درک انواع مختلف بیمه در کانادا: راهنمایی برای کانادایی های جدید

بیمه یک جنبه حیاتی از برنامه ریزی مالی و امنیت است که محافظت در برابر شرایط مختلف پیش بینی نشده را ارائه می دهد. به عنوان یک تازه وارد به کانادا، درک انواع مختلف بیمه های موجود برای کمک به شما در انتخاب آگاهانه مهم است. در این مقاله انواع بیمه ها و مواردی که

کد خبر : 509587
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
درک انواع مختلف بیمه در کانادا: راهنمایی برای کانادایی های جدید


بیمه یک جنبه حیاتی از برنامه ریزی مالی و امنیت است که محافظت در برابر شرایط مختلف پیش بینی نشده را ارائه می دهد. به عنوان یک تازه وارد به کانادا، درک انواع مختلف بیمه های موجود برای کمک به شما در انتخاب آگاهانه مهم است.

در این مقاله انواع بیمه ها و مواردی که در هنگام خرید آن ها باید در نظر گرفته شود را بررسی می کنیم.

درباره بسته بانکی TD New to Canada بیشتر بدانید

بیمه چیست؟

بیمه ابزاری است که محافظت مالی در برابر خسارت یا خسارت ناشی از یک رویداد بیمه شده را فراهم می کند. در مورد خسارت تحت پوشش، شرکت بیمه غرامت یا بازپرداخت خسارت را به بیمه گذار یا ذینفعان آنها پرداخت می کند.

انواع بیمه:

الف) بیمه خودرو:

بیمه خودرو می تواند از شما در برابر خسارت مالی پس از تصادف محافظت کند. درک جنبه های مختلف آن قبل از خرید یک بیمه نامه مفید است.

قبل از خرید بیمه خودرو، باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید و مقیم کانادا باشید.

دو نوع بیمه خودرو وجود دارد: پوشش اجباری که قانوناً الزامی است و پوشش اختیاری که محافظت اضافی را ارائه می دهد.

  • پوشش اجباری می تواند بسته به استان اما به طور کلی متفاوت باشد شامل پوشش مسئولیت در قبال صدمات دیگران یا آسیب به اموال آنها و مزایای تصادف برای صدمات شما می شود.
  • پوشش اختیاری می تواند شامل صدمات وارد شده به وسیله نقلیه شما در صورت تصادفی باشد که تقصیر شما تلقی می شود، و همچنین از دست دادن یا آسیب رساندن به وسیله نقلیه شما در اثر رویدادهای دیگر، مانند آتش سوزی و سرقت که به چند مورد اشاره کنیم. همچنین می‌توانید پوشش اضافی را از طریق تأییدیه‌های سیاست، مانند پرداخت هزینه حمل‌ونقل جایگزین در صورت آسیب دیدگی وسیله نقلیه‌تان، بیمه خودروی اجاره‌ای و کمک‌های جاده‌ای خریداری کنید.

عوامل موثر بر هزینه بیمه خودرو:

هنگام محاسبه حق بیمه خود، برخی از عواملی که بیمه گذاران خودرو ممکن است در نظر بگیرند عبارتند از: [1]

  • خودرو، مدل، سال و ویژگی های ایمنی
  • سن و جنس شما
  • سابقه رانندگی و بیمه شما، که شامل ادعاها و محکومیت‌ها می‌شود و ممکن است شامل عوامل دیگری مانند گذراندن یا نبودن آموزش رانندگی باشد.
  • چه مدت مجوز خود را دارید
  • جایی که شما زندگی می کنید
  • چند بار رانندگی می کنید/چند کیلومتر در سال
  • اگر ماشین شما برای مقاصد تجاری نیز استفاده می شود
  • سابقه رانندگی شخصی شما و سایر رانندگان خانگی که در بیمه نامه خودروی شما ذکر شده است
  • کلاس گواهینامه رانندگی فعلی شما

بیمه خودرو فقط یک الزام قانونی نیست بلکه برای رفاه مالی شما نیز مهم است.

آماده بانک هستید؟ امروز درباره بسته بانکی TD New to Canada بیشتر بدانید

ب) بیمه خانه

بیمه خانه محافظت مالی در برابر ضرر یا آسیب به خانه و/یا وسایل شخصی شما را ارائه می کند. اگرچه از نظر قانونی مانند بیمه خودرو الزامی نیست، اما بسیار توصیه می شود. اگر خرید خانه خود را با استفاده از وام مسکن تامین مالی می کنید، احتمالاً وام دهنده شما بر آن پافشاری می کند.

