دلار در برابر یورو با پایان سه ماهه افزایش یافت، ارزهای کالایی کاهش یافت توسط رویترز

2/2 © رویترز. عکس فایل: تابلوهایی در خارج از ساختمان بانک مرکزی اروپا (ECB)، در فرانکفورت، آلمان، 21 ژوئیه 2022 دیده می شود. رویترز/ولفگانگ راتای 2/2 توسط سیناد کارو نیویورک (رویترز) – دلار در روز جمعه در برابر یورو افزایش یافت اما در اواخر جلسه ای که با معاملات پایان سه ماهه کاهش یافت در

کد خبر : 262425
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
دلار در برابر یورو با پایان سه ماهه افزایش یافت، ارزهای کالایی کاهش یافت توسط رویترز


2/2

© رویترز. عکس فایل: تابلوهایی در خارج از ساختمان بانک مرکزی اروپا (ECB)، در فرانکفورت، آلمان، 21 ژوئیه 2022 دیده می شود. رویترز/ولفگانگ راتای

2/2

توسط سیناد کارو

نیویورک (رویترز) – دلار در روز جمعه در برابر یورو افزایش یافت اما در اواخر جلسه ای که با معاملات پایان سه ماهه کاهش یافت در حالی که ارزهای پرخطر کالاهای اساسی پس از رکورد تورم اروپا و افزایش سریع تر هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده به شدت کاهش یافتند، افزایش یافت. بیش از حد انتظار

اما در حالی که بیشترین رشد سه ماهه خود را از سه ماهه اول 2015 نشان می داد، برای اولین کاهش هفتگی خود در سه هفته گذشته تعیین شد.

استرلینگ پس از کاهش در اوایل روز در برابر دلار افزایش یافت. پوند آخرین بار چهار جلسه متوالی افزایش را نشان داد و به دنبال آن افت شدید ناشی از نگرانی ها در مورد برنامه بریتانیا برای کاهش مالیات و پرداخت هزینه آن با استقراض بیشتر.

پس از اینکه روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود رسید، پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس اوراق قرضه دولتی بریتانیا موسوم به گیلت را در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه خریداری کرد، ارز بریتانیا در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. [GBP/]

داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم منطقه یورو از پیش‌بینی‌ها گذشته و به 10.0 درصد در ماه سپتامبر رسیده است، که انتظارات برای افزایش ناگهانی دیگر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه آینده را تقویت می‌کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) که فدرال رزرو آن را 2 درصد هدف قرار داده است، در ماه اوت 6.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. این به فدرال رزرو دلیل کمتری برای کاهش چرخه افزایش نرخ بهره پس از افزایش هزینه های استقراض ایالات متحده در سال 2022 سریعتر از هر زمان دیگری از دهه 1980 ارائه کرد.

پارش آپادیایا، مدیر درآمد ثابت و استراتژی ارز در آموندی ایالات متحده در بوستون، گفت: «معاملات امروز توسط جریان های سفارش پایان سه ماهه و پایان ماه مخدوش شده است، زیرا سرمایه گذاران به جای داده ها بر تعادل مجدد پرتفوی ها تمرکز کرده اند.

اما این استراتژیست انتظار دارد که با بازگشت سرمایه گذاران به معامله بر روی مبادی مانند پایان سرمایه های بنیادی، روند صعودی دلار ادامه یابد.

Upadhyaya گفت: «در این مرحله نمی‌توانید با روند صعودی قوی دلار مبارزه کنید، زیرا این روند با عوامل ضد چرخه‌ای مانند نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی، ریسک ژئوپلیتیکی و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پشتیبانی می‌شود.»

به گزارش آپادیایا، در همین حال، تجارت ارز از کشورهایی که به شدت به کالاها وابسته هستند، به شدت به داده های تورم داغ در روز جمعه به دلیل نگرانی ها در مورد تقاضا و رشد اقتصاد جهانی واکنش نشان دادند.

دلار آمریکا در برابر دلار کانادا 1.04 درصد افزایش داشت، در حالی که دلار نیوزلند 2.24 درصد و دلار استرالیا 1.62 درصد کاهش یافت.

پوند پس از رسیدن به 1.1235 دلار، آخرین بار با 0.28 درصد افزایش در روز به 1.11500 دلار رسید.

یورو با 0.10 درصد کاهش به 0.98055 دلار رسید. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، در روز 0.08 درصد کاهش داشت اما در مسیر رشد سه ماهه 7.2 درصدی قرار داشت.

اما به صورت هفتگی، شاخص برای اولین بار در سه سال گذشته کاهش یافت، آخرین کاهش 0.899٪.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد ارز در Forexlive، یک شرکت تجزیه و تحلیل ارز در تورنتو، گفت: “داده های تورم امروز یک بار دیگر شگفت زده شد. این باعث می شود فشار صعودی بر نرخ بهره و دلار حفظ شود.”

اما در پایان سه ماهه، باتن همچنین گفت: “ملاحظات اساسی اغلب در جایگاه دوم قرار می گیرند.”

نوسانات ارز خارجی افزایش یافته است زیرا سرمایه گذاران از تورم و رشد اقتصادی در مواجهه با انقباض تهاجمی پولی جهانی نگران هستند. همچنین پیامدهای کوچک بودجه بریتانیا و نگرانی در مورد تشدید تنش در جنگ روسیه و اوکراین، اعصاب متلاشی کننده بوده است.

در نشانه ای از عجله برای امنیت دلار، تقاضا برای ارز آمریکا در بازارهای مشتقه در روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین حد خود از زمان بحران COVID-19 در سال 2020 رسید.

در سال جاری تاکنون، شاخص دلار تقریباً 17 درصد افزایش یافته است. برای ماه، این شاخص در مسیر رشد 3.15 درصدی قرار داشت که بزرگترین رشد از آوریل بود.

دلار در برابر ین 0.2 درصد افزایش یافت و به 144.765 رسید و از اوایل سپتامبر عمدتاً به صورت جانبی دنبال می شد.

ژاپن اولین مداخله خرید ین خود را از سال 1998 در هفته گذشته انجام داد تا ارز خود را تقویت کند. داده های وزارت دارایی در روز جمعه نشان داد که این کشور رکورد 2.8 تریلیون ین (19.7 میلیارد دلار) را خرج کرده است که تقریباً 15 درصد از بودجه ای را که برای مداخله در دسترس دارد تخلیه کرده است.

در جای دیگر، پس از آنکه رویترز گزارش داد که بانک مرکزی به بانک‌های دولتی بزرگ گفته است برای حمایت از ارز در تجارت فراساحلی آماده باشند، پس از آن که رویترز گزارش داد، جبران خسارت‌های ناشی از جلسه روز قبل است.

فرانک سوئیس پس از اینکه بانک ملی سوئیس اعلام کرد برای حمایت از این ارز در بازار ارز در سه ماهه دوم مداخله کرده است، سقوط کرد. دلار در برابر فرانک 1.05 درصد افزایش یافت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.