حمله روسیه به اوکراین وارد سومین ماه می شود

برخی از رویدادهای کلیدی تاکنون: * 24 فوریه: روسیه از سه جبهه در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به اوکراین حمله کرد. ده ها هزار نفر فرار می کنند. * ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که در حال راه‌اندازی یک «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن و «غیرمزدایی» اوکراین

کد خبر : 197208
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
حمله روسیه به اوکراین وارد سومین ماه می شود


برخی از رویدادهای کلیدی تاکنون:

* 24 فوریه: روسیه از سه جبهه در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به اوکراین حمله کرد. ده ها هزار نفر فرار می کنند.

* ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که در حال راه‌اندازی یک «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن و «غیرمزدایی» اوکراین است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توئیتی نوشت: «روسیه راه شیطانی را در پیش گرفته است، اما اوکراین از خود دفاع می‌کند».

* 25 فوریه: نیروهای اوکراینی در شمال، شرق و جنوب با مهاجمان روسی می جنگند. توپخانه به کیف و حومه آن حمله می کند و مقامات به ساکنان می گویند برای دفاع از پایتخت کوکتل مولوتف آماده کنند.

* 26 فوریه: یک مقام دفاعی ایالات متحده می گوید که نیروهای اوکراین در حال “مقاومت قاطعانه” هستند.

* 28 فوریه: اولین مذاکرات بین دو طرف هیچ پیشرفتی نداشت.

* 1 مارس: روسیه به یک برج تلویزیونی در کیف حمله کرد و بمباران خارکف در شمال شرق و دیگر شهرها را تشدید کرد، چیزی که به عنوان تغییر تاکتیک تلقی می شود زیرا امید مسکو برای حمله سریع به پایتخت کم رنگ می شود.

* یک مقام آمریکایی می‌گوید که یک ستون زرهی روسیه به طول مایل‌ها که در کیف قرار دارد، در 24 ساعت گذشته هیچ پیشرفتی نداشته است، زیرا مشکلات لجستیکی آن را گرفتار کرده است.

* دوم مارس: نیروهای روسی بندر جنوبی ماریوپول را به مدت 14 ساعت بمباران کردند و از خروج غیرنظامیان جلوگیری کردند، شهردار آن می گوید – آغاز محاصره شهر توسط مسکو. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.

* سربازان روسی به مرکز بندر خرسون در دریای سیاه رسیدند و مدعی شدند اولین مرکز شهری بزرگ را به تصرف خود درآورند.

* 3 مارس: روسیه و اوکراین توافق کردند که کریدورهای بشردوستانه برای غیرنظامیان فراری ایجاد کنند. یک کشتی باری در نزدیکی یک بندر اوکراین ساعاتی پس از آن غرق شد که کشتی دیگری در اثر انفجار در بندری دیگر مورد اصابت قرار گرفت.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) می گوید: یک میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند.

* 4 مارس: نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه اروپا را تصرف کردند. ناتو درخواست اوکراین برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع را رد کرد و گفت که این اقدام باعث تشدید درگیری خواهد شد. * 6 مارس: پاپ فرانسیس خطاب به جمعیت در میدان سنت پیتر گفت: «رودهای خون و اشک در اوکراین جاری است. این فقط یک عملیات نظامی نیست، بلکه جنگی است که مرگ، ویرانی و بدبختی را می کارد.»

* 8 مارس: غیرنظامیان از شهر محاصره شده سومی در اولین کریدور موفق بشردوستانه فرار کردند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می گوید که اکنون دو میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند. * 9 مارس: اوکراین روسیه را به بمباران یک زایشگاه در ماریوپول متهم کرد و مردم را زیر آوار دفن کرد. روسیه بعداً می گوید که بیمارستان دیگر کار نمی کرد و توسط جنگنده های اوکراینی اشغال شده بود.

* 13 مارس: روسیه جنگ خود را در اعماق غرب اوکراین گسترش داد و به پایگاهی در یاووریف نزدیک مرز با لهستان، عضو ناتو، موشک شلیک کرد. یک مقام محلی می گوید در این حمله 35 نفر کشته و 134 نفر زخمی شدند. * 14 مارس: مارینا اووسیانیکوا، روزنامه‌نگار روسی، در طول یک بولتن خبری زنده به یک استودیوی تلویزیون دولتی هجوم برد، با بنری که روی آن نوشته شده بود: «جنگ نیست. جنگ را متوقف کنید. تبلیغات را باور نکنید اینجا به شما دروغ می گویند.»

* 16 مارس: اوکراین روسیه را به بمباران تئاتری در ماریوپول که صدها غیرنظامی در آن پناه گرفته اند متهم کرد. مسکو آن را رد می کند.

* 25 مارس: مسکو نشان می دهد که جاه طلبی های خود را کاهش می دهد و بر سرزمین های مورد ادعای جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق تمرکز خواهد کرد، زیرا نیروهای اوکراینی برای بازپس گیری شهرهای خارج از کیف در حال حمله هستند.

* 29 مارس: اوکراین پیشنهاد اتخاذ وضعیت بی طرف در جریان مذاکرات در استانبول را داد.

* 30 مارس: UNHCR می گوید بیش از 4 میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند.

* 1 آوریل: اوکراین قلمروهای بیشتری را در اطراف کیف از دست سربازان روسی که روستاهای متلاشی شده و تانک های متروکه را هنگام دور شدن از پایتخت ترک می کردند، پس گرفت.

* 3/4 ​​آوریل: پس از پیدا شدن یک گور دسته جمعی و اجساد افرادی که از فاصله نزدیک در شهر بازپس گرفته شده بوچا پیدا شد، اوکراین روسیه را به جنایات جنگی متهم کرد. کرملین مسئولیت آن را رد کرده و می گوید که تصاویر اجساد نمایش داده شده است.

* 8 آوریل: اوکراین و متحدانش روسیه را مسئول حمله موشکی به ایستگاه قطار در کراماتورسک می دانند که منجر به کشته شدن حداقل 52 نفر در تلاش برای فرار از حمله قریب الوقوع شرق شد. روسیه مسئولیت را رد می کند.

* 14 آوریل: کشتی جنگی سرب روسیه در دریای سیاه، مسکوا، پس از انفجار و آتش‌سوزی که اوکراین می‌گوید ناشی از حمله موشکی بوده، غرق شد. روسیه می گوید این کشتی پس از انفجار مهمات غرق شده است. واشنگتن معتقد است که این کشتی جنگی توسط دو موشک اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است. * 18 آوریل: روسیه حمله خود را به شرق اوکراین آغاز کرد و هزاران سرباز را در آنچه اوکراین به عنوان نبرد دونباس توصیف کرد، آزاد کرد، کارزاری برای تصرف دو استان و نجات یک پیروزی در میدان جنگ. * 20 آوریل: به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، بیش از 5 میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند.

* 21 آوریل: پوتین بندر جنوب شرقی ماریوپل را پس از نزدیک به دو ماه محاصره “آزادسازی” اعلام کرد، علیرغم اینکه صدها مدافع در داخل یک کارخانه بزرگ فولاد ایستاده بودند.

* 22 آوریل: یک ژنرال روسی می گوید مسکو می خواهد کنترل کامل جنوب و شرق اوکراین را در دست بگیرد.

(تدوین شده توسط اندرو هیونز، ویرایش توسط گرت جونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.