خرده‌فروشی استرالیا در ماه ژانویه با غلبه بر اقتصاد Omicron دوباره افزایش یافت

داده‌های اداره آمار استرالیا که در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که فروش خرده‌فروشی در ژانویه 1.8 درصد افزایش یافت و به 32.5 میلیارد دلار استرالیا (23.3 میلیارد دلار) رسید که دومین سطح بالاتر در رکورد است و به راحتی پیش‌بینی افزایش 0.4 درصدی را شکست. این به دنبال کاهش 4.4 درصدی در ماه

کد خبر : 172228
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۳۹
خرده‌فروشی استرالیا در ماه ژانویه با غلبه بر اقتصاد Omicron دوباره افزایش یافت


داده‌های اداره آمار استرالیا که در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که فروش خرده‌فروشی در ژانویه 1.8 درصد افزایش یافت و به 32.5 میلیارد دلار استرالیا (23.3 میلیارد دلار) رسید که دومین سطح بالاتر در رکورد است و به راحتی پیش‌بینی افزایش 0.4 درصدی را شکست.

این به دنبال کاهش 4.4 درصدی در ماه دسامبر بود که به دلیل محبوبیت فروش آنلاین که هزینه‌ها را به ماه نوامبر کشانده بود، مخدوش شد.

ارقام هفتگی بانک‌ها در مورد هزینه‌های کارت نشان می‌دهد که زمانی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اواسط ژانویه کاهش یافت و اکنون بسیار بالاتر از سطح یک سال قبل است، فعالیت به سرعت احیا شد.

مارسل تیلیانت، اقتصاددان ارشد در گفت: «با موارد جدید ویروسی که اکنون تنها یک چهارم اوج خود را در اواسط ژانویه قرار داده‌اند، درخواست‌های مسیریابی AppleMaps اکنون بسیار بالاتر از سطح 2020 خود هستند و تعداد بازدیدکنندگان در مراکز خرده‌فروشی و تفریحی نیز افزایش یافته است.» اقتصاد سرمایه.

تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش قیمت کالاها، لایه جدیدی از عدم اطمینان را به چشم انداز اضافه کرده است، اگرچه تا کنون تأثیر آن بر استرالیا جزئی بوده است.

گرت ایرد، رئیس اقتصاد استرالیا در CBA گفت: “روابط تجاری استرالیا با روسیه و اوکراین ناچیز است.” انتظار ما این است که اقتصاد تا حد زیادی محفوظ بماند، مشروط بر اینکه قدرت‌های نظامی بزرگ در اروپا و ایالات متحده در اوکراین یا جاهای دیگر با روسیه مبارزه نکنند.»

قیمت های بالاتر بنزین می تواند به عنوان مالیات بر مصرف کنندگان عمل کند، در حالی که بر فشار تورمی افزوده می شود و سیاست را برای بانک مرکزی استرالیا (RBA) دشوارتر می کند.

تا کنون، بانک مرکزی اعلام کرده است که در صورت ادامه بهبود اقتصاد، اولین افزایش نرخ در اواخر سال جاری رخ خواهد داد، اگرچه بازارها در اوایل جولای قیمت‌ها را تا 0.25 درصد افزایش می‌دهند.

بانک مرکزی جلسه سیاست گذاری ماه مارس خود را در روز سه شنبه برگزار می کند و به نظر می رسد که نرخ بهره را در سطح 0.1 درصد حفظ کند.[AU/INT]

بازارها مشتاق خواهند بود که واکنش آن را به حمله ناگهانی عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و به داده های اخیر نشان دهند که دستمزدها در سه ماهه چهارم سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

سایر داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که خانوارها به وام‌های سنگین با اعتبارات وام مسکن با سرعت سالانه 7.7 درصد در ژانویه در بحبوحه رونق بازار مسکن ادامه دادند.

ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه دسامبر در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند و انتظار می‌رود که رشد اقتصادی با افزایش 3 درصدی به دلیل کاهش قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا که موجی از مخارج مصرف‌کننده را به راه انداخت، نشان دهد.

(1 دلار = 1.3924 دلار استرالیا)

(گزارش توسط وین کول؛ ویرایش توسط تام هوگ و کیم کوگیل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.