دلار آمریکا در آستانه CPI توسط رویترز به بالاترین حد در دو ماه اخیر رسید

توسط آلدن بنتلی و آلون جان نیویورک/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا با انتشار صورتجلسه ای از نشست سپتامبر فدرال رزرو که نشان می داد اکثریت قابل توجهی از سیاست گذاران از کاهش بیش از 50 واحدی نرخ بهره حمایت می کنند، به شدت افزایش یافت. معامله گران همچنین نظرات مقامات

کد خبر : 506453
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
دلار آمریکا در آستانه CPI توسط رویترز به بالاترین حد در دو ماه اخیر رسید


توسط آلدن بنتلی و آلون جان

نیویورک/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا با انتشار صورتجلسه ای از نشست سپتامبر فدرال رزرو که نشان می داد اکثریت قابل توجهی از سیاست گذاران از کاهش بیش از 50 واحدی نرخ بهره حمایت می کنند، به شدت افزایش یافت.

معامله گران همچنین نظرات مقامات فدرال رزرو را هضم کردند و پودر خود را برای انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در سپتامبر در روز پنجشنبه خشک نگه داشتند.

سرمایه گذاران مطمئن بودند که بانک مرکزی به این شدت تهاجمی به روند کاهشی ادامه نخواهد داد و دقایقی از کمیته بازار آزاد فدرال منسوخ شده بود، زیرا داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی قوی جمعه گذشته باعث شد بازارها انتظارات کاهش نرخ کوتاه مدت فدرال رزرو را مجدداً قیمت گذاری کنند.

آمو ساهوتا گفت: «بازار چند روزی است که هم گزارش‌ها و هم گزارش‌های تورم را به دقایق افزایش می‌دهد. مدیر اجرایی Klarity FX در سانفرانسیسکو.

ساهوتا گفت که به نظر می‌رسد جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو باید تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان را از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، متقاعد کند که تنها از کاهش یک چهارم امتیازی حمایت کرده‌اند. در این صورتجلسه آمده بود “چند نفر دیگر نشان دادند که می توانستند از چنین تصمیمی حمایت کنند.”

تنها یکی، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، در واقع مخالف بود.

لوری لوگان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس روز چهارشنبه گفت که او از کاهش بیش از حد نرخ بهره در ماه گذشته حمایت می کند، اما با توجه به ریسک های صعودی «هنوز واقعی» برای تورم و «ابهامات معنی دار» در مورد چشم انداز اقتصادی، خواهان کاهش کمتر در آینده است.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون و مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در این فهرست قرار دارند.

بر اساس محاسبات LSEG، با نگاهی به ساختار مدت آتی صندوق های فدرال، معامله گران احتمال 83 درصد کاهش 25 واحد پایه در نشست نوامبر و حدود 50 واحد در ثانیه بیشتر را تا پایان سال می بینند. شانس رشد فدرال رزرو در ماه آینده 17 درصد است.

یورو فروش خود را در برابر دلار به کمترین میزان در دو ماه اخیر رساند و آخرین کاهش 0.36 درصدی را در 1.094 دلار داشت. دلار/ین با 0.72 درصد افزایش به 149.26 رسید و بالاترین رقم روز دوشنبه را طی کرد و به گران ترین قیمت خود از 15 اوت رسید.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله ین و یورو اندازه گیری می کند، رشد خود را به بالاترین سطح از 16 آگوست افزایش داد و 0.38 درصد بالاتر به 102.88 رسید.

ین از زمانی که شیگرو ایشیبا، نخست وزیر جدید ژاپن که به منتقد سیاست پولی آسان معروف است، بازارها را با اظهارات اخیر مبنی بر عدم آمادگی کشور برای افزایش بیشتر نرخ بهره غافلگیر کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

ایشیبا پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در اکتبر و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر، انتخابات زودهنگام را برای 27 اکتبر تعیین کرده است.

نگرانی در مورد تقاضا از سوی چین موضوع تمام هفته بوده است، در میان ناامیدی در پیگیری اقدامات محرک ماه گذشته. به خصوص ارزهای استرالیا و نیوزلند در روز چهارشنبه ضربه سختی را متحمل شدند.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex در نیویورک، گفت: “ما فردا CPI را دریافت کردیم. من فکر می کنم که اعلام چین مبنی بر اینکه آنها قرار است روز شنبه اعلامیه دیگری را ارائه دهند، مهم است.” ما امروز در بلوک دلار تأثیر زیادی در اینجا نمی بینیم.”

وزارت دارایی چین روز چهارشنبه، یک روز پس از کنفرانس خبری برنامه‌ریز دولتی – کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی – یک کنفرانس مطبوعاتی برای روز شنبه در مورد سیاست‌های مالی برگزار کرد که انتظارات از محرک‌های اقتصادی را افزایش داد، بازارها را با ارائه هیچ جزئیات محرک جدیدی ناامید کرد.

اما این برای دلار آمریکا 0.43 درصد کاهش یافت و به 0.6716 دلار رسید. ارزش یوان به 7.0810 در هر دلار کاهش یافت.

دلار نیوزیلند یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های روز چهارشنبه پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزلند به میزان 50 واحد بود.

قیمت 1.32 درصد سقوط کرد و به 0.6057 دلار آمریکا رسید و به پایین ترین حد خود از 19 اوت رسید.

“ما شاهد افزایش شدید بادهای مخالف (دلار نیوزیلند در برابر دلار آمریکا) از جمله قیمت‌گذاری مجدد برای فدرال رزرو، تشدید ژئوپلیتیک بالقوه، کاهش ریسک پیش از انتخابات ایالات متحده، کاهش شتاب در تجارت و در حال حاضر افزایش بیشتر هستیم. لنی جین، استراتژیست جهانی FX در HSBC گفت: RBNZ بیش از حد انتظار است.

محرک مالی بالقوه قوی از سوی چین یک ریسک صعودی است، اما (دلار استرالیا) قرار است سود بیشتری به همراه داشته باشد.

دلار در برابر فرانک سوئیس 0.42% تقویت شد و به 0.86 رسید و به بالاترین حد خود از 20 آگوست رسید. استرلینگ 0.25% کاهش یافت و به 1.3071 دلار رسید که به ارزان ترین قیمت از 12 سپتامبر رسیده است.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین با 1.60 درصد کاهش به 61348.93 دلار رسید. با 0.81 درصد کاهش به 2422.42 دلار رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.