درخشش دلار استرالیا و نیوزلند در تقویت محرک چین توسط رویترز

توسط Rae Wee سنگاپور (رویترز) – دلار استرالیا و نیوزلند روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسید، در حالی که یوان به قوی‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید، زیرا بسته محرک تهاجمی چین جدیدترین ضربه را برای ریسک‌پذیری ایجاد کرد. در همین حال، دلار آمریکا – یک

کد خبر : 500484
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۲۶
درخشش دلار استرالیا و نیوزلند در تقویت محرک چین توسط رویترز


توسط Rae Wee

سنگاپور (رویترز) – دلار استرالیا و نیوزلند روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسید، در حالی که یوان به قوی‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید، زیرا بسته محرک تهاجمی چین جدیدترین ضربه را برای ریسک‌پذیری ایجاد کرد.

در همین حال، دلار آمریکا – یک ارز سنتی امن – پس از تحرکات محرک تهاجمی چین در روز سه‌شنبه که اشتهای ریسک را تقویت کرد، تحت فشار قرار گرفت، و شرط‌های فزاینده کاهش نرخ بی‌سابقه آمریکا در ماه نوامبر به باد مخالف برای دلار افزود.

در اوایل دوره آسیایی به 0.6908 دلار رسید که بالاترین سطح از فوریه 2023 بود، در حالی که با افزایش رشد هر دو ارز نسبت به جلسه قبل، به 0.63555 دلار به بالای 9 ماهه رسید.

دلار استرالیا بعد از آن که داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده داخلی در ماه آگوست به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر کاهش یافته است، بعداً برخی از سودهای خود را کاهش داد، در حالی که تورم اصلی به پایین‌ترین حد خود از اوایل سال 2022 رسید. آخرین بار با 0.6891 دلار کاهش یافت.

بازارهای جهانی در حال غرق شدن در آخرین تدابیر حمایتی چین بودند که در روز سه‌شنبه اعلام شد، از کاهش نرخ بهره تا کمک به بازار سهام این کشور، اقدامی که سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (OTC:)، با اشاره به اینکه آنها به ویژه برای ارزهای دارای پیوند قوی با اقتصاد چین مانند استرالیا سود می‌برند، می‌گوید: «با قضاوت بر اساس واکنش بازار مالی، این اعلامیه‌ها در واقع بزرگ‌تر از انتظارات بازار بودند. و دلار نیوزلند.

او گفت: “دلار کیوی در واقع در بین همتایان خود در G10 عملکرد بهتری داشت و من فکر می کنم به این دلیل است که فعالان بازار فکر می کنند اقدامات اعلام شده دیروز حمایت کننده از تقاضای مصرف کننده است و بنابراین معمولاً نشانه خوبی برای تقاضا برای صادرات لبنیات نیوزیلند است.”

در راستای اقدامات تسهیل کننده گسترده خود، بانک خلق چین نیز روز چهارشنبه هزینه وام های میان مدت خود به بانک ها را از 2.30 درصد به 2.00 درصد کاهش داد.

قیمت به بالاترین سطح 16 ماهه 7.0012 در هر دلار و همچنین برای واحد فراساحلی آن رسید که برای مدت کوتاهی از سطح روانی کلیدی 7 در هر دلار گذشت و به 6.9952 در هر دلار رسید.

کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC می‌گوید: حرکت رو به جلو برای یوان باید از بازارهای سهام چین به عنوان نماینده ای برای احساسات استفاده کند.

در جاهای دیگر، استرلینگ 0.1 درصد رشد کرد و به 1.3430 دلار داد و ستد شد، سطحی که از مارس 2022 مشاهده نشده بود. انتظارات کمتر تهاجمی تر از کاهش نرخ از سوی بانک انگلستان در سال جاری در مقایسه با فدرال رزرو، حمایت بیشتری را به همراه داشت.

طبق ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال 59.5 درصدی کاهش 50 واحدی نرخ در جلسه سیاست بعدی فدرال رزرو، قیمت گذاری می کنند، در حالی که یک هفته پیش فقط 37 درصد بود.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است، زیرا نگرانی‌ها در مورد سلامت بازار کار افزایش یافته است.

اقتصاددانان ولز فارگو در یادداشتی گفتند: «مصرف‌کنندگان همچنان در اقتصاد ضعیف هستند».

“در حالی که ما انتظار داریم تعدادی از دلایل بدبینانه تر شدن خانوارها وجود داشته باشد، تعدیل بازار کار همچنان در سرلوحه کار قرار دارد.”

در برابر سبدی از ارزها، دلار آخرین بار روی 100.26 ایستاد و نزدیک به 100.21 به پایین ترین حد بیش از یک سال اخیر رسید.

در جلسه قبل بیش از 0.5 درصد کاهش یافته بود که بزرگترین درصد کاهش یک روزه آن در یک ماه بود.

یورو 0.14 درصد افزایش یافت و به 1.1195 دلار رسید و نزدیک به بالاترین حد خود در 13 ماه گذشته بود، در حالی که ین اندکی کاهش یافت و به 143.32 در هر دلار رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.