داروی آلزایمر کشف شد ؟

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، علم و فناوری ایران و جهان امروز با اخبار گوناگونی همراه بود. اکنون در این گزارش به مرور خلاصه این اخبار می‌پردازیم. جغرافیای اقتصادی ریزتراشه‌ها و حساسیت بالای تولید ریزتراشه‌ها نسبت به شرایط ژئوپلیتیکی  در حالی که بخش عمده تولید ریزتراشه‌ها در آسیا انجام می‌شود، ایالات متحده

کد خبر : 492025
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
داروی آلزایمر کشف شد ؟



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، علم و فناوری ایران و جهان امروز با اخبار گوناگونی همراه بود. اکنون در این گزارش به مرور خلاصه این اخبار می‌پردازیم.

جغرافیای اقتصادی ریزتراشه‌ها و حساسیت بالای تولید ریزتراشه‌ها نسبت به شرایط ژئوپلیتیکی

 در حالی که بخش عمده تولید ریزتراشه‌ها در آسیا انجام می‌شود، ایالات متحده و اروپا در تلاشند تا با سرمایه‌گذاری‌های جدید، نقش خود را در این صنعت تقویت کنند؛ ولی از سوی دیگر زنجیره تأمین جهانی ریزتراشه‌ها به شدت به شرایط ژئوپلیتیکی حساس است و هر گونه تغییر در این شرایط می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

۵ راهی که علم برای مبارزه با بحران مقاومت آنتی بیوتیک پیش گرفته است

انسان‌ها در یک مسابقه تسلیحاتی با میکروب‌ها محبوس شده‌اند، اما دانشمندان رویکردهای متنوعی را دنبال می‌کنند تا یک قدم جلوتر باشند یا رقابت را کُندتر کنند. علاقه یوهان پالسون(Johan Paulsson) به آنتی بیوتیک‌ها با بدن درد و حالت تهوع خود او در ماه اوت سال ۲۰۲۱ آغاز شد. بیماری او که به سرعت به یک عفونت در جریان خون تمام بدنش تبدیل شد، او را به بخش اورژانس فرستاد. پالسون آن اتفاق را نسبتا دراماتیک به یاد می‌آورد. او یک هفته را در بیمارستان گذراند و اعضای بدنش شروع به از کار افتادن کردند. اگرچه خاطره‌اش از آن زمان مبهم است، اما به یاد می‌آورد که پزشکانش سه آنتی‌بیوتیک مختلف را یکی یکی بر روی او امتحان کردند تا دارویی را بیابند که در نهایت حال او را بهتر می‌کند.

موفقیت دانشمندان ایرانی در ساخت یک نانوکامپوزیت برای تخریب آلاینده‌ها

گروهی از دانشمندان ایرانی در یک پژوهش جدید، روشی را برای اصلاح محیط از طریق توسعه یک نانوکامپوزیت ارائه داده‌اند که با استفاده از دی‌اکسید تیتانیوم و با روش‌های فرسایش لیزری ساخته‌شده است. هدف این پژوهش که با همکاری «شاهین الماسی‌نژاد»، «بابک ژاله»، «الهام دارابی» و «داوود درانیان» از دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه بوعلی سینا انجام شده، ارزیابی اثربخشی نانوکامپوزیت مذکور در تخریب آلاینده‌های آلی است تا در نهایت به پیشرفت‌ در پایداری زیست‌محیطی و مدیریت آلودگی کمک ‌کند.

این استارت‌آپ بیمارستان را به خانه می‌آورد

استارت‌آپ «داکلا»(Doccla) در حال ارائه فناوری جدیدی موسوم به «تخت مجازی» برای رسیدگی به این مشکل است تا به پزشکان کمک کند بیمارانی را که زودتر از موعد مرخص شده‌اند یا در برخی موارد اصلا به بیمارستان نمی‌روند، از راه دور مدیریت کنند. پس از جلب توجه به این فناوری در بریتانیا و ایرلند، اکنون ۴۶ میلیون دلار برای توسعه آن در اروپا جمع‌آوری شده است.

 عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک فسیل کیهانی

 تلسکوپ فضایی هابل، یک فسیل کیهانی را کشف کرده که ممکن است اطلاعات جدیدی درباره شکل‌گیری کهکشان‌ها داشته باشد. کهکشان «کوتوله توکانا»(Tucana Dwarf) که در فاصله سه میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، در گروه محلی کهکشان‌ها قرار دارد. براساس بیانیه ناسا، این کهکشان خانه ستارگان قدیمی‌تر است و پژوهشگران معتقدند که ممکن است آثاری را از کیهان اولیه داشته باشد.

ماموریت فضاپیماهای ناسا برای جاسوسی از یک سیارک بدنام

ناسا در نظر دارد دو فضاپیمای «ژانوس» خود را از انبار بیرون بیاورد تا مأموریت جدیدی را برای جاسوسی از یک سیارک بدنام موسوم به «آپوفیس»(Apophis) تسهیل کند. فضاپیماهای ژانوس برای جمع‌آوری اطلاعات درباره این سیارک که قرار است در سال ۲۰۲۹ با زمین ملاقات کند، به فضا فرستاده می‌شوند.

موفقیت یک داروی جدید در بهبود آلزایمر

دانشمندان «دانشگاه آبرن»(Auburn University) در پژوهش جدید خود درباره بیماری آلزایمر، داروی جدیدی را به نام «تروریلوزول»(Troriluzole) بررسی کردند و دریافتند که این دارو می‌تواند از تغییرات مغزی عامل از دست دادن حافظه و زوال شناختی در موش‌های مبتلا به این بیماری جلوگیری کند. این اولین پژوهشی است که نشان می‌دهد تروریلوزول می‌تواند تغییرات اولیه مرتبط با آلزایمر را هدف قرار دهد و امید جدیدی را برای درمان‌های بالقوه فراهم کند.

عکس درخشان تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان مثلث

«کهکشان مثلث» در عکس ثبت‌شده با «تلسکوپ فضایی هابل» با درخشش خودنمایی می‌کند و ستارگان بی‌شمار را به نمایش می‌گذارد.

حضور وزرا و رؤسای قوا و سازمان‌های مهم در نمایشگاه ایران‌نانو۱۴۰۳

طیف وسیعی از مقامات کشوری، از وزرای کابینه دکتر پزشکیان تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه و رؤسای سازمان‌هایی نظیر صدا و سیما، سازمان غذا و دارو در لیست مدعوین حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌ نانو هستند.

آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد تخصصی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس

سومین رویداد تخصصی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مهرماه امسال برگزار می‌شود.

ارتقای ایمنی باتری‌ها با کمک گرافن

پژوهشگران یک تیم تحقیقات بین‌المللی نشان دادند که می‌توان از گرافن برای تنظیم انتقال حرارت استفاده کرد و با این کار ایمنی باتری‌ها را ارتقاء داد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.