خنثی‌سازی تحریم‌ها با پیمان‌های بانکی چندجانبه-راهبرد معاصر

حجت‌الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد: حجت‌الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان لزوم تسهیل‌گری بانکی و تجاری با کشورهای عضو بریکس، گفت: بانک مرکزی با اقدامات مؤثر مانند پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه در بسیاری جهات می‌تواند زمینه ساز خنثی‌سازی تحریم‌ها شود.   به گزارش «راهبرد معاصر»؛ محمدرضا

کد خبر : 506648
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
خنثی‌سازی تحریم‌ها با پیمان‌های بانکی چندجانبه-راهبرد معاصر


حجت‌الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

حجت‌الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان لزوم تسهیل‌گری بانکی و تجاری با کشورهای عضو بریکس، گفت: بانک مرکزی با اقدامات مؤثر مانند پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه در بسیاری جهات می‌تواند زمینه ساز خنثی‌سازی تحریم‌ها شود.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ محمدرضا فرزین، رئیس‌کل ‎بانک مرکزی برای شرکت در دومین نشست رؤسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه بریکس و مذاکرات دوجانبه عازم مسکو شد. وی پیش تر آمادگی ایران را برای کمک به ایجاد نهاد مالی مشترک میان کشورهای عضو گروه بریکس مشابه FATF  اعلام کرده بود.
 
هم‌اکنون ۴۰ درصد منابع مالی جهان، ۲۵ درصد تجارت جهانی و ۳۵.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در اختیار کشورهای عضو بریکس است. چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو گروه بریکس ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) سال جاری در شهر کازان روسیه برگزار خواهد شد.
 

دسترسی به بازارهای بزرگ کشورهای همسایه به تسهیل تجارت ایران منجر می شود

حجت‌الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی درباره اهمیت سفر رئیس کل بانک مرکزی به مسکو با هدف حضور در دومین نشست رؤسای بانک های مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس به «راهبرد معاصر» گفت: یکی از موضوعاتی که زمینه ساز توسعه و گسترش دیپلماسی اقتصادی می شود، تلاش برای بزرگ کردن دایره روابط کارگزاری میان بانک های کشورها و تسهیل در امورات مرتبط با مراودات بانکی، مالی و پولی است.
 
وی افزود: در زمینه صادرات کالای نفتی و غیر نفتی به کشورهای مختلف حتی زمانی که به موضوع واردات پرداخته می شود، باید با راهکارهای مناسب در زمان تحریم بتوان منابع مالی حاصل از صادرات را با کمترین هزینه وارد کشور کرد، لذا سفر رئیس کل بانک مرکزی به این اجلاس حائز اهمیت است.
 
کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: توسعه همکاری با نهادهای اقتصادی و تجاری مانند بریکس که توانسته بسیاری از کشورها را برای همکاری های مختلف ازجمله توسعه صادرات و گسترش روابط اقتصادی دور هم جمع کند، با توجه به اینکه کشورهای عضو عمدتاً بزرگترین کشورهای دنیا به لحاظ جمعیتی به شمار می روند، از بسیاری ابعاد به نفع اقتصاد طرف ها ازجمله ایران است.
 
فرزانی گفت: دسترسی به بازارهای بزرگ کشورهای همسایه به تسهیل تجارت ایران منجر می شود؛ ضمن اینکه همکاری گسترده تر با سازمان همکاری های بریکس زمینه ساز تسهیل مراودات بانکی ایران با کشورهای عضو و همکار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که تسهیل گری بانکی و تجاری با کشورهای عضو بریکس رقم بخورد، بانک مرکزی با اقدامات مؤثر مانند پیمان های پولی دو یا چندجانبه که هدف اصلی سفر رئیس کل بانک مرکزی به مسکو ناظر بر گسترش این پیمان هاست، در بسیاری ابعاد زمینه ساز خنثی سازی تحریم ها می شود.
 
کارشناس مسائل اقتصادی افزود: این موضوع نه تنها از بسیاری ابعاد به نفع ایران است، بلکه سایر کشورهایی که زیر تحریم آمریکا قرار دارند نیز پوشش می دهد، پس اعضای بریکس باید به سمت استفاده و انعقاد توافق نامه های پیمان های پولی دو و چندجانبه در راستای بی اثر کردن تحریم های آمریکا با قوت بیشتری حرکت کنند. یکی از اهداف اصلی سفر مدیرکل بانک مرکزی باید ناظر بر بیان اهمیت این موضوع و گوشزد کردن آثار مثبت آن به اعضای سازمان همکاری بریکس باشد.
 
فرزانی تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه و حضور در نشست هایی مانند رؤسای بانک های مرکزی عضو بریکس می تواند راه را برای بازگشت منابع ارزی و درآمدهای حاصل از صادرات ایران باز کند، یعنی یکی از مهم ترین اهداف سفر رئیس کل بانک مرکزی به مسکو را می توان بازگرداندن درآمدهای ارزی به کشور عنوان کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.