انواع پوشش های بیمه خانه در دسترس: بیمه خانه برای رفع نیازهای شما در دسترس است، چه خانه/کاندو دارید یا اجاره کنید.

  • بیمه صاحبان خانه – به طور کلی خانه و وسایل شما را در برابر بسیاری از علل مفقودی به جز مواردی که مستقیماً به عنوان استثنا در عبارت بیمه نامه ذکر شده اند، پوشش می دهد. همچنین مسئولیت شخصی شما (دارنده بیمه نامه)، همسر یا شریک زندگی و فرزندان شما (محدود به سن) را پوشش می دهد.
  • بیمه مستاجر – بیمه مستاجر به مستأجران در برابر مسئولیت شخصی و از دست دادن یا آسیب رساندن به وسایل آنها حمایت مالی می کند. این بسیار شبیه بیمه خانه است اما بدون پوشش برای ساختار فیزیکی ساختمان.
  • بیمه کاندو – بیمه کاندو پوششی برای وسایل شما، هرگونه بهبود و بهبود واحد، ارزیابی خسارت و غیره ارائه می دهد. این موارد معمولاً بخشی از سیاست شرکت های کاندو نیستند و شما را ملزم به خرید بیمه کاندو جداگانه می کند.

درک سطوح پوشش بیمه خانه:

مانند بیمه خودرو، سطوح مختلفی از محافظت وجود دارد که می توانید برای خانه و وسایل خود خریداری کنید. بر خلاف بیمه خودرو، اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف سطح پوشش می تواند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد، اما معمولاً در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

  • بیمه نامه اولیه خانه معمولاً شامل پوشش خطر نامگذاری شده برای ساختار خانه و وسایل شخصی شما می شود، به این معنی که شرکت بیمه خطرات خاصی را که بیمه نامه شما پوشش می دهد، به عنوان مثال، آتش سوزی و سرقت فهرست می کند.
  • بیمه نامه جامع خانه با پوشاندن ساختار خانه و وسایل شخصی شما در برابر همه خطرات، به استثنای مواردی که به طور خاص مستثنی شده اند، مانند سیل، زلزله و غیره، محافظت بیشتری به شما ارائه می دهد.
  • فرم گسترده بیمه نامه خانه ترکیبی از انواع است که تمام پوشش های ریسک را برای ساختار خانه شما ارائه می دهد و پوشش ریسک نامگذاری شده برای وسایل را ارائه می دهد.
  • بدون پوشش زواید برای املاکی که استانداردهای بیمه معمولی را ندارند پوشش می دهد.

علاوه بر سطح پوشش انتخاب شده، بیشتر بیمه نامه های خانه شامل پوشش های اضافی نیز می شود، مانند پوشش مسئولیت شخصی و هزینه های اضافی زندگی. مشابه بیمه خودرو، یک بیمه نامه خانه را می توان با استفاده از تأییدیه ها بیشتر سفارشی کرد، که اغلب پوشش هایی را که معمولاً تحت یک بیمه نامه معمولی پوشش نمی دهد، افزایش یا گسترش می دهند.

عوامل موثر بر هزینه بیمه خانه:

این موارد می تواند شامل مکان ملک شما، سن، منطقه زندگی، تعداد طبقه ها، و ملاحظات مختلف دیگر همراه با انتخاب های پوشش شما باشد. همه این عوامل بر حق بیمه خانه شما تأثیر می گذارد. حتما با مشاور بیمه خود مشورت کنید.

درباره بسته بانکی TD New to Canada بیشتر بدانید

ج) بیمه سلامت

بیمه سلامت برای دسترسی به مراقبت های پزشکی لازم و حفظ سلامت خانواده شما حیاتی است. در کانادا، سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی خدمات پزشکی ضروری را برای شهروندان و مقیمان دائمی پوشش می دهد. برنامه های بهداشتی استانی و منطقه ای در کانادا بیشتر نیازهای مراقبت های بهداشتی شما را پوشش می دهد. بسته به محل زندگی شما، ممکن است بازدید از بیمارستان و پزشک را پوشش دهند. ممکن است سایر خدمات بهداشتی یا پیراپزشکی را پوشش ندهد.

برخی از برنامه های مراقبت بهداشتی در محل کار ممکن است خدماتی را پوشش دهند که طرح مراقبت بهداشتی استانی یا منطقه ای شما آن را پوشش نمی دهد. به عنوان مثال، داروهای تجویزی، مراقبت از دندان، و مراقبت از بینایی. بر اساس نیازهای خود یا وضعیت اقامت در کانادا، می توانید سایر برنامه های مراقبت بهداشتی ارائه شده توسط شرکت های بیمه خصوصی را خریداری کنید.

