خوش بینی و فوریت در قلب پتانسیل جهانی رمزنگاری بریتانیا نهفته است | توسط Coinbase | آوریل 2022

[ad_1] توسط فریار شیرزاد، مدیر ارشد سیاست اقتصاد دیجیتال در حال تغییر دائمی ماهیت خدمات مالی در سطح جهانی است و دارایی های دیجیتال در مرکز بسیاری از این تغییرات سریع قرار دارند. این چیزی است که به وضوح توسط دولت بریتانیا درک شده است. جان گلن، وزیر اقتصاد خزانه داری، از سخنرانی کلیدی اخیر

کد خبر : 193785
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
خوش بینی و فوریت در قلب پتانسیل جهانی رمزنگاری بریتانیا نهفته است |  توسط Coinbase |  آوریل 2022

[ad_1]

توسط فریار شیرزاد، مدیر ارشد سیاست

اقتصاد دیجیتال در حال تغییر دائمی ماهیت خدمات مالی در سطح جهانی است و دارایی های دیجیتال در مرکز بسیاری از این تغییرات سریع قرار دارند. این چیزی است که به وضوح توسط دولت بریتانیا درک شده است. جان گلن، وزیر اقتصاد خزانه داری، از سخنرانی کلیدی اخیر خود در هفته فین تک استفاده کرد تا فرصت هایی را که کریپتو به اقتصاد بریتانیا ارائه می دهد برجسته کند – و اینکه این کشور مشتاق پذیرش آنها است. آقای گلن با اشاره به اینکه بریتانیا در جدول لیگ جهانی هاب های فین تک پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد، در پیام خود به صراحت گفت: «انگلیس برای تجارت باز است، برای شرکت های رمزنگاری باز است… ما می خواهیم این کشور یک هاب جهانی باشد. بهترین مکان برای راه اندازی و گسترش شرکت های رمزنگاری.»

Coinbase از بیانیه وزیر اقتصاد گلن استقبال می کند و از دیدگاه دولت بریتانیا که پشت آن ایستاده است، تمجید می کند. عمق و قدرت بریتانیا در بازارهای سرمایه، رهبری فین‌تک، تنظیم‌کننده‌های معتبر جهانی، استعداد عمیق آن، و پویایی نوآورانه اقتصاد این کشور فرصتی را برای بریتانیا فراهم می‌کند تا در انقلاب فناوری بعدی پیشرو باشد و تبدیل شود. یک نیروگاه جهانی برای web3.

شکی نیست که فین‌تک در بریتانیا به سرعت در حال رشد است و صنعت مالی گسترده‌تر به طور فزاینده‌ای بر روی ریل‌های کریپتو ساخته خواهد شد. خود آقای گلن به افزایش 200 درصدی سال به سال در سرمایه گذاری فین تک اشاره کرد. او یک صدای تنها نیست که پتانسیل را ببیند. برخی از تأثیرگذارترین صداهای مالی در حال بیدار شدن با قدرت اقتصادی و تحول آفرین کریپتو هستند. از صندوق‌ها و VCها گرفته تا سرمایه‌گذاران اقتصاد واقعی، بریتانیا به طور فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند و کاربرد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن را به رسمیت می‌شناسد.

این ادامه یک روند جهانی است. به عنوان مثال، لری فینک، رئیس بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، در آخرین نامه خود به مدیران عامل نشان داد که بلک راک در حال بررسی این موضوع است که چگونه ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها و فناوری‌های زیربنایی می‌توانند به مشتریان این شرکت 10 تریلیون دلاری کمک کنند. در سطح خرده‌فروشی، تحقیقات خود کوین‌بیس نشان می‌دهد که حدود یک سوم افرادی که در بریتانیا از کریپتو آگاه هستند، مالک یا صاحب ارز دیجیتال هستند و دو برابر این مقدار قصد دارند دارایی‌های خود را افزایش دهند. ما در یک نقطه عطف در منحنی پذیرش هستیم.

اما افزایش پذیرش تنها نوک کوه یخ است. همانطور که احتمالات چگونگی متحول کردن کریپتو در امور مالی سنتی آشکار می شود، نوآوری های بسیار بیشتری در هسته این جنبش وجود خواهد داشت. چه سیستم‌های پرداخت موجود از طریق دیجیتالی‌سازی ساده‌سازی شوند یا قراردادهای پیچیده‌ای که روی بلاک چین میزبانی می‌شوند، مرزهای اقتصادی کاملاً جدیدی باز خواهند شد و مشاغل جدیدی را با خود به همراه خواهند داشت.

