«داستان مجسمه» و سیر تطور آزادی در بزنگاه‌های تاریخی ایران

این فعال تئاتر همزمان با اجرای نمایشش توضیحاتی درباره این اثر نمایشی و نقش جشنواره‌های منطقه‌ای در ایجاد گفتگو میان هنرمندان ارایه می‌دهد. او بر این باور است که احیای جشنواره مناطق مانند دوره‌های قبل کمک بسیار بزرگی به رشد و بالندگی تئاتر استان‌ها می‌کند. مهراد با اشاره به بررسی تطور تاریخ آزادی در ایران

کد خبر : 299773
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۳:۱۲
«داستان مجسمه» و سیر تطور آزادی در بزنگاه‌های تاریخی ایران



این فعال تئاتر همزمان با اجرای نمایشش توضیحاتی درباره این اثر نمایشی و نقش جشنواره‌های منطقه‌ای در ایجاد گفتگو میان هنرمندان ارایه می‌دهد. او بر این باور است که احیای جشنواره مناطق مانند دوره‌های قبل کمک بسیار بزرگی به رشد و بالندگی تئاتر استان‌ها می‌کند.

مهراد با اشاره به بررسی تطور تاریخ آزادی در ایران می‌گوید: نمایش «داستان مجسمه» داستان مجسمه آزادی است که در عصر مشروطه ساخته‌شده و در بزنگاه‌های تاریخی به مکان‌های مختلف در دوره‌های مختلف سفر می‌کند و داستان مردم کوچه و بازار را روایت می‌کند.

او درباره ویژگی این نمایشنامه که باعث شد به اجرای آن ترغیب شود، توضیح می‌دهد: به دلیل علاقه شخصی به متون تاریخی و مطالعه کتب تاریخی به‌خصوص دوره مشروطه، با ورود مجسمه آزادی به ایران آشنا شدم و بیشتر درباره آن تحقیق کردم و از دل همین مطالعات سیر تطور آزادی در بزنگاه‌های تاریخ معاصر را بررسی کردم و درنهایت منجر به نگارش نمایشنامه «داستان مجسمه» شد.

کارگردان برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با اشاره به رنج‌نامه‌های عین القضات همدانی در مسیر آزادگی می‌گوید: استان همدان از بافت سیاسی و فکری کشور مجزا نبوده و نیست و همواره در تاریخ با روشنگری برآمده از ظرفیت دینی در این راه شاخص بوده است. از عین القضات همدانی گرفته تا شوریدگی گروه انقلابی ابوذر نهاوند و جنبش‌های مذهبی. برای همین به جهان‌شمولی بودن تطور آزادی فکر کردم و برآیند زیست اجتماعی و نگاه خاص به این مقوله به‌عنوان چالش و محور اصلی این نمایش انتخاب شد که با همت گروه به جشنواره تئاتر مناطق راه پیدا کرد.

نویسنده و کارگردان نمایش«داستان مجسمه» با اشاره به تبادل فرهنگی بین گروه‌های نمایشی از امکان گفت‌وگو می‌گوید و می‌افزاید: به نظر من احیای جشنواره مناطق به‌مانند دوره‌های قبل کمک بسیار بزرگی به رشد و بالندگی تئاتر استان‌ها می‌کند. چراکه از طریق این جشنواره امکان دیالوگ بین هنرمندان و آثار نمایشی آن‌ها فراهم می‌شود که منجر به تأثیرگذاری و شناخت نمایش‌ها می‌شود. از طرفی دیگر برگزاری جشنواره مستقل مانند تئاتر مناطق و داوری آن انگیزه زیادی را به هنرمندان شهرستان‌ها می‌دهد که احساس کنند آثارشان دیده‌شده فارغ از نتایجی که در پایان جشنواره مشخص می‌شود.

نمایش«داستان مجسمه» چهارشنبه ۷ دی‌ ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی آوینی کرمانشاه اجرا می‌شود.

در این نمایش مسعود رضی، زری دارابی، حمیدرضا سیاهوشی، مبینا نادری، پگاه شمس و محمد شهبازی بازی می‌کنند.

مهدی حبیب وند آهنگساز، مریم ترکمان طراح لباس، آتنا شهبازی طراح پوستر و علی پیرزادی، حسین فردین، مهتاب قیاسوند، حدیث احمدوند به‌عنوان نوازنده در این اثر حضور دارند.

۵۵۲۴۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.