در پروازهای فرست کلاس چطور رفتار کنیم؟

پروازهای فرست کلاس به پروازهایی مجلل گفته می‌شود که از شرایط و امکانات ویژه‌ای نسبت به سایر پروازها برخوردارند. استفاده از این پروازها رعایت اصول و آداب مخصوصی را نیز می‌طلبد. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ به‌روزرسانی شده است. افراد کمی پروازهای فرست کلاس را تجربه می‌کنند.

کد خبر : 41682
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۳۷
در پروازهای فرست کلاس چطور رفتار کنیم؟


پروازهای فرست کلاس به پروازهایی مجلل گفته می‌شود که از شرایط و امکانات ویژه‌ای نسبت به سایر پروازها برخوردارند. استفاده از این پروازها رعایت اصول و آداب مخصوصی را نیز می‌طلبد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ به‌روزرسانی شده است.

افراد کمی پروازهای فرست کلاس را تجربه می‌کنند. نکته مهم پروازهای فرست کلاس، تنها به صندلی‌های راحت و سفارش‌های بی‌نهایت محدود نمی‌شود؛ بلکه اخلاق و رفتار شما، از همان لحظه ورود به فرودگاه تا زمانی که به مقصد می‌رسید اهمیت دارد. اگر برای بار اول با این پرواز سفر هوایی خود را تجربه می‌کنید وحشت‌زده نشوید؛ کافی است گام‌های زیر را یک به یک بخوانید تا برای پرواز بعدی خود را آماده کنید.

بخش اول: لانژ فرست کلاس

۱. با مردم گرم بگیرید

لانژ فرست کلاس، اولین جایی است که پس از امنیت فرودگاه به آنجا می‌روید. اینجا جایی است که می‌توانید با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید، مقصد خود را با آن‌ها درمیان بگذارید و به حرف‌هایشان گوش دهید. همچنین ممکن است مدیران بالا مقام یا افراد مشهور را ببینید.

  • بسیار پیش آمده است که در پروازهای فرست کلاس، مردم با افراد مشهور دوست شده‌اند، و آن‌ها نیز دوستان جدید خود را به مهمانی یا دیگر رویدادهای مهم خصوصی دعوت کرده‌اند.
  • از آنجا که افراد بسیاری با پروازهای لوکس سفر نمی‌کنند، لانژ فرست کلاس نسبت به لانژهای دیگر ساکت‌تر است.

۲. با میزبان خود مودب باشید

مهماندار یا میزبان

به‌طور معمول یک میزبان یا همراه شما را تا لانژ همراهی می‌کند. این افراد به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌ دیده‌اند و مهارت‌های برقراری ارتباط و کمک کردن را به بهترین شکل آموخته‌اند. آن‌ها شما را از لحظه چک- این تا لحظه‌ای که وارد هواپیما می‌شوید کمک می‌کنند. با ایشان مودبانه و محترمانه برخورد کنید، و بیش از اندازه دستور ندهید.

  • اگر نام میزبان خود را به خاطر داشته باشید، بسیار عالی است؛ چراکه آن‌ها نام شما را به خاطر می‌سپارند؛ بنابراین شما نیز با به زبان آوردن نام‌شان، دانش خود را نشان دهید. اگر  با همراه خود رابطه خوبی برقرار نکردید، سعی کنید به او توهین نکنید.

بخش دوم: ورود به هواپیما

۱. وقت‌شناس باشید

وقت شناس باشید

اینکه همیشه موقر باشید نکته مهمی است. با سرموقع رسیدن نشان دهید که شایسه احترام هستید. به یاد داشته باشید که تا موقع پرواز در لانژ استراحت می‌کنید و میزبان‌ها شما را تا صندلی‌تان در هواپیما همراهی می‌کنند.

  • پیش از پرواز، از کارهایی چون دوش گرفتن یا سفارش دادن غذاهای زیاد و سنگین خودداری کنید. اگر یک توقف طولانی‌مدت، یا زمان کافی تا سوار شدن داشته باشید، می‌توانید این کارها را انجام دهید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیش از زمان مقرر (پرواز) به فرودگاه بروید. البته با احتساب ترافیک باید خیلی زودتر حرکت کرد.
  • معطل کردن افراد هنگام سوار شدن، در واقع معطل کردن تمام هواپیمایی است. از آنجا که ممکن است شما اولین گروهی باشید که سوار هواپیما می‌شود، پس با وقت‌شناس بودن نه‌تنها احترام و وقار خود را نشان می‌دهید، بلکه باعث می‌شوید تا کارها به‌راحتی انجام شوند و به موقع به مقصد خود برسید.

۲. تواضع داشته باشید

مسافران در حال سوار شدم به هواپیما

هیچ نیازی به عجله کردن نیست. صندلی شما مشخص شده است، بنابراین فروتن باشید و اجازه دهید دیگر مسافران، زودتر یا جلوتر از شما وارد هواپیما شوند. این نشانه‌ احترام، و بیانگر شخصیت والای شما است.