همانطور که خود آقای گلن گفت، این تحولات فرصتی را برای بریتانیا ایجاد می کند تا از مزایای موجود و قدرتمند خود برای پیشرو بودن در نوآوری دیجیتال استفاده کند. او می‌گوید که اگر قرار است رمزارز بخش بزرگی از آینده باشد، بریتانیا می‌خواهد وارد شود و در طبقه همکف وارد شود. ما معتقدیم که کشور می تواند این کار را با برداشتن گام هایی برای ایجاد یک سیستم مالی آزادتر و بازتر، پر کردن شکاف بین خدمات مالی سنتی و صنعت کریپتو، و حمایت از رشد اقتصادی و مشاغل انجام دهد.

اشتباه کنید و این خطر وجود دارد که بریتانیا بعد مهمی از رهبری مالی و فناوری خود را واگذار کند و به نسل بعدی کارآفرینان سیگنال دهد که برای ساخت، استخدام و رشد به جای دیگری نگاه کنند. کوین بیس معتقد است و از مقررات متفکرانه برای دارایی های دیجیتال در سراسر جهان حمایت کرده است. ما کار و تفکر عمیقی را که دولت بریتانیا برای رسیدگی به ریسک مصرف‌کننده، یکپارچگی بازار و رقابت در بخش مالی انجام می‌دهد تحسین می‌کنیم – اینها مسائل مهمی هستند و نیاز به تحلیل دقیق دارند.

اما آنچه در حال حاضر نیز حیاتی است، ادامه این چارچوب مثبت بحث برای تمرکز بر فرصت‌های دارایی‌های دیجیتال، بر خلاف ریسک‌های درک شده است. بدون چنین وضوحی، خطری وجود دارد که بریتانیا عقب بماند، به خصوص که کارآفرینان و مشاغل بیشتر و بیشتری به دنبال استفاده از ریل های رمزنگاری برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید خود هستند. به عنوان مثال، ما نگران این هستیم که تغییرات پیشنهادی در رژیم تبلیغات مالی موجود برای پوشش کریپتوها، باعث ممنوعیت عملاً بازاریابی خدمات رمزنگاری در بریتانیا شود، مگر اینکه به دقت تنظیم شود.

با نگاهی به آینده، می‌خواهیم برخی از اصول کلیدی را برای بررسی توسط دولت برجسته کنیم، زیرا در نظر می‌گیرد که چگونه بریتانیا را در مسیر رهبر وب۳ قرار دهد:

ایجاد یک چارچوب مناسب برای دارایی های دیجیتال

دارایی های دیجیتال – و به ویژه فناوری بلاک چین – به افزایش کارایی در بخش مالی اجازه می دهد و سطح تحول آفرینی از توانمندسازی مالی را برای افراد عادی ارائه می دهد. به همین دلیل است که تصمیم دولت بریتانیا برای وارد کردن اقتصاد رمزنگاری به کانون اصلی سیاست گذاری خود بسیار مهم است. با این حال، اقتصاد رمزنگاری به سرعت در حال تحول است و سیاست باید از طریق یک رژیم نظارتی که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند با نیازهای فعلی و آتی در زمان ظهور – که همگی از طریق نظرات ذینفعان و عموم اطلاع‌رسانی می‌شود- با آن سازگار شود.

این نکته ای است که مقامات بریتانیا به وضوح قدردان و درک می کنند. آقای گلن گفت که کریپتو پویایی را در امور مالی به ارمغان می آورد و بنابراین مقررات نیز باید پویا باشد، «به جای یک چیز ثابت و سفت و سخت». تشبیه او از پیش بینی مقررات به عنوان «کد رایانه ای، که می تواند در صورت نیاز اصلاح و بازنویسی شود» به خوبی بیان شده و کاملاً صحیح است. تلفیق این چشم انداز پویایی با کار تنظیم کننده هایی که با قابل اعتماد بودن و قابل پیش بینی بودن به جایگاه بین المللی خود دست یافته اند، به وضوح چیزی است که نیاز به تلاش دارد.

به عنوان مثال، صنعت مشتاقانه منتظر انتشار پاسخ مشاوره استیبل کوین دولت بریتانیا بود و به طور گسترده از پیشنهاد قرار دادن استیبل کوین ها – در جایی که به عنوان وسیله پرداخت استفاده می شود – تحت یک چارچوب نظارتی روشن حمایت کرد. با این حال، موفقیت به این بستگی دارد که چقدر خوب و سریع اجرا شود. مشاوره برنامه ریزی شده دولت بریتانیا و اجرای مقررات دارایی دیجیتالی مناسب باید به سرعت دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که انگلستان عقب نمی ماند.

