حملات روسیه به سیستم ریلی نتوانست «خط نجات اوکراین» را فلج کند.
اعتصاب 28 آوریل که دو نفر را مجروح کرد، به پست برقی برخورد کرد که برق را به محل تلاقی خطوط راه آهن می رساند که مرکز کلیدی شبکه هایی را تشکیل می دهد که اروپای مرکزی، روسیه و آسیا را به هم متصل می کند. مقامات اوکراینی گفتند که آسیب به سرعت ترمیم شد
اعتصاب 28 آوریل که دو نفر را مجروح کرد، به پست برقی برخورد کرد که برق را به محل تلاقی خطوط راه آهن می رساند که مرکز کلیدی شبکه هایی را تشکیل می دهد که اروپای مرکزی، روسیه و آسیا را به هم متصل می کند.
مقامات اوکراینی گفتند که آسیب به سرعت ترمیم شد و بازدید هفته گذشته رویترز هیچ تاثیری را نشان نداد. قطارها بین کیف و بندر جنوبی اودسا تردد می کردند و مسافران را به ایستگاه Fastiv، شهری با 45000 نفر در 75 کیلومتری جنوب پایتخت منتقل می کردند.
مقامات گفتند که این حمله بخشی از حمله رو به افزایش روسیه به زیرساختها بود که تا حدی هدف آن فلج کردن تحویل ریلی تسلیحات غربی و همچنین تقویت نیروهای اوکراینی است که در شرق و جنوب میجنگند.
تاکنون، تلاش مسکو شکست خورده است و راه آهن دولتی اوکراین را به نمادی پیشرو برای مقاومت این کشور تبدیل کرده است.
الکساندر کامیشین، 37 ساله، یک بانکدار سرمایه گذاری سابق که به عنوان مدیر عامل راه آهن، بزرگترین کارفرمای اوکراین، قطارها را در حال حرکت نگه می دارد، گفت: “طولانی ترین تاخیری که داشته ایم کمتر از یک ساعت بوده است.”
“آنها حتی یک قطار نظامی را هم نزده اند.”
وزارت دفاع روسیه گفته است که تاسیسات اوکراینی که راه آهن را تامین می کند هدف حملات موشکی قرار گرفته است، زیرا قطارها برای تحویل تسلیحات خارجی به نیروهای اوکراینی استفاده می شوند.
مقامات اوکراین گفتند که سیستم ریلی نه تنها به این دلیل که برای تدارکات نظامی حیاتی است، آسیب دیده است.
یوری واسکوف معاون وزیر زیرساخت در مصاحبه ای گفت: “هدف مسکو تخریب زیرساخت های حیاتی تا حد امکان به دلایل نظامی، اقتصادی و اجتماعی است.”
با محاصره کشتیهای جنگی روسی بنادر دریای سیاه، پلها و پستهای بازرسی که مانع از عبور جادهها شدهاند، و تنگنای سوخت برای حمل و نقل کامیونها، 22000 کیلومتر (14000 مایل) مسیر اوکراین راه نجات اصلی اقتصاد در حال مبارزه و گذرگاهی به جهان خارج است.
قطارها میلیونها غیرنظامی را که به مناطق امنتر کشور یا خارج از کشور فرار میکنند، تخلیه کردهاند.
آنها شروع به ارسال محموله های غلات کوچک به کشورهای همسایه برای دور زدن محاصره دریایی روسیه کرده اند. اوکراین چهارمین صادرکننده غلات جهان در فصل 2020/21 بود و صادرات مختل شده به دلیل جنگ زنجیرههای غذایی جهانی را قطع کرده و به تورم جهانی کمک کرده است.
در داخل، قطارها کمک های بشردوستانه و محموله های دیگر را توزیع می کنند. کامیشین گفت، آنها با وارد کردن کارگران و خارج کردن محصولات، کارخانه فولاد AcelorMittal در کریو ریه را از سر گرفتند. آنها قربانیان غیرنظامی را در ماشین های بیمارستانی که کارکنان آن پزشکان بدون مرز هستند، حمل می کنند.