۳. از میزبان فرست کلاس خود تشکر کنید

پیش از رفتن به سوی مرحله بعد سفر، حتما از میزبان خود تشکر و خداحافظی کنید، زیرا ممکن است دیگر او را نبینید. اگر مایل بودید می‌توانید پیش از ترک او (یا آن‌ها) و به نشانه قدرشناسی، به آن‌ها انعام دهید.

بخش سوم: هنگام پرواز

۱. با مهماندار خود مهربان باشید

مهماندار فرست کلاس

میزبانان‌هایی که در پرواز به شما خدمت می‌کنند مهماندارهای معمولی نیستند، بلکه بابت میزبانی به‌طور کامل آموزش‌دیده و حرفه‌ای هستند. با این افراد مهربان باشید و به بهترین شکل با ایشان رفتار کنید. آن‌ها نهایت سعی خود برای خدمت به شما می‌کنند، بنابراین احترام به آن‌ها ساده‌ترین کار ممکن است.

۲. سعی کنید با دیگران آشنا شوید

احتمال اینکه کنار کسی بنشینید زیاد است. شما جا و فضای خود را دارید و آن‌قدر کافی هست تا از پرواز خود لذت ببرید؛ اما معرفی خود به مسافر بغل‌دستی، لطف و احترام شما را نشان می‌دهد. این رفتار ممکن است به یک مکالمه جالب تبدیل شود.

  • شما می‌توانید از دیگران چیزهای بسیاری یاد بگیرید.

۳. لبخند بزنید

مسافران هواپیمای فرست کلاس

زمانی که وارد پرواز فرست کلاس شدید، برای اینکه رضایت خود را از سفر نشان دهید، به مهمانداران و مسافران لبخند بزنید. افرادی که در پروازهای فرست کلاس هستند، به‌خاطر آرامش فضا بسیار دوستانه و هیجان‌زده هستند.

۴. نسبت به دیگران محترم و مودب باشید

برخی افراد گوشه‌گیر هستند و دوست ندارند خیلی با دیگران نیز‌صحبت شوند. با احترام به سلیقه افراد و مجبور نکردن آن‌ها برای برقراری ارتباط، به خود و دیگران احترام می‌گذارید. اگر خود شما فرد خلوت‌گزینی هستید، باز نیز به دیگران احترام بگذارید و در صورتی که تمایل به برقراری ارتباط داشتند به آ‌نها بی‌حرمتی نکنید. اگر به کسی معرفی شدید مودبانه رفتار کنید؛ اما اگر بگویید که می‌خواهید تنها باشید هیچ مشکلی ندارد.

۵. با احتیاط مکالمه را پیش ببرید

زمانی که با یک غریبه یا یک دوست جدید صحبت می‌کنید، زیاده‌روی نکنید و موضوع‌هایی که نیازمند پاسخ‌های سیاسی یا دیگر پاسخ‌های این‌چنین هستند خودداری کنید. سوالات ساده بپرسید؛ مانند چرا سفر می‌کنید؟ یا به کجا و برای دیدن چه کسی می‌روید؟

بخش چهارم: افراد مشهور یا دارای مقام بالا

۱. واقع‌بین باشید

مشاهده افراد مشهور در فرودگاه

دیدن چهره‌های آشنا در پروازهای فرست کلاس امری عادی است. اگر فرد مشهوری را ملاقات کردید یا فرصت صحبت با آن‌ها به شما داده شد، مانند افراد معمولی دیگر با آن‌ها رفتار کنید؛ چراکه آن‌ها چنین می‌خواهند.

  • با واقع بین بودن و حفظ آرامش، شما نیز نیز سطح دیگران هسنید و فضا غیرعادی نیست.
  • خودتان باشید و عادی رفتار کنید. اگر فرد مشهور یک خواننده بود، از نخواهید برایتان بخواند. به‌طور کلی هیچ درخواست عجیبی نکنید که برای همیشه شما را در یادها ماندگار کند. به خاطر داشته باشید که شاید شما در سفر باشید، اما ممکن است آن‌ها در حال گذراندن یک سفر کاری باشند.

۲. هدایت مکالمه را به دست آن‌ها بسپارید

فردی که با او ملاقات یا صحبت می‌کنید، با افراد بسیاری در حرفه خود مکالمه داشته است. بگذارید آن‌ها سؤال بپرسند و سکان مکالمه را به دست بگیرند. اگر مایل به پرسیدن سوالی بودید، حواستان باشد که بیش از اندازه آن‌ها را سؤال‌پیچ نکنید؛ همچنین از پرسیدن سؤال‌های خصوصی خودداری کنید.

۳. هنگام درخواست عکس یا امضا، مودب باشید

عکس گرفتن افراد مشهور با طرفدار

باید درک کنید که شخص مورد نظر ممکن است خسته، عصبی یا خواستار یک پرواز آرام و بی‌دردسر باشد. اگر شما از دسته‌ طرفدارانی باشید که می‌خواهند تمام وسایلشان را امضا کنند و باعث ایجاد مزاحمت شوید، امنیت پرواز با شما برخورد می‌کند و ممکن است شما را از پرواز محروم کند.

