دادگاه جنایات ناشی از نفرت به هیئت منصفه رفت پس از آن که دادستان ها گفتند “نفرت نژادی” قاتلان احمد آربری را هدایت کرد.

[ad_1] وکلای مدافع استدلال کردند که موکلان آنها، علیرغم سابقه طولانی گفتمان اجتماعی متعصبانه که در دادگاه نشان داده شد، آربری را به دلیل مشکوک بودن به رفتار او، نه به دلیل نژاد او، تعقیب کردند. قاضی لیزا وود، هیئت منصفه عمدتاً سفیدپوست را بعد از ظهر دوشنبه پس از گوش دادن ساعت‌ها بحث پایانی

کد خبر : 169471
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۲
دادگاه جنایات ناشی از نفرت به هیئت منصفه رفت پس از آن که دادستان ها گفتند “نفرت نژادی” قاتلان احمد آربری را هدایت کرد.

[ad_1]

وکلای مدافع استدلال کردند که موکلان آنها، علیرغم سابقه طولانی گفتمان اجتماعی متعصبانه که در دادگاه نشان داده شد، آربری را به دلیل مشکوک بودن به رفتار او، نه به دلیل نژاد او، تعقیب کردند.

قاضی لیزا وود، هیئت منصفه عمدتاً سفیدپوست را بعد از ظهر دوشنبه پس از گوش دادن ساعت‌ها بحث پایانی در پرونده‌ای که بررسی می‌کردند که آیا هوشیاری علیه یک سیاه‌پوست در این پرونده از مرز خشونت با انگیزه نژادی که توسط قانون ایالات متحده تعریف شده است، به بیرون فرستاد.

متهمان – تراویس مک مایکل، 36 ساله؛ پدرش، گریگوری مک مایکل، 66 ساله؛ و همسایه ویلیام «رودی» برایان، 52 ساله – قبلاً در دادگاه ایالتی به جرم قتل مجرم شناخته شده و در دادگاه قبلی که عمدتاً مسائل نژادی را نادیده می گرفت و بر اثبات یک پرونده قتل متمرکز بود، به حبس ابد محکوم شده بودند.

آربری، 25 ساله، برای دویدن بعدازظهر یکشنبه در 23 فوریه 2020 بیرون بود، زمانی که مک‌مایکل‌ها او را دیدند که در کنار خانه‌شان می‌دوید، اسلحه‌هایشان را برداشتند و برای تعقیب او سوار کامیون‌شان شدند. برایان با کامیون خود به تعقیب و گریز ملحق شد قبل از اینکه اوبری در گوشه ای قرار گیرد و چهره به چهره با مک مایکل جوانتر روبرو شود که با سه تفنگ ساچمه ای به سمت اوبری از فاصله نزدیک شلیک کرد و او را کشت.

این رویارویی که در ویدیوی گرافیکی ضبط شده توسط برایان ضبط شده بود، هنگامی که حدود دو ماه بعد در رسانه های اجتماعی ظاهر شد، خشم عمومی را برانگیخت. در زمان انتشار این ویدئو، هیچ بازداشتی صورت نگرفت، حتی اگر اوضاع تا آن زمان تا حد زیادی برای پلیس شناخته شده بود.

فعالان حقوق مدنی گفتند که زمان تاخیر در دستگیری این سه مرد نمونه ای از الگوی اجرای قانون ایالات متحده است که به عاملان سفیدپوست اجازه می دهد در کشتار غیرموجه سیاه پوستان بدون مجازات بمانند.

پس از کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوست غیرمسلح در مینیاپولیس توسط پلیس سفیدپوستی که روی گردن فلوید زانو زده بود تا زمانی که در ماه می 2020 دیگر نمی‌توانست نفس بکشد، نام آربری با انبوهی از افراد دیگر که در اعتراضاتی که کشور را فرا گرفت، در هم آمیخت.

پیگرد قانونی فدرال قاتلان آربری اولین موردی است که در آن کسانی که به چنین قتل پرمخاطبی محکوم شده اند با هیئت منصفه در محاکمه جنایات نفرت روبرو می شوند.

