دلار آمریکا به بالاترین سطح 9 هفته اخیر رسید. کاهش یوان چین و یورو توسط رویترز

نوشته گرترود چاوز-دریفوس، مدا سینگ نیویورک/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه در معاملات نازک به بالاترین سطح 9 هفته اخیر رسید و به روند صعودی خود در چند هفته گذشته ادامه داد که ناشی از داده های اقتصادی بود که اگرچه روند کاهشی داشت، اما در کل ثابت ماند. این نشان می‌دهد که فدرال

کد خبر : 508371
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
دلار آمریکا به بالاترین سطح 9 هفته اخیر رسید. کاهش یوان چین و یورو توسط رویترز


نوشته گرترود چاوز-دریفوس، مدا سینگ

نیویورک/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه در معاملات نازک به بالاترین سطح 9 هفته اخیر رسید و به روند صعودی خود در چند هفته گذشته ادامه داد که ناشی از داده های اقتصادی بود که اگرچه روند کاهشی داشت، اما در کل ثابت ماند.

این نشان می‌دهد که فدرال رزرو، که چرخه تسهیل پولی خود را تقریباً چهار هفته پیش آغاز کرد، پس از کاهش شدید 50 واحدی در آخرین جلسه سیاست‌گذاری خود، کاهش متوسط ​​نرخ بهره را در آینده اجرا خواهد کرد.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی به 103.26 رسید که بالاترین رقم از اواسط اوت بود. آخرین بار با افزایش 0.1 درصدی به 103.18 رسید، با افزایش قیمت یورو که 0.2 درصد کاهش یافت و به 1.0913 دلار رسید، پیش از کاهش نرخ بهره مورد انتظار در هفته جاری از سوی بانک مرکزی اروپا.

به طور جداگانه، پس از اینکه سرمایه گذاران اعلامیه های محرک آخر هفته چین را ناامیدکننده دیدند، دلار در برابر یوان چین افزایش یافت.

اما تمرکز فعالان بازار ارز روی انتظارات نرخ فدرال رزرو باقی ماند. بازار آتی نرخی ایالات متحده با احتمال 87 درصدی قیمت گذاری شده است که فدرال رزرو در نشست نوامبر 25 واحد در ثانیه کاهش خواهد یافت و با احتمال 13 درصد توقف و نرخ وجوه فدرال را در محدوده هدف بین 4.75 تا 5 درصد حفظ خواهد کرد. به برآوردهای LSEG

برای باقی مانده سال، بازار آتی انتظار دارد حدود 45 واحد در ثانیه کاهش و 98.5 واحد در ثانیه کاهش نرخ برای سال 2025. لیست حقوق و دستمزد گزارش می دهد که انتظارات کاهش را به یک چرخه بسیار سطحی تر از آنچه قبلا تصور می شد بازنشانی می کند.

به گفته تحلیلگران، انتظارات کاهش کمتر نرخ بهره از دلار در چند هفته گذشته حمایت کرده است، اما به گفته تحلیلگران، این تعدیل احتمالاً در آخرین مراحل آن است.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار، گفت: “سوالات واقعی برای مردم در حال حاضر این است: آیا تعدیل نرخ بهره از زمان داده های مشاغل به پایان رسیده است؟ ما نسبت به آن کجا هستیم؟ من گمان می کنم که تقریباً تمام شده است و ما به روند نزولی بازگشته ایم.” در Bannockburn Global Forex در نیویورک.

“اما من فکر می کنم هنوز یک نفس دیگر وجود دارد: ما ممکن است باعث توقف 1.09 دلار در یورو یا 1.30 دلار در استرلینگ شویم. ” وی افزود.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز دوشنبه تفکر بازار در مورد سیاست تسهیل بانک مرکزی ایالات متحده را تقویت کرد.

کشکاری در سخنرانی پیش از کنفرانسی که توسط بانک مرکزی آرژانتین برگزار شد، گفت: «در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کاهش‌های جزئی بیشتر در نرخ سیاستی ما در سه‌ماهه‌های آینده برای دستیابی به هر دو طرف مأموریت‌مان مناسب باشد.» جمهوری با اشاره به ماموریت فدرال رزرو برای پایین نگه داشتن نرخ بیکاری و تورم.

نشست بانک مرکزی اروپا

در منطقه یورو، یورو برای یازدهمین بار در 12 جلسه سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران به سمت کاهش 25 بشکه ای نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا با اطمینان تقریباً در نشست روز پنجشنبه خود حرکت کردند، زیرا داده ها حاکی از بدتر شدن فعالیت منطقه یورو بود.

وزارت اقتصاد آلمان در گزارش ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که شاخص های فعلی نشان دهنده تداوم ضعف در اقتصاد آلمان در سه ماهه گذشته است.

در همین حال، آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ، چشم‌انداز فرانسه را از «پایدار» به «منفی» در روز جمعه، با اشاره به افزایش سیاست‌های مالی و ریسک‌های سیاسی، اصلاح کرد.

پوند در برابر دلار با 0.2 درصد کاهش به 1.3047 دلار رسید.

در برابر ین، دلار به بالاترین حد خود از اوایل آگوست به 149.96 ین رسید، زیرا بازارهای ژاپن به دلیل تعطیلات بانکی بسته بودند.

از آنجایی که بازارهای اوراق قرضه به مناسبت روز کلمبوس بسته بودند، بعید به نظر می‌رسد که خزانه‌داری ایالات متحده پیشروی زیادی داشته باشد.

معامله گران در مرحله بعدی، اطلاعات خرده فروشی و مطالبات بیکاری روز پنجشنبه در ایالات متحده، علاوه بر بررسی سیاست بانک مرکزی اروپا، را در اختیار دارند.

در همین حال، تجارت در آسیا تحت سلطه جلسه توجیهی محرک های مالی پکن بود. ارزش چین در برابر دلار 0.3 درصد کاهش یافت و آخرین قیمت آن به 7.0906 رسید.

لان فوان، وزیر دارایی، بدون ارائه جزئیات در مورد اندازه محرک های مالی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که امسال “اقدامات ضد چرخه ای” بیشتری انجام خواهد شد.

از 24 سپتامبر، زمانی که بانک خلق چین تهاجمی ترین اقدامات محرک چین را از زمان همه گیری همه گیر آغاز کرد، تقریباً 1 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین به بالاترین حد دو هفته اخیر 66263 دلار رسید و آخرین بار با 4.6 درصد افزایش به 65908 دلار رسید. اتر با 6.6 درصد افزایش به 2620 دلار رسید که در اوایل جلسه نیز به اوج دو هفته ای رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.