درگیری فلسطینیان با پلیس اسرائیل در بیت المقدس 152 زخمی برجای گذاشت

نیروهای امنیتی اسرائیل پس از یک سری حملات مرگبار خیابانی اعراب در سراسر کشور طی دو هفته گذشته در حالت آماده باش قرار گرفته اند. رویارویی در محوطه الاقصی در شهر قدیمی اورشلیم، خطر بازگشت به آتش سوزی گسترده تری مانند جنگ غزه در سال گذشته را به همراه دارد. مجتمع الاقصی در بالای فلات

کد خبر : 193929
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۰۲
درگیری فلسطینیان با پلیس اسرائیل در بیت المقدس 152 زخمی برجای گذاشت


نیروهای امنیتی اسرائیل پس از یک سری حملات مرگبار خیابانی اعراب در سراسر کشور طی دو هفته گذشته در حالت آماده باش قرار گرفته اند. رویارویی در محوطه الاقصی در شهر قدیمی اورشلیم، خطر بازگشت به آتش سوزی گسترده تری مانند جنگ غزه در سال گذشته را به همراه دارد.

مجتمع الاقصی در بالای فلات شهر قدیمی بیت المقدس شرقی قرار دارد که در جنگ خاورمیانه در سال 1967 به تصرف اسرائیل درآمد و برای مسلمانان با نام الحرام الشریف یا حرم شریف و برای یهودیان به عنوان معبد شناخته می شود. کوه.

تنش ها در سال جاری تا حدی با ماه رمضان همزمان با جشن عید فصح یهودیان تشدید شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که صدها فلسطینی پس از نماز صبح ماه رمضان، به سوی نیروهای خود و به سمت محوطه نمازخانه یهودیان دیوار غربی در شهر قدیمی در نزدیکی آن، ترقه و سنگ پرتاب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که پلیس پس از آن وارد محوطه الاقصی شد تا «متفرق و عقب راند (جمعیت و) را قادر سازد بقیه نمازگزاران به سلامت محل را ترک کنند. وی افزود: در این درگیری سه افسر مجروح شدند.

سخنگوی نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در توییتی گفت که پلیس صدها فلسطینی را بازداشت کرد.

ما در حال تلاش برای بازگرداندن آرامش در کوه معبد و سراسر اسرائیل هستیم. در کنار آن، ما برای هر سناریویی آماده می شویم و نیروهای امنیتی برای هر کاری آماده هستند.»

یک مقام فلسطینی به رویترز گفت، مصر، قطر و سازمان ملل متحد میانجی گری خود را بین گروه های فلسطینی – به رهبری گروه اسلامگرای حماس که غزه را اداره می کند – و اسرائیل در تلاشی برای جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت ها افزایش دادند.

حماس از اسرائیل خواست نزدیک به 500 نفر را که روز جمعه بازداشت کرده بود آزاد کند، از “بازدید تحریک آمیز” گروه های یهودی از مسجد الاقصی جلوگیری کند و به تهاجمات نظامی به شهرهای کرانه باختری پایان دهد.

فلسطینی ها گفتند که اسرائیل به نشانه کاهش تنش ها، به جز 100 نفر از بازداشت شدگان را آزاد کرد.

وزارت خارجه فلسطین با اشاره به خشونت در حرم مطهر گفت: اسرائیل را به طور کامل و مستقیم مسئول این جنایت و عواقب آن می داند.

“نقض آشکار”

نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین که بر مناطق خودگردان کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل اداره می‌شود، گفت: جامعه بین‌المللی باید فوراً برای «توقف تجاوزات اسرائیل به مسجد الاقصی و جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل» مداخله کند. .

اردن که پادشاهی هاشمی آن متولی پناهگاه های مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس شرقی است، یورش پلیس اسرائیل به این محوطه را محکوم کرد و آن را “نقض آشکار” خواند.

اسرائیل نقش هاشمی را به عنوان حافظ الاقصی به عنوان بخشی از معاهده صلح 1994 دو کشور به رسمیت شناخت و کنترل امنیتی کلی بر سایت را حفظ کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تنش ها باید کاهش یابد. وی در بیانیه‌ای گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها بپرهیزند و وضعیت تاریخی موجود در کوه حرام الشریف/معبد را حفظ کنند».

تور ونسلند، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه، از همه طرف‌ها خواست تا به آرام کردن اوضاع کمک کنند، از گسترش لفاظی‌های تحریک‌آمیز خودداری کنند و علیه کسانی که به دنبال تشدید اوضاع هستند صحبت کنند.

سال گذشته در ماه روزه مسلمانان درگیری‌های شبانه بین فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل رخ داد. تهدید به آوارگی فلسطینی ها در بیت المقدس شرقی و یورش پلیس به الاقصی به شعله ور شدن جنگ 11 روزه اسرائیل و غزه کمک کرد که منجر به کشته شدن بیش از 250 فلسطینی در غزه و 13 نفر در اسرائیل شد.

از ماه گذشته، پس از آن که مهاجمان فلسطینی در یک رشته حملات در شهرهای اسرائیل، 14 اسرائیلی را کشتند، نیروهای اسرائیلی 29 فلسطینی را در جریان حملات خود به کرانه باختری کشتند.

الاقصی سومین مکان مقدس در اسلام است و یهودیان نیز به عنوان محل دو معبد باستانی مورد احترام است.

اسرائیل تمام بیت المقدس را پایتخت ابدی خود می داند. فلسطینی‌ها به دنبال این هستند که بیت‌المقدس شرقی، از جمله اماکن مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان آن را به پایتخت کشور آینده تبدیل کنند.

(گزارش سینان ابو مایزر، عمار عوض و آری رابینوویچ در اورشلیم، علی سوافتا در رام الله، نضال المغرابی در غزه و هنریت چاکار در یافا؛ ویرایش توسط مارک هاینریش و ساندرا مالر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.