  • تنها یک امضا بخواهید و اگر فرصتی پیش آمد درخواست یک عکس نیز داشته باشید.
  • اگر فردی را به‌طور شخصی نمی‌شناسید یا با او نیز‌تراز نیستید، از آن‌ها نخواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. اگر شما خود یک فرد شناخته‌شده هستید، از وکیل یا همراه خود (اگر چنین فردی را همراه دارید) بخواهید تا درخواست شما را به‌همراه فرد مورد نظر برساند.

بخش پنجم: سفارش غذا

۱. غذای مناسب سفارش دهید

غذای هواپیما قرست کلاس

پروازهای فرست کلاس خوبی‌های فراوانی دارند که یکی از آن‌ها لذت بردن از بهترین غذاها در ارتفاع ۱۰ هزار متری در آسمان است؛ اما سعی کنید غذاهایی را سفارش دهید که آن‌ها را می‌شناسید. هیچ چیز بدتر از این نیست که متوجه شوید به غذایی که سفارش داده‌اید حساسیت دارید؛ آنجا است که پرواز شما به تجربه‌ای تلخ تبدیل می‌شود.

  • از آنجایی که این پروازها، فقط پرستارهای حرفه‌ای دارند، اگر اتفاقی در رابطه با غذا برای شما اتفاق بیفتد ممکن است کمک‌های پزشکی لازم را دریافت نکنید.
  • بهتر است خوردن غذاهای دریایی را در هتل یا رستوران‌های مقصد تجربه کنید و در پرواز غذاهایی چون سالاد، ساندویچ، سوپ یا فینگرفود سفارش دهید. حتی اگر مایل بودید می‌توانید خانم یا آقای بغل‌دستی را در غذای خود شریک شوید.

۲. درخواست‌های مخصوص خود را سفارش دهید

غذا در هواپیما های فرست کلاس

تنوع غذا یکی مسائلی است که هواپیمایی‌ها در آن بسیار حرفه‌ای هستند؛ حتی پروازهای اکونومی نیز در برخی بخش‌ها گزینه‌ای خوبی دارند؛ اما از آنجایی که شما در فرست کلاس هستید می‌توانید از فرصت استفاده کنید و غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید. در صورتی که رژیم خاص یا پرهیز غذایی دارید، از مهماندار یا میزبان خود بخواهید تا دستورالعمل غذاها را برایتان بررسی کند.

  • اگر به برخی مواد غذایی مانند آجیل حساسیت دارید از مهماندار بخواهید تا از آشپز درخواست کند غذایی بدون آجیل یا جایگزین‌های دیگر تهیه کند

۳. به‌صورت حضوری و شخصی از آشپز تشکر کنید

بعد از اینکه بهترین نوع از غذایی را که سفارش داده‌اید میل کردید، فکر خوبی است که بروید و رو در رو از آشپز تشکر کنید. این حرکت فروتنانه باعث جلب احترام دیگران به شما می‌شود و حتی باعث می‌شود تا در عوض این رفتار به شما دسر یا غذای جدید سرآشپز را بدهند تا میل کنید.

بخش ششم: پایان سفر

۱. قدردانی خود را نشان دهید

در پایان سفر بهتر است از تمام افرادی که باعث شدند سفر بسیار عالی را تجربه کنید قدردانی کنید. با به زبان آوردن نام میزبان یا مهماندار خود از او تشکر کنید و برایش آرزوی یک استراحت و روزی خوب داشته باشید 

  • یک شخص محترم، احترام بسیاری به خود جلب می‌کند. در این صورت اگر در سفرهای بعدی باز همان مهماندار یا میزبان همراهیتان کنند، شما را به خاطر خواهند داشت.
  • در برخی پروازها می‌توانید خلبان را ملاقات کنید. این فرصت خوبی است تا با او دست بدهید و از او برای چنین پرواز لذت‌بخشی تشکر کنید. شما با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید آنچه آن‌ها انجام می‌دهند دنیا را به نیز نزدیک‌تر می‌کند.

۲. تمام وسایل خود را بردارید

وسایل سفر

حواستان باشد وسایلتان را جا نگذارید. پیش از فرود و دوباره پیش از خروج از هواپیما زیر صندلی، دسته صندلی و هرجای دیگر را بررسی کنید؛ مبادا وسیله‌ای افتاده یا جا مانده باشد.

۳. به خیریه کمک کنید

برخی هواپیمایی‌ها حامی خیریه‌ها هستند. اگر روی دسته صندلی یا نزدیک خود برگه‌های مخصوص را ندیدید، می‌توانید در صورت تمایل از مهماندار بخواهید تا یکی از برگه‌ها را به شما تحویل دهد.

۴.  نظر خود را بنویسید

نظر خود را بنویسید

با مراجعه به وب‌سایت هواپیمایی‌ها می‌توانید نظر خود را درباره سفر، برخورد مهمانداران و غیره بازگو کنید.

اگر شما نیز تجربه پروازهای فرست کلاس را در سفرهای خود داشته‌اید، آن‌ را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو، پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کنید و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از هر جای دیگر تهیه کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.