او گفت که از زمان حمله روسیه در 24 فوریه، قطارها بیش از 140,000 تن غذا توزیع کرده اند و تا اواسط ماه مه حدود 1 میلیون کیلو پست برای خدمات پست دولتی حمل خواهند کرد.
حملات روسیه به برخی از 1000 ایستگاه منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی از جمله ده ها نفر در حمله ماه آوریل به ایستگاه در شهر کراماتورسک در شرق شده است.
که مسافران را منصرف نکرده است.
کامیشین در مصاحبه ای در روز شنبه در حالی که سوار قطاری از روی پلی بود که پس از آسیب جدی در جریان پیشروی نافرجام روسیه به کیف از حومه ایرپین تعمیر شده بود، گفت: تعداد مسافران روزانه به 200000 مسافر رسیده است.
کامیشین گفت، همچنین 230000 پرسنل راه آهن در خانه نمانده اند، اگرچه 122 نفر کشته و 155 نفر دیگر در محل کار و در خانه های خود زخمی شده اند.
مسکو حمله به اهداف غیرنظامی را در آنچه که آن را «عملیات نظامی ویژه» برای خلع سلاح اوکراین و خلاص کردن آن از آنچه که ناسیونالیسم ضد روسیه میخواند که توسط غرب تحریک شده است، رد میکند. اوکراین و غرب می گویند روسیه یک جنگ تهاجمی غیرقابل تحریک را آغاز کرده است.
رویترز قادر به تأیید مستقل اظهارات کامیشین و دیگر مقامات اوکراینی در مورد موفقیت آنها در حفظ راه آهن در زمان جنگ نبود.
“زندگی زندگی” اوکراین
هلنا ماسکریوسکا، 56 ساله، استاد ایستگاه ایرپین، گفت که او در چهار روز اول حمله روسیه کار کرد و به تخلیه حدود 1000 نفر کمک کرد و تحولات محلی را از طریق تلفن ثابت به کیف منتقل کرد. او اسناد و تجهیزات را زمانی به خانه برد که بسیار خطرناک شد.
وقتی روس ها وارد ایستگاه شدند، اینجا بودم. من نمی خواستم آنها را رو در رو ببینم.
گروهی از مدیران فعلی و سابق راهآهن ایالات متحده و اروپا در ماه مارس گروه ضربت راهآهن حمایت از اوکراین را تشکیل دادند تا برای تجهیزات حفاظتی، کیتهای کمکهای اولیه و کمکهای مالی برای کارکنان راهآهن جمعآوری کنند.
جولین مولیتوریس، رئیس سابق اداره راه آهن فدرال ایالات متحده که ریاست این گروه را برعهده دارد، گفت: «در همه جا تلاشهای زیادی برای جمعآوری کمکهای مالی برای اوکراین انجام میشود، اما هیچیک از آنها به راهآهن نمیرود». این شاهرگ حیات کشور است.»
هدف این گروه نیز تامین مالی خرید ماشین آلات سنگین، ریل و سایر تجهیزات مورد نظر راه آهن است.
کامیشین گفت که با حملات روسیه رقابت می کند و تیم هایی از کارگران و اعزام کنندگان را به صورت شبانه روزی برای تعمیر ریل ها و تغییر مسیر قطارها مستقر می کند. همه چیز مربوط به ساعت هاست، نه روزها.
او گفت که او و دستیاران ارشد دائماً حرکت میکنند و برای بررسی آسیبها و تعمیرات در سراسر اوکراین با قطار میروند و افزود: «وقتی آن را شکستند، ما آن را تعمیر میکنیم».
کامیشین گفت که اولویت اصلی او هدایت صادرات غلات از بنادر جنوبی اوکراین به لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک است تا به احیای اقتصاد کمک کند. او گفت که روسیه حتی پس از آنچه که شکست اجتناب ناپذیرش نامید، همچنان یک تهدید باقی خواهد ماند.
او گفت: «این همسایه دیوانه پیش ما خواهد ماند. “هیچ کس نمی داند کی دوباره می آیند.”
(گزارش اضافی توسط پاول پولیتوک؛ ویرایش توسط فرانسیس کری)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