دست و پنجه نرم کنید، فدرال رزرو می آید

S&P 500، Nasdaq Talking Points: فردا فدرال رزرو را به ارمغان می آورد و بازارها در اوج هستند. در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش 75 واحدی نرخ بهره تا 95 درصد بوده ایم. و، به ویژه، همه اینها بر اساس یک گزارش واحد در وال استریت ژورنال اتفاق افتاده است FOMC در یک دوره خاموشی

کد خبر : 216812
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
دست و پنجه نرم کنید، فدرال رزرو می آید


S&P 500، Nasdaq Talking Points:

فردا فدرال رزرو را به ارمغان می آورد و بازارها در اوج هستند. در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش 75 واحدی نرخ بهره تا 95 درصد بوده ایم. و، به ویژه، همه اینها بر اساس یک گزارش واحد در وال استریت ژورنال اتفاق افتاده است FOMC در یک دوره خاموشی است – به این معنی که اعضای FOMC قرار نیست تا تصمیم فردا در مورد خط مشی ارتباط برقرار کنند.

نرخ انتظارات برای فردا:

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

اما، خبرنگاری که مقاله را نوشت، در نزد فدرال رزرو خوب است و فکر می‌کند که او منبع خوبی دارد. و با توجه به وضعیت وخیم تورم در این مرحله، فدرال رزرو به تمام کمک هایی که می تواند دریافت کند نیاز دارد، بنابراین اگر آنها در حال برنامه ریزی برای افزایش 50 بشکه ای دیگر در ماه ژوئیه و دیگری در سپتامبر هستند، چرا فردا به 75 نرسیده و جولای و سپتامبر را ارزیابی نمی کنند. وقتی به آنجا می رسند؟

این امر منطقی است، اما از الگویی که ما در اطراف فدرال رزرو به آن عادت کرده‌ایم که حرکت‌های خود را از قبل به خوبی تلگراف کرده‌اند، دور می‌شود.

بنابراین، فردا فتنه ای به همراه دارد. اما، صرف نظر از اینکه 50 یا 75 است، حرکت فردا بعید است که با تورم به طور کامل مقابله کند، بنابراین سوال بزرگتر این است که فدرال رزرو چه چیز دیگری در اختیار دارد. فردا یک جلسه سه ماهه است، به این معنی که پیش بینی های به روز شده ای خواهیم داشت که نشان می دهد بانک در ماه ها و سه ماهه آینده نرخ ها، تورم و رشد را در چه مسیری می بیند.

شاید صعودی ترین چیزی که پیش از تصمیم گیری فردا برای نرخ بهره می رود این باشد که بازارها چگونه به نظر می رسند نزولی هستند. و مطمئناً، فدرال رزرو انگیزه زیادی برای فکر کردن به غیر این صورت نداده است، و گفته است که آنها در تلاش برای مهندسی یک فرود نرم هستند. و در حالی که به نظر می رسد در سال جاری اندکی برای گاوهای سهام خوب عمل کرده است، احساسات مهم است – و اگر همه کسانی که می خواهند کوتاه بیایند، همین حالا هستند – و فردا هیچ محرک نزولی جدیدی تولید نمی کند، خوب ممکن است شاهد حرکتی خلاف روند باشیم.

این مشابه چیزی است که در آن نشان داده شد تصمیم نرخ FOMC در ماه مارس. در آن مرحله انتظار می‌رفت که بانک برای اولین بار در این چرخه نرخ‌ها را افزایش دهد و در عین حال برنامه‌هایی را برای QT اعلام کند و ترازنامه 8 تریلیون دلاری را که از طریق همه‌گیری افزایش یافته است، بررسی کند. وقتی آنها از این موضوع اجتناب کردند و به جای آن فقط ۲۵ واحد بر ثانیه نرخ ها را افزایش دادند، سهام بالاتر رفتند – S&P 500 در پایان ماه بیش از 12 درصد افزایش یافت در حالی که نزدک 100 تا پایان مارس جهش خیره کننده 17.97 درصدی داشت.

بنابراین، محتاط باشید زیرا در اینجا ناهار رایگان وجود ندارد، حتی زمانی که بازارها از ترس تشنج می‌کنند – و به‌ویژه زمانی که سطوح نوسانات در حال افزایش است.

