دلار آمریکا با پیش بینی بازارها برای دقیقه فدرال رزرو و CPI کاهش می یابد

DXY یک برد پنج روزه را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد یک نفس کمتر از 103.00 دارد. انتظارات تسهیلات فدرال رزرو پس از گزارش مشاغل هفته گذشته کاهش یافته است انتظار می رود سخنرانان فدرال رزرو رویکرد تدریجی را تکرار کنند شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر

کد خبر : 505678
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
دلار آمریکا با پیش بینی بازارها برای دقیقه فدرال رزرو و CPI کاهش می یابد


  • DXY یک برد پنج روزه را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد یک نفس کمتر از 103.00 دارد.
  • انتظارات تسهیلات فدرال رزرو پس از گزارش مشاغل هفته گذشته کاهش یافته است
  • انتظار می رود سخنرانان فدرال رزرو رویکرد تدریجی را تکرار کنند

شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزها اندازه‌گیری می‌کند، شاهد یک جلسه آرام در روز دوشنبه با کاهش خفیف بود و علیرغم افزایش سطوح نزدیک به بالاترین سطح هفته گذشته، ثابت ماند. در میان تنش‌های جاری خاورمیانه، فعالان بازار منتظر رویدادهای کلیدی این هفته هستند، از جمله انتشار صورتجلسات جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو (FOMC) و داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI).

در حالی که اقتصاد ایالات متحده کاهش متوسطی را نشان می دهد، نشانه هایی از انعطاف پذیری اقتصادی همچنان ادامه دارد. با وجود این، فدرال رزرو رویکرد داده محور را حفظ می کند و بر اهمیت شاخص های اقتصادی ورودی در تعیین سرعت تعدیل نرخ بهره تاکید می کند. از این نظر، گزارش مشاغل هفته گذشته باعث شد که قیمت بازارها در ماه نوامبر یا دسامبر 50 بشکه در ثانیه کاهش یابد.

محرک های بازار خلاصه روزانه: دلار آمریکا ثابت است زیرا بازارها در انتظار داده های CPI هستند

  • بر اساس بازارهای سوآپ، احتمال کاهش 50 واحدی در نوامبر یا دسامبر در حال حاضر صفر است و کاهش 25 واحدی در ماه آینده تنها 90 درصد قیمت دارد.
  • علیرغم داده های قوی اقتصادی، بازار همچنان 125 واحد در ثانیه کاهش کلی را در 12 ماه آینده پیش بینی می کند.
  • پیش بینی می شود چندین سخنران فدرال رزرو در این هفته بر وابستگی به داده ها تأکید کنند
  • انتظار می‌رود این هفته، قیمت اصلی و اصلی CPI در ماه سپتامبر کاهش ملایمی را نشان دهد و نتیجه آن ممکن است جلوی حرکت صعودی دلار را بگیرد.

چشم انداز فنی DXY: حرکت DXY ثابت است، مقاومت در 103.00

شاخص ها پس از رشد هفته گذشته در حال استراحت هستند و شاخص به روند صعودی پنج روزه پایان داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD) کاملاً در محدوده مثبت قرار دارند و فضایی برای صعود بیشتر وجود دارد.

پشتیبانی: 102.30، 102.00، 101.80
مقاومت ها: 103.00، 103.50، 104.00

سوالات متداول تورم

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.