خامه‌یار: امیرعبداللهیان آشنایی میدانی و نه تئوری نسبت به مسائل منطقه دارد

به گزارش هوشمند نیوز، عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان در تشریح کلیات سیاست خارجی ایران در دوره جدید گفت: نکته اول این است که صنعت سیاست خارجی و تصمیم گیری در رابطه با آن در بخش های مختلف گرفته می شود و این وزارتخانه بیشتر نقش مجری را دارد بنابراین شاهد تغییر

کد خبر : 97180
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
خامه‌یار: امیرعبداللهیان آشنایی میدانی و نه تئوری نسبت به مسائل منطقه دارد



به گزارش هوشمند نیوز، عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان در تشریح کلیات سیاست خارجی ایران در دوره جدید گفت: نکته اول این است که صنعت سیاست خارجی و تصمیم گیری در رابطه با آن در بخش های مختلف گرفته می شود و این وزارتخانه بیشتر نقش مجری را دارد بنابراین شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.امروز پرونده های سیاست خارجی تفکیک ناپذیر هستند و به هم گره خورده اند. به طوری که امکان تفکیک آن در سطح سیاست خارجی کلان وجود ندارد. به نظر می رسد امیرعبداللهیان در سیاستی که اتخاذ خواهند کرد روی سه محورتاکید دارند. بحث منطقه ای. سیاست خارجی در مسائل هسته ای. نگاه به شرق یعنی بازتنظیم روابط با کشورهای بزرگ شرقی مانند چین و روسیه. این ها مسائلی هستند که در دولت قبلی نیز بر آن تاکید شده بود.

وی افزود: در بحث اولی یعنی منطقه ای امیرعبداللهیان به دلایل مختلف نگاه ویژه ای به آن خواهد داشت. در برنامه وی این مساله قابل رویت است. امروز باید بدانیم که مقاومت جبهه گسترده ای است. به تعبیری امپراطوری مقاومتی است. قدرت بازدارندگی آن بسیار بالا است. از موضع دفاعی به موضع هجومی رسیده و شاهد آن در میدان هستیم. بحثی که دبیرکل حزب الله لبنان بر آن تاکید داشت بحث کشتی سوخت ایرانی است که کار بسیار فوق العاده ای است. در همین راستا اسرائیل بسیاری از کشورها را در تنگنای تصمیم گیری قرار داد. این نکته بسیار قابل توجه است و معادلات زیادی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: ستون جبهه مقاومت و امپراطوری ستون اصلی آن ایران است. دیپلماسی جهادی میدانی و مقاومت یک عامل جدیدی است که وارد سیاست خارجی ایران شده است و نقش بزرگی توسط سردار شهید سلیمانی ایجاد کرده و همچنان پابرجا است. امیرعبداللهیان با توجه به جایگاه سیاست خارجی ایران در جبهه مقاومت نگاه بازتر و روشن تری نسبت به این موضوع دارد. وی با توجه به مسئولیت هایش به مسائل منطقه به خوبی آشنا است. این آشنایی میدانی و نه تئوری می تواند به خوبی کارساز باشد. چنین فضایی قدرت خوبی به او در مسائل منطقه ای میدهد. این مساله با سیاست ها در خصوص هسته ای و نگاه به شرق می تواند پیوند داشته باشند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.