دلار/کادر کانادا در بحبوحه افزایش قیمت نفت نزدیک به 1.3550 نزدیک شد.

USD/CAD برای دفاع از اولین سود روزانه در سه دوره اخیر تلاش می کند. با وجود ترس از کاهش تقاضای انرژی از سوی چین، قیمت نفت همچنان ثابت‌تر است. دلار آمریکا بار داده‌های نرم‌تر را به دوش می‌کشد و بازدهی قوی‌تر را تشویق نمی‌کند. تعطیلات در چند بازار، حرکت USD/CAD را جلوتر از داده ها/رویدادهای

کد خبر : 301017
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
دلار/کادر کانادا در بحبوحه افزایش قیمت نفت نزدیک به 1.3550 نزدیک شد.


  • USD/CAD برای دفاع از اولین سود روزانه در سه دوره اخیر تلاش می کند.
  • با وجود ترس از کاهش تقاضای انرژی از سوی چین، قیمت نفت همچنان ثابت‌تر است.
  • دلار آمریکا بار داده‌های نرم‌تر را به دوش می‌کشد و بازدهی قوی‌تر را تشویق نمی‌کند.
  • تعطیلات در چند بازار، حرکت USD/CAD را جلوتر از داده ها/رویدادهای کلیدی محدود می کند.

USD/CAD پیشنهادهایی را برای معکوس کردن سودهای شروع سال در حدود 1.3550 پیشنهاد می کند، حتی در شرایطی که بازارهای تعطیل در اوایل روز دوشنبه معامله گران را بررسی می کنند.

با انجام این کار، جفت Loonie با وجود جهش اصلاحی اخیر دلار آمریکا، قیمت های ثابت تر کالای اصلی صادراتی کانادا، نفت خام WTI را تشویق می کند. با این حال، شایان ذکر است که فقدان داده ها/رویدادهای اصلی و روحیه محتاطانه پیش از صورتجلسه آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و همچنین آمار اشتغال در ماه دسامبر در روز جمعه برای ایالات متحده و کانادا، Loonie را بررسی می کند. جفت معامله گران

نفت خام WTI بیشترین افزایش را در بیش از یک هفته گذشته در روز گذشته داشت و حداکثر به 80.50 دلار رسید، زیرا کاهش دلار آمریکا به خریداران طلای سیاه علیرغم ترس از کاهش تقاضا کمک کرد، که عمدتاً به دلیل ترس ناشی از کووید از چین است. سرفصل‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) نیز به عنوان چالشی برای گاوهای WTI عمل می‌کرد، اما نادیده گرفته شد، زیرا گفت: «تقاضا برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات متحده در ماه اکتبر کاهش یافت، حتی زمانی که تولید نفت به بالاترین حد خود رسید. سطوح از زمان همه گیری COVID-19.”

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از مشاهده آمار ضعیف ایالات متحده، نزدیک به 103.47 تا زمان مطبوعات، به پایین‌ترین سطح شش ماهه خود در حدود 103.40 رسید. با این حال، شاخص مدیران خرید شیکاگو برای چاپ ارقام 44.9 برای ماه دسامبر از اجماع بازار 41.2 و 37.2 قبلی عبور کرد. با این حال، نشانگر فعالیت برای چهارمین ماه متوالی انقباض را نشان داد. لازم به ذکر است که تثبیت پایان سال نیز در بحبوحه جلسات کسادی بر DXY تاثیر گذاشته است.

با این حال، به‌روزرسانی‌های اخیر چین و صندوق بین‌المللی پول (IMF)، به نظر می‌رسد که حرکت رو به جلو USD/CAD را به چالش بکشد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سال جدید میلادی ظاهر شد و خواستار تلاش و اتحاد بیشتر با ورود این کشور به “مرحله جدید” در رویکرد خود برای مبارزه با همه‌گیری شد. در همین راستا، شاخص مدیران خرید NBS تولیدی چین (PMI) در دسامبر در مقابل انتظارات بازار 48.0 و قبل از آن به 47.0 کاهش یافت که بزرگترین افت فعالیت ها از فوریه 2020 را نشان می دهد. علاوه بر این، PMI غیر تولیدی نیز به 41.6 کاهش یافت. ماه اعلام شده در مقابل 46.7 قرائت قبلی.

به دنبال آن، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت که سال جدید سخت تر از سالی است که پشت سر می گذاریم. رئیس صندوق بین المللی پول همچنین افزود: «چرا؟ زیرا سه اقتصاد بزرگ – ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین – همه به طور همزمان در حال کاهش هستند.

در میان این بازی ها، وال استریت با زیان بسته شد در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 4.5 واحد (bps) افزایش یافت و به 3.879 درصد رسید.

با نگاهی به آینده، تعطیلات در بازارهای متعدد می‌تواند حرکت‌های درون روزی USD/CAD را محدود کند، علاوه بر این، حال و هوای محتاطانه پیش از داده‌ها/رویدادهای کلیدی را ایجاد می‌کند. با این حال، به نظر می رسد که خرس ها تمام شده اند و از این رو احتمال بهبودی زیاد است. در نتیجه، کاتالیزورهای فوق، یعنی صورتجلسه فدرال رزرو و تعداد اشتغال برای ایالات متحده و کانادا، با قدرت بیشتری در این مورد واکنش نشان خواهند داد که نشان دهنده بازگشت جفت لونی است.

تحلیل فنی

اگرچه جفت USD/CAD از حمایت 50-DMA، در حدود 1.3520 تا زمان انتشار باز می گردد، بازیابی گریزان باقی می ماند مگر اینکه از خط حمایت قبلی حداکثر از 15 نوامبر، نزدیک به 1.3625 عبور کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.