خبر خوش برای مسافران شمال کشور
به گزارش راهبرد معاصر؛ از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، «محمدرضا کدخدازاده» اظهار کرد: محور قزوین-الموت-تنکابن منجر به اتصال استانهای غربی به شمال کشور خواهد شد و با توجه به اهمیت محورهای شمالی در شبکه راههای کشور و حجم بالای ترافیک، این پروژه میتواند به کاهش قابل توجه ترافیک محورهای موازی
به گزارش راهبرد معاصر؛ از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، «محمدرضا کدخدازاده» اظهار کرد: محور قزوین-الموت-تنکابن منجر به اتصال استانهای غربی به شمال کشور خواهد شد و با توجه به اهمیت محورهای شمالی در شبکه راههای کشور و حجم بالای ترافیک، این پروژه میتواند به کاهش قابل توجه ترافیک محورهای موازی در استانهای تهران و البرز به سمت شمال کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب به قزوین است، افزود: اولویت نخست این مسیر به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست که ۵۷ کیلومتر از این مسیر یک لایه آسفالت شده است.
این مسئول ادامه داد: برای حفظ محیط زیست، ۲ دستگاه گالری از چهار دستگاه برای عبور حیوانات ساخته شده است. همچنین، تونل شیرکوه به طول ۷۹۰ متر تکمیل شده و هفت پل به طول ۴۲۰ متر نیز در این مسیر احداث شده است.
کدخدا زاده در خصوص عملیات اجرایی در استان مازندران نیز توضیح داد: ۳۴ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۵ درصد در استان مازندران در حال ساخت است. اولویت نخست این بخش، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده «سه هزار» است. همچنین، عملیات روسازی و آسفالت هفت کیلومتر از این محدوده در حال اجراست و به دلیل وجود معارضان ملکی، تخصیص نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این مساله نیاز است.
وی، کاهش طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر را یکی از مهمترین مزایای این پروژه دانست و گفت: کاهش زمان سفر از ۶ ساعت به سه ساعت، کاهش ۳.۸ میلیون لیتر مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستاهای منطقه الموت برای جذب گردشگران، بهرهبرداری از معادن غنی الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت از دیگر مزایای این پروژه است.
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، همچنین حجم عملیات خاکی این پروژه را ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: ۴۸۰ هزار مترمکعب بتنریزی، ۵۰۰ هزار تن آسفالت، ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۶ میلیون مترمکعب خاکریزی از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر است. علاوه بر این، احداث ۳۲ دستگاه تونل به طول ۲۰ هزار متر، ۳۱ دستگاه پل خاص به طول ۷۰۰ متر و چهار دستگاه گالری برای عبور حیوانات از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است.
وی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای رعایت مسائل زیستمحیطی در اطراف پروژه و منطقه در حین اجرا و زمان بهرهبرداری از مهمترین چالشهای این پروژه است. / همشهری
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