خبرهایی از ثبت‌نام سفر عمره، پشت پرده یک اتفاق سینمایی و وضعیت سلامت دو بازیگر قدیمی

فوت محمدعلی بهمنی، آخرین خبرها از وضعیت سلامت دو بازیگر پیشکسوت، یک شفاف‌سازی سینمایی، اسناد ارزشمندی که در کارتن پفک نگهداری می‌شدند، اعلام زمان و شرایط سفر عمره، حاجت‌خواهی با توسل به درب هفت مسجد!، نسخه شفابخش امام رضا(ع) برای رفع گرفتاری‌ها، عملیات کربلای ۳ به روایت دشمن و … از جمله اخبار این هفته

کد خبر : 492336
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
خبرهایی از ثبت‌نام سفر عمره، پشت پرده یک اتفاق سینمایی و وضعیت سلامت دو بازیگر قدیمی



فوت محمدعلی بهمنی، آخرین خبرها از وضعیت سلامت دو بازیگر پیشکسوت، یک شفاف‌سازی سینمایی، اسناد ارزشمندی که در کارتن پفک نگهداری می‌شدند، اعلام زمان و شرایط سفر عمره، حاجت‌خواهی با توسل به درب هفت مسجد!، نسخه شفابخش امام رضا(ع) برای رفع گرفتاری‌ها، عملیات کربلای ۳ به روایت دشمن و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی بهمنی شاعر نامدار کشور در واپسین دقایق روز جمعه – نهم شهریور ماه دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر این شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت نیز یازدهم شهریور ماه در پهنه رودکی با حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان‌اش برپا شد و در نهایت روز سه‌شنبه – سیزدهم شهریورماه پیکر این شاعر غزلسرای کشورمان در تالار شهید آوینی در ساحل خلیج فارس آرام گرفت.

محمدعلی بهمنی؛ شاعری نوگرا اما غیرآوانگارد

غزل بهمنی مالِ همه است

آخرین خبرها از وضعیت سلامت دو بازیگر پیشکسوت

انجمن بازیگران خانه سینما اطلاعیه‌ای درباره وضعیت سلامت رضا رویگری – بازیگر سینما و تلویزیون منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: « رضا رویگری پس از سکته مجدد و پس از ترخیص از بیمارستان از روز سه‌شنبه – ششم شهریور ماه در یک مرکز درمانی خصوصی و تحت نظارت پزشکان و کادر درمانی مجرب بستری شده است.» 

صدرالدین حجازی – بازیگر قدیمی که از مدت‌ها قبل درگیر بیماری سرطان شده بود از دو روز گذشته با وخیم شدن حالش در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام خمینی (ره) بستری است.

سعید روستایی «زن و بچه» را می‌سازد/ رفع توقیف «سینما متروپل» و «غیبت موجه»

سازمان سینمایی در نخستین روزهای حضور وزیر فرهنگ جدید در راستای عمل به وعده‌ شفاف‌سازی بار دیگر سامانه انتشار عمومی فهرست مجوزهای صادر شده سینمایی را باز کرد؛ سامانه‌ای که بجز اعلام رفع توقیف چند فیلم، از ثبت درخواست سعید روستایی برای گرفتن پروانه ساخت یک فیلم جدید خبر می‌دهد.

اسناد ارزشمندی که در کارتن پفک نگهداری می‌شدند!

پژوهشگری که برای یافتن بخشی از پرسش‌های خود در کتابخانه مشغول بررسی اسناد تاریخی بود، به طور اتفاقی متوجه شد که در کارتن‌های پفکی که در کتابخانه دیده می‌شد، چه اسناد مهمی وجود دارند!

پشت پرده تشویق‌ ایستاده در جشنواره‌های سینمایی چیست؟

تشویق‌های ایستاده در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم به پدیده‌ای عجیب و غریب تبدیل شده‌اند و اکنون به قدری رایج شده‌اند که تأثیر واقعی خود را از دست داده‌اند اما همچنان در تیتر اخبار قرار می‌گیرند.

دو هنرمند ایرانی که از اروپاییان جلوتر بودند

رضا کوچک‌زاده، پژوهشگر تئاتر با معرفی دو تن از معین‌البکاهای دوره ناصری، توضیح داد که این دو هنرمند چگونه در دوره خود از نمایشگران اروپایی جلوتر بوده‌اند.

خیالتان راحت؛ موسیقی رَپ خطر ندارد!

دبیر چهلمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر، اخیرا از قصد خود برای شرکت دادن ژانرهایی مثل راک و رپ در جشنواره صحبت کرده است؛ ژانرهایی که هنوز به طور رسمی در کشور ما فعالیت نمی‌کنند و اجازه اجرای صحنه‌ای نیز ندارند.

برای موسیقی هم مثل دندان‌پزشکی باید به دانشگاه رفت!

