دلار پس از عقب نشینی در میان احتیاط با دیدار وزرای دارایی توسط رویترز افزایش یافت

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – دلار روز پنجشنبه با حمایت از انتظارات برای انقباض پولی فدرال رزرو افزایش یافت، اما در بحبوحه نگرانی در مورد آنچه که جمعی از

کد خبر : 196205
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۳۹
دلار پس از عقب نشینی در میان احتیاط با دیدار وزرای دارایی توسط رویترز افزایش یافت



© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – دلار روز پنجشنبه با حمایت از انتظارات برای انقباض پولی فدرال رزرو افزایش یافت، اما در بحبوحه نگرانی در مورد آنچه که جمعی از وزرای دارایی ممکن است در مورد افزایش سریع ارزش آن بگویند، به خوبی از اوج روز قبل خود خارج شد.

در حالی که بانک ژاپن (BOJ) برای سومین بار در سه ماه اخیر وارد بازار اوراق قرضه شد تا از هدف بازدهی صفر خود دفاع کند، دلار آمریکا پس از افزایش به بالاترین رقم دو دهه اخیر یعنی 129.430 در روز چهارشنبه، 0.36 درصد افزایش یافت و به 128.335 ین رسید. ، تضاد آشکاری با وضعیت فزاینده جنگ طلبانه فدرال رزرو ایجاد می کند.

ارز – که ارز را در برابر شش همتا از جمله ین اندازه گیری می کند – پس از عقب نشینی در جلسه قبل از اوج بیش از دو ساله 101.03، با 0.11 درصد افزایش به 100.45 رسید.

همچنین با توجه به کاهش قیمت دلار در یک شب، بازدهی معیار خزانه داری از بالاترین سطح از دسامبر 2018 و نزدیک به 3 درصد عقب نشینی کرد، زیرا خریداران کاهش یافتند. با این حال، این بازدهی در معاملات روز پنجشنبه توکیو نیز افزایش یافت.[US/]

استراتژیست‌های Westpac در یادداشت مشتری نوشتند: «بانک‌های مرکزی کمی در سال جاری برای افزایش سیاست‌ها و کاهش ترازنامه با فدرال رزرو برابری می‌کنند، که باعث ایجاد تفاوت چشمگیر در سیاست به نفع دلار آمریکا می‌شود.

آنها گفتند که شاخص دلار “باید در این شرایط قیمت پیشنهادی خود را حفظ کند، و صحبت از 101-102 احتمالاً در کوتاه مدت افزایش می یابد.”

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز چهارشنبه گفت که او معتقد است که مورد افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه آینده “کامل” و “قوی” است و به اظهارات اخیر سایر مقامات فدرال رزرو مبنی بر حمایت از افزایش بیشتر نرخ بهره افزود.

در حال حاضر بازارها با افزایش نیم واحدی در ماه می و ژوئن قیمت گذاری شده اند.

در مقابل، BOJ روز چهارشنبه پیشنهاد خرید مقادیر نامحدود اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن را برای چهار جلسه متوالی داد زیرا بازدهی در برابر حداکثر آزادی عمل 0.25 درصدی در اطراف هدف صفر درصد خود افزایش یافت، که نشان دهنده تعهد آن به تنظیمات محرک فوق العاده تسهیل کننده قبل از شروع جلسه سیاست گذاری آن در هفته آینده

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ به این دیدگاه پایبند بوده است که ین ضعیف به طور کلی برای اقتصاد خوب است، اما اوایل این هفته اعتراف کرد که این حرکت ها “بسیار تیز” بوده و می تواند به برنامه های تجاری شرکت های ژاپنی آسیب برساند.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی، قاطع‌تر بوده و در قوی‌ترین بیانیه‌اش، روز سه‌شنبه گفت که آسیب به اقتصاد ناشی از تضعیف ین در حال حاضر بیشتر از منافع آن است.

او قرار است این هفته در حاشیه گردهمایی رهبران مالی گروه 20 در واشنگتن دی سی با جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده دیدار کند و معامله گران را بر آن داشت تا شرط های نزولی ین را در مورد پتانسیل لفاظی های قوی تر روی ارز کاهش دهند.

آدام کول، استراتژیست ارشد ارز در RBC Capital Markets، در مقاله ای نوشت: سیاست گذاران ژاپنی «هنوز از ابزار مداخله کلامی خود به طور کامل استفاده نکرده اند – مرحله بعدی معمولاً شامل توصیف اقدامات به عنوان «سفته بازی» و تهدید به «اقدام قاطع» است. یادداشت تحقیق

“اگر به آن نقطه برسیم، ممکن است مانع برای مرحله منطقی بعدی مداخله فیزیکی کمتر از آن چیزی باشد که به طور کلی تصور می شود.”

اما در مورد اینکه آیا مداخله موثر خواهد بود یا خیر، گفت: «می‌تواند تعادل کوتاه‌مدتی را به بازارها بازگرداند و سرعت کاهش ارزش ین را (اما) در طولانی‌مدت مدیریت کند، هیچ چشم‌اندازی وجود ندارد که BOJ تمام فروش ین را که پیش‌بینی می‌کنیم، از بین ببرد. از داخل ژاپن با شروع چرخه پیاده روی فدرال رزرو به درستی.”

در سایر نقاط، یورو با 0.11 درصد کاهش به 1.08425 دلار رسید، در حالی که استرل با 0.14 درصد کاهش به 1.30555 دلار رسید.

دلار استرالیا با 0.20 درصد کاهش به 0.7436 دلار رسید.

دلار نیوزیلند با 0.40 درصد کاهش به 0.67755 دلار رسید که تحت تأثیر داده های قیمت مصرف کننده نرم تر از پیش بینی ها قرار گرفت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.