خرس‌ها با کار سختی روبرو می‌شوند، زیرا عدم قطعیت مداوم طلا را حفظ می‌کند

قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل: پیشنهاد شده توسط زین وودا پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید پیشینه اساسی طلا (XAU/USD) و شاخص دلار پس از اقدام روز گذشته قیمت طلا تا حدودی تثبیت شده است. طلا قبل از اینکه یک فروش سریع باعث شود که این فلز گرانبها روز قرمز خود

کد خبر : 358302
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
خرس‌ها با کار سختی روبرو می‌شوند، زیرا عدم قطعیت مداوم طلا را حفظ می‌کند


قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی طلا (XAU/USD) و شاخص دلار

پس از اقدام روز گذشته قیمت طلا تا حدودی تثبیت شده است. طلا قبل از اینکه یک فروش سریع باعث شود که این فلز گرانبها روز قرمز خود را به پایان برساند، به اندازه قیمت روانی 2050 دلار رسید.

با رسیدن شاخص دلار (DXY) به بالاترین حد یک هفته اخیر، قیمت طلا صبح امروز به کاهش خود ادامه داد. طلا در حال حاضر به دلیل عدم اطمینان فزاینده در مورد رکود جهانی که فلز گرانبها را حمایت می کند، به طور نامطمئنی آماده است. به نظر می رسد که طلا با افزایش قیمت از دیدگاه فنی برای بهره نزولی، نمی تواند به طور قانع کننده ای بالاتر از سطح 2050 دلار باشد. خرس‌ها دیروز از سطح 2050 دلار دفاع کردند، اما هرگونه تبعیت از آن همچنان توسط ایمن‌ها نفی می‌شود.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – JPYضعیف ترین – AUD.

منبع: FinancialJuice

داده‌های CPI دیروز ایالات متحده برای فعالان بازار که به توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چشم دوخته بودند، مثبت تلقی شد. بازارها در حال حاضر حدود 94 درصد احتمال توقف را قیمت گذاری می کنند، اما اجماع در مورد کاهش نرخ در نیمه دوم سال 2023 همچنان محل اختلاف است که باعث حرکت دلار آمریکا می شود. این نیز در عدم قطعیت حرکت طلا اخیراً با تغییرات زیاد قیمت توسط فلز گرانبها منعکس شده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

داده‌های تورم در چین برای قیمت طلا خیلی زیاد نبود، زیرا این قیمت‌ها با نرخ CPI سرفصل در چین در ماه آوریل 0.1 درصد افزایش یافت که پایین‌ترین نرخ از فوریه 2021 بود و پیش‌بینی‌های 0.4 درصدی نداشت. داده‌های PPI چین برای هفتمین ماه متوالی منقبض شد و سریع‌ترین افت خود را از می 2020 به ثبت رساند. در مورد سرعت و قدرت بهبود چین با داده‌های تورم امروز که احتمالاً ابهام بیشتری ایجاد می‌کند، شایعات ادامه دارد. افزایش ترس از رکود جهانی تاثیر مثبتی بر روند رو به جلوی قیمت طلا خواهد داشت.

امروز انتظار زیادی در تقویم وجود ندارد، اما PPI ایالات متحده احتمالاً مورد توجه خواهد بود. افزایش قیمت تولیدکننده تصویری فوری از احتمال افزایش یا کاهش بیشتر تورم ایالات متحده در ماه‌های آینده ارائه می‌کند و می‌تواند منجر به حرکت در DXY و در نتیجه طلا شود.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، روند قیمت طلا اخیراً تحت الشعاع احساسات کلی بازار و تقاضای پناهگاه امن قرار گرفته است. بسیاری از تنظیمات فنی اخیراً شکست خورده اند زیرا احساسات بازار همچنان در حال کاهش است، این را در هنگام اتخاذ هر موقعیتی در حال حاضر در نظر داشته باشید.

دیروز شاهد بودیم که شمع روزانه چاپ یک شمع دوجی با یک شمع جدید پایین تر بسته شد و همچنین به نزولی بیشتر اشاره کرد. در اوایل جلسه اروپا شاهد کاهش قیمت فلز گرانبها در حدود 2024 دلار در زمان نگارش این مقاله بود. برای اینکه خرس ها واقعاً کنترل را در دست بگیرند، این فلز گرانبها باید زیر دسته 2000 دلاری که با انتهای کانال صعودی همخوانی دارد، پذیرفته شود. بسته شدن به زیر می تواند MA 50 روزه را در حدود 1968 دلار در نظر بگیرد.

از طرف دیگر، یک فشار بالاتر نیاز به بستن شمع روزانه زیر علامت 2050 دلار دارد تا سوگیری نزولی را باطل کند. این می تواند باعث شود که طلا در نهایت از بالاترین رکورد خود فراتر رود و از مرز 2100 دلار عبور کند.

در حال حاضر در مورد قیمت طلا چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود زیرا حرکت به عقب و جلو ادامه می یابد. با تعصب ازدواج نکنید و نسبت به تغییرات پیش بینی نشده ای که ممکن است و در این مرحله به نظر می رسد ممکن است رخ دهد، چابک باشید.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 11 مه 2023

image3.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.