هفدهمین جشنواره موسیقی جوان اواخر شهریورماه امسال، با یکسال تأخیر برگزار خواهد شد؛ آن هم در شرایطی که چندان شباهتی به دوران پررونق سابق ندارد. درحقیقت حتی تا دوره گذشته، در این جشنواره بسیاری از اساتید سرشناس موسیقی به عنوان داور حضور داشتند، اما با تغییر دبیر جشنواره از هومان اسعدی به حمیدرضا اردلان گویا بسیاری از داوران دیگر آماده همکاری با جشنواره نشدند. درصورتی که جشنواره موسیقی جوان طی سال‌هایی که برگزار شد، یکی از مهم‌ترین رویدادهای موسیقی کشور به شمار می‌رفت، اما مشخص نیست با وضعیت پیش آمده آیا همچنان می‌توان روی این جشنواره همان حساب سابق را باز کرد یا خیر؟

ویزا لغو شد اما پرواز کم و گران است!

بیشتر از ۲۰ روز است که ویزا بین ایران و تاجیکستان لغو شده است اما انتخاب و ترجیح ایرانی‌ها و تاجیک‌ها همچنان سفر به کشورهای دیگر است، چون هزینه سفر بین این دو کشور با وجود لغو ویزا، گران است. سفیر تاجیکستان در ایران بخشی از علت این گرانی را کمبود پرواز و قیمت بلیت هواپیما می‌داند و از قصد تاجیکستان برای افزایش پروازها بین دو کشور خبر می‌دهد.

آغاز کاوش در «سیلک» با هزاران سال راز سر به مُهر

باستان‌شناسان برای کشف شواهد جدید و بازنگری در محوطه «سیَلْک» در کاشان کاوش در این تپه باستانی را آغاز کردند. آنها در بازنگری سیلک در جست‌وجوی علت ترک این منطقه در اواخر دوران ماد نیز هستند.

سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!

نتایج تحقیقات جدید نشان داد که یک ظرف دردار که گل سرسبد یک گنجینه اسکاتلندی محسوب می‌شود با استفاده از نقره‌ای ساخته شده است که از معدنی واقع در ایران استخراج شده است.

زمان و شرایط سفر عمره اعلام شد

سازمان حج و زیارت زمان و شرایط ثبت‌نام سفر عمره‌ در پاییز سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر این اساس ثبت‌نام سفر عمره در سال ۱۴۰۳ از شنبه ۱۷ شهریورماه آغاز می‌شود.

حاجت‌خواهی با توسل به درب هفت مسجد!

باور به سنگین بودن ماه صفر در فرهنگ عامه سبب شده است که افراد دست به برخی کارهایی بزنند که نه تنها مستند مذهبی ندارد، بلکه حتی پژوهش بر برخی از این رفتارها نشان می‌دهد که ریشه تاریخی هم ندارند و نهایتا سابقه‌ای کمتر از ۳۰ سال گذشته دارند. «دَق‌الباب هفت درب مسجد» نیز یکی از همین رفتارهایی است که چندسالی است به یکی از آداب و رسوم پایانی ماه صفر تبدیل شده است. رسمی که البته از سوی منابع دینی و تاریخی معتبر شناخته نمی‌شود.

ادامه فعالیت‌های فراغتی کانون پرورش فکری پس از تابستان

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توضیحاتی درباره روند برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های ویژه تابستانی کانون ارائه داد و تاکید کرد: با پایان شهریور برنامه‌های تابستانی هم به اتمام می‌رسد اما فعالیت‌هایی فراغتی کانون هیچ‌گاه تمام شدنی نیست و در طول سال هم به اشکال مختلف تداوم دارد.

کدام سریال‌ها در شهرک غزالی ساخته می‌شوند؟

این روزها ساخت و ساز در دکورهای شهرک غزالی زیاد شده و سریال‌ها و پروژه‌های زیادی مشغول کارند که از جمله‌ آنها می‌توان به مجموعه‌های «سلمان فارسی»، «طوبی»، «حکایت‌های کمال»، «آقای قاضی»، «سوجان» و سریال عروسکی «طلابلا» اشاره کرد که در مرحله پیش تولید و تولید هستند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

عملیات کربلای ۳ به روایت دشمن

رهایی از نحسی چهارشنبه آخر ماه صفر به سبک ایرانیان

وای به غزل!

نفس؛ چگونه ما را به گناه می‌کشاند؟

لطفاً کمی بی‌خیال ممیزی شوید و تنظیم‌گری کنید!

فلسفه اجرای عملیات «فتح۱۰» چه بود؟

چرا «شله زرد» نذریِ خاص ۲۸ صفر شده است؟

روایت کارگردان «عنکبوت» از ورودش به سینما

نسخه شفابخش امام رضا(ع) برای رفع گرفتاری‌ها

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.