نظارت توسط یک واحد خط مشی و نظارت اختصاصی

ایجاد یک واحد خط مشی اختصاصی و یک واحد نظارتی معادل با منابع برای نظارت بر دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاری ارزشمندی خواهد بود، به طور بالقوه با عملکردی بین مقرراتی، بسیار شبیه به کارگروه اقتصاد دیجیتال که توسط Kalifa Review پیشنهاد شده است. این سازمان باید توسط افرادی با دانش تخصصی در این بخش کار کند و همچنین می تواند به عنوان یک نقطه تماس واحد برای صنعت عمل کند و برای مشاغل جدید و نوظهور که بریتانیا را خانه خود می دانند شفافیت ارائه دهد.

مجدداً دولت بریتانیا آینده نگری خود را نشان می دهد، با آقای گلن که دنیای جدیدی را برای “تنظیمات جدید و تنظیم کننده ها” ترسیم می کند، و یک وزیر دولت این فرآیند را هدایت می کند، از جمله ایجاد گروه تعامل رمزنگاری. برای او تصور سیاست صنعت و مقامات که “با هم کار می کنند و از یکدیگر یاد می گیرند” در حالی که استانداردهای بالا را حفظ می کنند، در عین حال انعطاف پذیر هستند و با سرعتی که سرعت نوآوری نیاز دارد کار می کنند، بریتانیا را به عنوان خانه ای دعوت کننده برای کارآفرینان وب 3 قرار می دهد. چالش گلن این است که مطمئن شود او به وعده خود مبنی بر ایجاد “نوآوری قوی و موثر که مانع نوآوری نمی شود، اما آن را تقویت می کند” عمل می کند.

هماهنگی بین المللی و هماهنگی صنعت

با تبدیل شدن سریع دارایی های دیجیتال به یک پدیده جهانی، کشورهای سراسر جهان برای تثبیت خود به عنوان رهبر و پذیرش پتانسیل وب جدید و غیرمتمرکز با یکدیگر رقابت می کنند. از آنجایی که بریتانیا به عنوان یک رهبر در دارایی‌های دیجیتال و رمزارز ظاهر می‌شود، فرصتی منحصر به فرد برای همکاری با سایر کشورهای همفکر برای ایجاد یک چارچوب بین‌المللی قابل اجرا برای مقررات دارد. همه اینها باید همراه با صنعت و سایر ذینفعان به صورت مشورتی و شفاف انجام شود. نوآوری واقعی به معنای تعامل با افرادی است که با کسانی کار می کنند که دیدگاه های مهمی در مورد چگونگی دستیابی به بهترین نتایج سیاست دارند. تمرکز جدید بر دارایی های دیجیتال به معنای پشت سر گذاشتن موسسات مستقر نیست – آنها بدون شک نقش مهمی در آینده ایفا خواهند کرد و در بسیاری از موارد، فناوری بلاک چین را به عنوان یک جزء حیاتی از زیرساخت خود اتخاذ خواهند کرد.

برای نتیجه گیری، باید بدانیم که دارایی های دیجیتال یک پیشرفت فناوری هستند که به ما امکان می دهد آزادی اقتصادی را برای همه افزایش دهیم. دولت بریتانیا مطمئناً این را به رسمیت می‌شناسد، اگرچه آقای گلن به درستی می‌گوید که «هیچ کس به طور قطع نمی‌داند آینده کریپتو در بریتانیا چگونه است». اما چیزی که او نشان داد این است که بریتانیا به وضوح می‌بیند که آینده را فقط می‌توان با تمرکز نکردن منحصراً بر ریسک‌های درک‌شده، بلکه در عوض دیدن فرصت‌ها در آغوش گرفت.

آقای گلن سخنرانی خود را با این جمله به پایان رساند که “ما در آستانه یک چیز مهم هستیم، ما این فرصت را داریم که آن را شکل دهیم و رهبری کنیم.” با پیروی از این چشم انداز و با اجرای مقررات منسجم، متناسب و مناسب در اسرع وقت، بریتانیا نه تنها می تواند به ایجاد یک سیستم بهتر، ایمن تر، انعطاف پذیرتر و عادلانه تر برای همه کمک کند، بلکه به باز کردن نوآوری های گسترده تر نیز کمک می کند. دولت بریتانیا – و به طور خاص آقای گلن – برای ایجاد زمینه برای بریتانیا برای ایفای نقش مهم در آینده نوآوری، سزاوار اعتبار زیادی هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.