دلار افزایش یافت زیرا معامله گران به هفته پر داده نگاه می کنند. تقویت ین توسط رویترز

توسط ثاقب اقبال احمد و آماندا کوپر نیویورک (رویترز) – در حالی که معامله گران خود را برای هفته ای پر از داده ها آماده می کردند، از جمله گزارش حقوق و دستمزد آمریکا در روز جمعه که می تواند مسیر کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را شکل دهد، دلار در برابر یورو

کد خبر : 491711
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
دلار افزایش یافت زیرا معامله گران به هفته پر داده نگاه می کنند. تقویت ین توسط رویترز


توسط ثاقب اقبال احمد و آماندا کوپر

نیویورک (رویترز) – در حالی که معامله گران خود را برای هفته ای پر از داده ها آماده می کردند، از جمله گزارش حقوق و دستمزد آمریکا در روز جمعه که می تواند مسیر کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را شکل دهد، دلار در برابر یورو به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته دقیقاً روی داده‌های حقوق و دستمزد ایالات متحده خواهد بود، پس از آن که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ماه گذشته، شروع قریب‌الوقوع کاهش نرخ بهره را در راستای نگرانی از نرم شدن بازار کار، تأیید کرد.

اقتصاددانانی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند در ماه آگوست 165000 شغل در ایالات متحده افزایش یابد که نسبت به افزایش 114000 شغلی در جولای افزایش یافته است.

پیش از آن، داده های فرصت های شغلی در روز چهارشنبه و گزارش ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص تولید ایالات متحده در ماه گذشته از پایین‌ترین سطح هشت ماهه جولای در بحبوحه بهبود اشتغال افزایش یافت، اما روند کلی همچنان به کاهش فعالیت کارخانه‌ها ادامه داد.

مایکل براون، استراتژیست ارشد تحقیقاتی در Pepperstone، گفت: «در کل، این گزارش باید برخی از نگرانی‌ها را که بازار نسبت به چشم‌انداز رشد ایالات متحده حفظ می‌کند برطرف کند.

«هر گونه حرکت قابل توجهی در پشت انتشار احتمالاً ماهیت نسبتاً محدودی خواهد داشت، پیش از اینکه گستره خدمات گسترده‌تر در روز پنجشنبه منتشر شود، و البته، با توجه به اینکه همه نگاه‌ها به گزارش مشاغل کلیدی روز جمعه، به‌عنوان عامل اصلی تعیین‌کننده، باقی می‌ماند. براون گفت که آیا FOMC برای 25 واحد یا 50 واحد پایه در نشست سپتامبر کاهش خواهد یافت.

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها با احتمال 63 درصد کاهش 25 واحد پایه (bps) در هنگام نشست فدرال رزرو در 17 و 18 سپتامبر، با احتمال 37 درصد کاهش 50 واحدی در ثانیه، قیمت گذاری می کنند. حدود 100 bps کاهش قیمت در کل برای سال است.

یورو در روز سه شنبه 0.3 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 1.1043 دلار رسید، پس از آن که در اوایل جلسه به 1.103375 دلار کاهش یافت.

دلار، یک پناهگاه امن سنتی، نیز به نظر می رسد که از پرواز به سمت امن سود می برد، زیرا سهام و ارزهای پرخطر در روز سه شنبه فروخته شدند.

اسلاید آگوست

داده‌های دریافتی همچنین سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد که آیا کاهش دلار در ماه اوت بیش از حد بوده است یا اینکه ضرر بیشتری در انتظار دلار است.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در StoneX در یادداشتی گفت: «گزارش ضعیف‌تر مشاغل احتمالاً دلار را پایین می‌آورد».

شاخص دلار، که قدرت ارز ایالات متحده را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، در ماه آگوست 2.2 درصد کاهش یافت که بدترین نمایش ماهانه آن از نوامبر است. در روز سه شنبه، این شاخص با 0.2 درصد افزایش به 101.84 رسید.

پس از گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه رئیس بانک ژاپن در سندی که روز سه‌شنبه به هیئت دولت ارائه شد، تاکید کرد که اگر اقتصاد و تورم به عنوان سیاست‌گذار عمل کنند، بانک مرکزی به افزایش نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد، دلار در روز سه‌شنبه ۰.۷ درصد در برابر ین کاهش یافت و به ۱۴۵.۸۹ ین رسید. در حال حاضر انتظار می رود.

ین ژاپن در دو ماه گذشته یک افزایش 10 درصدی برگزار کرده است – تا حدی با مداخله رسمی کمک شده است.

XTB: “رئیس بانک ژاپن نامه ای به دولت ژاپن نوشت و در مورد تصمیم برای افزایش نرخ ها در ماه ژوئیه توضیح داد. او همچنین گفت که BOJ به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد اگر اقتصاد و قیمت ها مطابق انتظار عمل کنند.” مدیر تحقیقات کاتلین بروکس گفت.

او گفت: «ین در پشت این نظرات بالاتر است.

پوند در برابر دلار در روز سه‌شنبه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران مقداری سود در رالی اوت استرلینگ ثبت کردند که بزرگترین افزایش ماهانه آن در 10 ماه گذشته است. ارز بریتانیا آخرین بار با 0.4 درصد کاهش به 1.30885 دلار رسید.

استحکام دلار آمریکا و ریسک گریزی عمومی بر دلار استرالیا و نیوزلند تأثیر گذاشت که در روز سه شنبه پس از پایان ماه اوت با افزایش شدید، کاهش یافت.

1.1% کاهش داشت در حالی که 0.8% کاهش داشت.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.