بیمه درمانی اضافی [2]: بیمه درمانی اضافی ممکن است به شما کمک کند تا برای خدماتی که برنامه مراقبت بهداشتی منظم شما پوشش نمی دهد، بپردازید. به عنوان مثال، خدمات ویژه پرستاری، خدمات آمبولانس، ویلچر و سایر تجهیزات یا پرداخت هزینه های پزشکی در صورت بیماری در حین مسافرت، علاوه بر این، اگر دچار بیماری شدید یا آسیب شدید شدید، درآمد خود را تکمیل کنید.

قبل از خرید بیمه درمانی اضافی، برنامه مراقبت بهداشتی محل کار خود را بررسی کنید تا پوششی را که قبلاً داشته اید خریداری نکنید. همچنین باید خط مشی خود را بررسی کنید تا متوجه شوید:

  • بیمه گر شما فقط درصدی از خسارت را پوشش می دهد.
  • بیمه گر شما فقط حداکثر مبلغ سالانه را پوشش می دهد.

بیمه درمانی می تواند در زمان های چالش برانگیز، حمایت مالی ارائه کند و آرامش خاطر را برای شما و خانواده تان فراهم کند.

خواه بیمه خودرو، بیمه خانه یا بیمه درمانی باشد، هر کدام از انواع هدف خاصی را برای کمک به تضمین امنیت مالی شما انجام می دهند. اطمینان حاصل کنید که جزئیات خط مشی خود را به دقت و با جزئیات مرور کنید زیرا ارائه دهندگان مختلف می توانند انواع مختلفی از پوشش را ارائه دهند. وقت گذاشتن برای تحقیق و انتخاب پوشش بیمه مناسب برای نیازهای شما گامی حیاتی به سوی آینده مالی مطمئن در کانادا است.

چرا TD را انتخاب کنید؟

150 سال کمک به کانادایی ها:

TD بیش از 150 سال سابقه پرافتخار ارائه راه حل های مالی به کانادایی ها را دارد. TD همچنین یک قرن تجربه را به ارمغان می آورد که به تازه واردان کمک می کند تا در چالش های منحصر به فرد سیستم بانکی کانادا حرکت کنند.

TD با بیش از هزار شعبه، شهرت عالی در خدمات مالی و توانایی ارائه خدمات به شما به بیش از 80 زبان مختلف، به یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین بانک های کانادا تبدیل شده است که اکنون به 16 میلیون کانادایی خدمات ارائه می دهد.

TD پشتیبانی آنلاین و منابع مورد علاقه افراد تازه وارد را در موضوعاتی مانند اصول بانکداری، مهاجرت به کانادا، امتیازات اعتباری ضروری و موارد دیگر ارائه می دهد. TD برای راحتی شما ساعات بیشتری باز است. TD هزاران دستگاه خودپرداز در سراسر کانادا دارد تا به شما کمک کند تا به سرعت و به راحتی از امور بانکی روزمره خود مراقبت کنید.

آماده بانک هستید؟

امروز درباره بسته بانکی TD New to Canada بیشتر بدانید.

قرار ملاقاتی رزرو کنید تا با یکی از همکاران بانکداری شخصی TD در مورد بسته بانکی TD New to Canada صحبت کنید. می توانید فوراً به صورت آنلاین رزرو کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت TD مراجعه کنید.

سلب مسئولیت حقوقی:

اعتقاد بر این است که اطلاعات ارائه شده توسط گروه بانک TD و سایر منابع در این مقاله زمانی که در این سایت قرار می گیرند دقیق و قابل اعتماد هستند، اما ما نمی توانیم همیشه دقیق یا کامل یا جاری بودن آنها را تضمین کنیم. اطلاعات این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منظور ارائه مشاوره مالی، حقوقی، حسابداری یا مالیاتی نیست و نباید در این زمینه به آنها استناد کرد. این اطلاعات نباید به عنوان یک درخواست برای خرید تلقی شود. محصولات و خدمات گروه TD Bank تنها در حوزه‌هایی ارائه می‌شوند که ممکن است به طور قانونی برای فروش ارائه شوند. کلیه محصولات و خدمات مشمول شرایط توافق نامه قابل اجرا می باشد. اطلاعات این مقاله بدون اطلاع قبلی ممکن است تغییر کند.

® آرم TD و سایر علائم تجاری TD متعلق به The Toronto-Dominion Bank یا شرکت های تابعه آن است.

[1] https://www.ibc.ca/insurance-basics/auto/how-auto-insurance-rates-are-set
[2] https://www.canada.ca/en/financial-consumer-agency/services/insurance/health.html





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.