در جهان گذار، اسرائیل عامل مزاحمت برای آمریکاست/ خروج از خاورمیانه هم به همین علت بود

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز ناصری نوبری گفت: جهان در شرایطی قرار دارد که آمریکا نظاره گر به چالش کشیدن محوریت خود توسط روسیه و چین است. این وضعیت آمریکا را ملزم به کنترل این دو کشور می کند. ضمن اینکه آمریکا دیگر به جریان انرژی خاورمیانه نیز وابستگی ندارد چرا که خود تولیدکننده انرژی

کد خبر : 425320
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
در جهان گذار، اسرائیل عامل مزاحمت برای آمریکاست/ خروج از خاورمیانه هم به همین علت بود

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز ناصری نوبری گفت: جهان در شرایطی قرار دارد که آمریکا نظاره گر به چالش کشیدن محوریت خود توسط روسیه و چین است. این وضعیت آمریکا را ملزم به کنترل این دو کشور می کند. ضمن اینکه آمریکا دیگر به جریان انرژی خاورمیانه نیز وابستگی ندارد چرا که خود تولیدکننده انرژی شده و رقبای او از جمله چین به جریان خاورمیانه وابسته شده است. بنابراین این پرسش در نزد آمریکایی ها مطرح می شود که چه دلایلی وجود دارد که آنها تأمین کننده امنیت انرژی باشند و از جریان انرژی پاسبانی کنند و با صرف هزینه، تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار دهد تا چین از آن بهره مند شود. بنابراین جریان انرژی که زمانی عاملی برای هدف استراتژیکی بایدن ها و استراتژیست های آمریکایی بود که در گذشته معتقدند بودند که ایالات متحده باید بر خاورمیانه تسلط داشته باشد در حال حاضر از بین رفته است و موضوع کاملا برعکس شده است.

وی افزود: زمانی که بایدن جمله “اگر اسرائیل نبود، ما باید اسرائیلی می ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد” را عنوان کرد جهان تک قطبی بود و شوروی با فروپاشی به افول رفت و قدرتی به نام چین هنوز ظهور نکرده بود. بنابراین این پرسش در نظر آمریکایی ها مطرح می شود که چه دلیلی وجود دارد که با وجود چین و روسیه باید معطل اسرائیل در خاورمیانه بود؟ مساله ای که اهداف استراتژیکی در راستای توازن جهانی با رقبا را برای ایالات متحده فراهم نمی کند. در مقیاس کلی تر این پرسش نزد آنها مطرح می شود که خاورمیانه از چه خاصیت و ظرفیت استراتژیکی برخوردار است تا در آن بتوان مانند گذشته و بی محابا از موجودی به نام اسرائیل حفاظت کرد.

وی در پایان گفت: از همین رو باید گفت تمام عوامل و توجیهاتی که به ایجاد اسرائیل معطوف می شد هم اکنون از بین رفته است. بنابراین یک سیاستمدار، استراتژیست و یا یک رهبر آمریکایی در حال حاضر اسرائیل را تنها یک عامل مزاحم می بیند که تنها دردسر تولید می کند. به همین دلیل موجی پدید آمد که طی آن گفته می شد آمریکا درصدد خروج از خاورمیانه است و حالا به خوبی مشخص است که دلیلش چیست. معطوف کردن تمرکز بر روی کنترل چین و روسیه به مراتب اهمیت بالاتری نسبت به حفاظت از اسرائیلی دارد که برای ایالات متحده منفعتی دربر ندارد.

بیشتر بخوانید:

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.