در بحبوحه تورم مختلط اندونزی، روپیه از بالاترین رقم 11 ماهه به 14700 کاهش یافت.

اشتراک گذاری: USD/IDR قیمت‌ها را افزایش می‌دهد تا روند نزولی هشت روزه را ثبت کند و از پایین‌ترین سطح از ژوئن 2022 بهبود یابد. تورم اندونزی، تورم اصلی در ماه آوریل با وجود باقی ماندن در محدوده 2 تا 4 درصد کاهش یافت. خوش بینی محتاطانه در منطقه آسیا و اقیانوسیه نمی تواند

کد خبر : 353877
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۳۲
در بحبوحه تورم مختلط اندونزی، روپیه از بالاترین رقم 11 ماهه به 14700 کاهش یافت.



اشتراک گذاری:

  • USD/IDR قیمت‌ها را افزایش می‌دهد تا روند نزولی هشت روزه را ثبت کند و از پایین‌ترین سطح از ژوئن 2022 بهبود یابد.
  • تورم اندونزی، تورم اصلی در ماه آوریل با وجود باقی ماندن در محدوده 2 تا 4 درصد کاهش یافت.
  • خوش بینی محتاطانه در منطقه آسیا و اقیانوسیه نمی تواند خریداران روپیه اندونزی را خشنود کند.
  • داده های سطح دوم ایالات متحده می تواند معامله گران USD/IDR را قبل از فدرال رزرو، NFP سرگرم کند.

USD/IDR تورم ضعیف اندونزی را توجیه می کند در حالی که به پایین ترین حد در 11 ماه گذشته رسیده و به 14710 رسیده است. با انجام این کار، جفت روپیه اندونزی به دلیل احساسات مختلط و اضطراب پیش از داده‌ها/رویدادهای کلیدی، در بحبوحه یک جلسه کساد، از کاهش قیمت دلار آمریکا استقبال نمی‌کند.

تورم سرفصل اندونزی در ماه آوریل از 4.97 درصد قبل و 4.39 درصد پیش بینی های بازار به 4.33 درصد کاهش یافت، در حالی که ارقام تورم ماهانه مختلط به 0.33 درصد در مقابل 0.37 درصد پیش بینی و 0.18 درصد قبل رسید. علاوه بر این، تورم اصلی از 2.89 درصد برآورد تحلیلگران و 2.94 درصد قبل از آن به 2.83 درصد در طول ماه اعلام شده کاهش یافت.

رویترز اظهارات مارگو یووونو، رئیس اداره آمار اندونزی را پس از انتشار داده‌های تورم منتشر کرد و گفت: «بالاتر شدن کرایه‌های حمل‌ونقل و قیمت سوخت و برخی از کالاهای غذایی در حوالی ماه مبارک رمضان به تورم آوریل کمک کرده است. خوش‌خیم‌تر از ماه رمضان سال‌های گذشته».

بر اساس آخرین گزارش‌ها، پس از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) در منطقه آسیا-اقیانوسیه، بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه محتاطانه خوش‌بین هستند.

با این حال، باید توجه داشت که به نظر می رسد مذاکرات پیرامون نکول ایالات متحده، سوگیری مثبت بازار دلار آمریکا را به چالش می کشد. با این حال، وزارت خزانه داری ایالات متحده با به جلو کشیدن تاریخ تمام شدن وجوه برای تطبیق با تعهدات در صورت عدم تغییر سقف بدهی فعلی، تا 1 ژوئن از ژوئیه که قبلاً اعلام شده بود، ترس از نکول ایالات متحده را تجدید کرد.

از سوی دیگر، رهایی از موضوع بانک فرست ریپابلیک ایالات متحده به معامله گران این امکان را داد که نفسی بکشند، زیرا تنظیم کننده های ایالات متحده دارایی های بانک First Republic را توقیف کرده و آنها را به یک خریدار جدید، یعنی جی پی مورگان فروختند. همین امر می تواند عامل تردید جفت USD/IDR در افزایش رالی باشد. علاوه بر این، Axios با سرفصل هایی منتشر شد که نشان می دهد متحدان ایالات متحده آماده سازی برای جنگ ایالات متحده و چین بر سر تایوان است، که به نوبه خود خرس های یورو را از طریق تقاضای بهشت ​​دلار آمریکا امیدوار نگه می دارد.

در ادامه، سفارش‌های کارخانه ایالات متحده برای ماه مارس، که انتظار می‌رود 0.8% در ماه مارس در مقایسه با -0.7% قبل افزایش یابد، ممکن است معامله‌گران USD/IDR را پیش از نشست سیاست‌های پولی این هفته فدرال رزرو (Fed) و گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل سرگرم کند.

تحلیل فنی

USD/IDR از خط پایینی مثلث نزولی دو ماهه، که در حال حاضر نزدیک به 14615 است، با پشتوانه خط RSI (14) اشباع فروش، بهبود می یابد. با این حال، حرکات بازیابی نیاز به اعتبارسنجی از خط بالای مثلث اعلام شده، حداکثر نزدیک به 14885 دارد تا خریداران این جفت را متقاعد کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.