استراتژی برای فردا

برای کسانی که به دنبال اجرای تم های ادامه نزولی هستند، فردا می تواند چالش ایجاد کند. ما تا حد زیادی در S&P و Nasdaq در پایین ترین سطح خود قرار داریم و یک محرک اصلی در افق وجود دارد. و مطمئناً، این محرک اصلی ممکن است فروشندگان بیشتری را مجبور کند که حتی بیشتر بفروشند. اما، این دور از قطعیت است و اگر چیزی وجود دارد، باید سناریوی جایگزین را نیز سرگرم کرد. برای کسانی که به دنبال سناریوهای ادامه هستند، استراتژی‌های شکست می‌تواند راهی برای حرکت به سمت آن محیط‌هایی باشد که از قبل کشیده شده‌اند، که می‌توانید از لینک زیر در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید:

S&P 500

شاخص تراشه آبی کمی بیش از 1/5 از دست داده استهفتم ارزش آن تا کنون در سال جاری است. و، تا کنون در ژوئن، S&P 9.7% از دست داده است که در صورت تداوم، بزرگترین فروش ماهانه تا کنون در سال جاری خواهد بود، و با توجه به اینکه ما هنوز به نیمه راه در ژوئن نرسیده‌ایم، قابل توجه است.

اما، این یک بازار پرکشش پیش از فردا را برجسته می کند. از نمودار هفتگی زیر، ما می توانیم شاهد افزایش فروش به پایین ترین سطح در این هفته باشیم و از 38.2% عبور کنیم. اصلاح فیبوناچی از حرکت همه گیری که از مارس 2020 قیمت گذاری شده است.

نمودار هفتگی S&P 500

نمودار هفتگی SPX

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P کوتاه مدت

پس از اینکه فروشندگان هفته گذشته دوباره با صدای بلند ظاهر شدند، این هفته بسیار بی رحمانه بوده است.

S&P 500 کاهش یافت و به فروش خود ادامه داد. اما – یک شکاف پر نشده وجود دارد که در صورت مشاهده شروع جهش در اینجا می تواند مورد توجه قرار گیرد. در این مرحله، پتانسیل مقاومت در 38.2% اصلاحی که در بالا مشاهده شد وجود دارد، که در 3802 ترسیم می شود، و بالاتر از آن شکاف از حدود 3896 تا حدود 3907 ادامه دارد.

نمودار قیمت دو ساعته S&P 500

نمودار دو ساعته SPX

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک 100

شاخص فناوری سنگین در این مرحله از نظر من کمی باثبات تر به نظر می رسد، که با توجه به اینکه نزدک حدود 33 درصد از بالاترین سطح خود را از دست داده است در حالی که S&P 500 22 درصد کاهش یافته است، شگفت آور است. اما، نزدک دیروز به حمایت هایی دست یافت که تا به امروز حفظ شده است.

این سطح حمایت نشانگر 50 درصدی حرکت بزرگ 2018-2021 است. قابل ذکر است که این پایین در سال 2018 درست پس از تسلیم شدن فدرال رزرو از آخرین چرخه افزایش نرخ بهره رسید. بازارها در سه ماهه چهارم 2018 در حال کاهش بودند، زیرا بانک برای چهارمین بار در آن سال راه اندازی شد. درست پس از افزایش، در حالی که بازارها همچنان در حال ذوب شدن بودند، Fed-speak به طور ناگهانی شروع به کاهش کرد و در نهایت ما در نهایت سه کاهش نرخ در سال 2019 دریافت کردیم. اما، این نقطه عطف در را به سمت صعودی باز کرد. روندی که تا حد زیادی ادامه داشت تا اینکه کووید وارد معادله شد.

نمودار قیمت روزانه نزدک 100

نمودار نزدک

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

نزدک 100 کوتاه مدت

با رفتن به نمودار کوتاه‌مدت، می‌توانیم ببینیم که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تسلیم شدن خرس‌ها وجود ندارد. قبل از اینکه خریداران قبل از بسته شدن آن را به سمت بالا بکشند، آزمایش سریعی را در زیر این حمایت دیدیم، اما، سطوح پایین‌تر که چاپ شده است، همراه با آن تست پشتیبانی، پتانسیل نزولی را با حرکت معاملات آتی نزدک به جلسه آسیایی برجسته می‌کند.

اما، اگر این حمایت برقرار باشد، می‌تواند زمینه‌ای برای سناریوهای معکوس در شاخص وجود داشته باشد. اگر ثابت نباشد، پشتیبانی زیادی در این نزدیکی وجود ندارد و منطقه بعدی که من در قسمت زیرین Nasdaq دنبال می‌کنم حدود 10750 شروع می‌شود.

نمودار قیمت هفتگی نزدک 100

نمودار هفتگی نزدک 100

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.