دلار استرالیا پس از افزایش 25 امتیازی مورد انتظار RBA کاهش یافت

AUD/USD، دلار استرالیا – نکات گفتگو: AUD/USD پس از 25bps مورد انتظار RBA سقوط کرد افزایش نرخ. اکنون تمرکز اصلی بر شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا به قانونگذاران در اواخر امروز و فردا است. چشم انداز در مورد چیست AUD/دلار آمریکا? پیشنهاد مانیش جرادی نحوه معامله AUD/USD AUD/USD پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا

کد خبر : 330137
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۳
دلار استرالیا پس از افزایش 25 امتیازی مورد انتظار RBA کاهش یافت


AUD/USD، دلار استرالیا – نکات گفتگو:

  • AUD/USD پس از 25bps مورد انتظار RBA سقوط کرد افزایش نرخ.
  • اکنون تمرکز اصلی بر شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا به قانونگذاران در اواخر امروز و فردا است.
  • چشم انداز در مورد چیست AUD/دلار آمریکا?

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله AUD/USD

AUD/USD پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا در تلاش برای کنترل تورم در بالاترین سطح سه دهه اخیر نرخ نقدی معیار را 25 واحد پایه افزایش داد و درها را برای افزایش بیشتر نرخ باز گذاشت، سقوط کرد و این نگرانی‌ها را افزایش داد که بانک مرکزی می‌تواند بیش از حد کاهش یابد.

بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدی را یک چهارم درصد افزایش داد و به 3.60 درصد رساند و گفت که سیاست های پولی سخت تر مورد نیاز است. این حرکت به طور گسترده ای پس از افزایش تورم به بالاترین سطح سه دهه گذشته در سه ماهه گذشته، بسیار بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی 2 تا 3 درصد انتظار می رفت. ماه گذشته، بانک برنامه قبلی خود را برای توقف 3.35 درصدی رها کرد و نشان داد که افزایش بیشتری لازم است. RBA در هشدار درباره سفت شدن بیشتر مستثنی نیست. بانک های مرکزی، از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا، گفته اند که باید کارهای بیشتری برای مقابله با تورم انجام شود.

نمودار 5 دقیقه ای AUD/USD

چارت سازمانی ایجاد شده توسط مانیش جرادی; منبع: TradingView

در همین حال، چین روز یکشنبه در نشست سالانه کنگره ملی خلق خود، هدف رشد حدود 5 درصدی را کمتر از هدف سال گذشته حدود 5.5 درصد تعیین کرد. این هدف در پایین ترین حد محدوده مورد انتظار تحلیلگران قرار داشت، با وزن AUD/USD. با این حال، داده‌های قوی‌تر از حد انتظار فعالیت‌های تولیدی و خدماتی چین در هفته گذشته نشان می‌دهد که بازگشایی اقتصادی در داده‌های فعالیت خود را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه چین بزرگترین بازار صادرات استرالیا است، هر گونه بهبود در چشم انداز رشد چین می تواند چشم انداز رشد استرالیا را تقویت کند.

با این حال، در حال حاضر، تمرکز بر شهادت شش ماهه پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا به قانونگذاران در اواخر امروز و فردا است. با توجه به داده های قوی ایالات متحده در هفته های اخیر، اظهارات او از نزدیک تحت نظر خواهد بود زیرا بازارهای مالی به دنبال راهنمایی بیشتر در مورد سیاست پولی هستند. به ویژه، بازارها به دنبال نشانه هایی در مورد مسیر صعود فدرال رزرو خواهند بود، به ویژه اگر سیاست گذاران به افزایش تهاجمی نرخ بهره فکر کنند. پاول در حضور قبلی خود در یک ماه پیش، بر موضوع «کاهش تورم» تأکید کرد و پس از گزارش مستحکم مشاغل ایالات متحده، از اتخاذ لحن تهاجمی خودداری کرد. نرخ‌های آتی آمریکا بر اساس نرخ هدف فدرال رزرو در ماه سپتامبر از 4.50 تا 4.75 درصد به اوج خود در حدود 5.48 درصد می‌رسد، در حالی که در پایان ژانویه کمتر از 5 درصد بود.

انتظارات نرخ استرالیا

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

چارت سازمانی ایجاد شده توسط مانیش جرادی; منبع: بلومبرگ

در مقابل، داده‌های کلان استرالیا از ابتدای ماه مارس بسیار ضعیف بوده است، همانطور که در شاخص‌های شگفت‌انگیز اقتصادی (ESI) منعکس شده است – ESI استرالیا در حول و حوش پایین‌ترین سطح سال 2020 فروکش می‌کند، در حالی که همتای آمریکایی آن در بالاترین سطح در 10 ماه گذشته است. چشم انداز رشد متفاوت در هفته های اخیر بر AUD/USD تاثیر گذاشته است.

نمودار روزانه AUD/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، AUD/USD با مقاومت سختی در بالاترین سطح 0.6780 هفته گذشته مواجه شده است که تقریباً همزمان با میانگین متحرک دوره 89 و لبه بالایی ابر ایچیموکو در نمودارهای 240 دقیقه ای است. از زمانی که کاهش در ماه فوریه آغاز شد، AUD/USD نتوانسته است از 89-PMA و لبه بالایی ابر ایچیموکو عبور کند، بنابراین وقفه در بالا این احتمال را افزایش می دهد که این جفت یک کف موقت پیدا کرده است. چنین شکستی می تواند راه را برای رسیدن به بالاترین سطح 0.6920 در اواخر فوریه هموار کند.

از جنبه نزولی، AUD/USD دارای یک بالشتک کاملا قوی در پایین ترین سطح اواخر نوامبر یعنی 0.6585 است – این جفت ارز برای دست نخورده ماندن روند صعودی چهار ماهه باید بالاتر از سطح حمایت قرار گیرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.