“آنها در مورد او بدترین فکر را می کردند”

کریستوفر پراس، وکیل دادگستری ویژه بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری ایالات متحده، در جمع بندی خود در روز دوشنبه گفت که آربری به دلیل رنگ پوستش توسط متهمان جدا شده است.

پراس با اشاره به متهمان گفت: “انگیزه آنها فرض نژادی، خشم نژادی و خشم نژادی بود.” “آنها یک مرد سیاهپوست را در همسایگی خود دیدند و به بدترین حالت او فکر کردند.”

پراس به شهادت دادگاه اشاره کرد که نشان می‌دهد متهمان – که در جریان دادرسی روز دوشنبه روی سنگ نشسته‌اند – سابقه طولانی در اظهار نظرهای نژادپرستانه آشکار و گاهی خشونت‌آمیز درباره سیاهپوستان در پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی و گفتگو با دیگران داشته‌اند.

روز دوشنبه چندین نفر از اعضای خانواده آربری، از جمله پدر و مادرش، مارکوس آربری پدر، و واندا کوپر-جونز، در جلسه حضور داشتند.

وکلای مدافع پاسخ دادند که موکلانشان معتقد بودند که آربری را از ویدیوهای قبلی که توسط یکی از همسایه ها گرفته شده بود، شناسایی کرده اند که نشان می دهد فردی در چهار نوبت در اطراف یک خانه خالی در حال ساخت در میان یک سری سرقت اموال در جامعه کمین کرده است.

اگر بپرسید، آیا این متهمان اسلحه می‌گرفتند و این کار را با یک مرد سفیدپوست انجام می‌دادند؟ و پاسخ مثبت است.

او و وکلای مدافع همکارش گفتند که سوابق اظهارات تحقیرآمیز قبلی موکلانش در مورد سیاه پوستان نتوانست اعمال آنها را در روز قتل آربری با انگیزه نژادی ثابت کند.

کوپلند گفت که دادستان ها هیچ مدرکی ارائه نکردند که موکل او «تا به حال با کسی در مورد آقای آربری با عبارات نژادی صحبت کرده است» یا در روز قتل از توهین نژادی استفاده کرده است. و او افزود که دولت هرگز مک مایکل را به هیچ گروه برتر برتری طلب یا نفرت سفیدپوستان مرتبط نکرد.

ای جی بالبو، وکیل گرگوری مک مایکل، استدلال کرد که متهمان به دلیل تمایل به محافظت از محله خود انگیزه داشتند.

پیت تئودوسیون، وکیل برایان، استدلال کرد که شواهد نژادپرستی صرفاً “شرایط” بوده است.

او به هیئت منصفه گفت: «بله، کلمه n شش برابر، شش برابر است، اما این مدرک (جرم ناشی از نفرت) نیست.

هر سه مرد متهم به سلب حقوق مدنی آربری با حمله به او به دلیل نژادش و همچنین تلاش برای آدم ربایی هستند. McMichaels علاوه بر این به یک جرم فدرال اسلحه گرم متهم شده اند.

جنایت ناشی از نفرت، که جدی ترین اتهام است، حداکثر مجازات حبس ابد را در پی دارد.

هر دو مک مایکل ماه گذشته توافق کرده بودند که به جرم جنایات نفرت فدرال اعتراف کنند و پسرش در دادگاه اذعان کرد که آربری را به دلیل “نژاد و رنگ” او جدا کرده است.

اما قاضی وود این توافق را رد کرد زیرا او را به یک حبس 30 ساله محکوم کرد که دادستان ها توافق کرده بودند قبل از بازگرداندن این افراد به سیستم زندان جورجیا در زندان فدرال سپری شود، که به طور گسترده به عنوان محیط سخت تری برای زندانیان در مقایسه با فدرال تلقی می شود. ندامتگاه ها

پس از آن، قراردادها منصرف شدند و هر سه متهم به محاکمه رفتند.

(گزارش توسط ریچ مک کی در برانزویک، جورجیا؛ ویرایش توسط هوارد گولر و آلیستر بل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.