حملات روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین اصابت کرد که حداقل 12 نفر در دنیپرو کشته شدند

[ad_1] پس از حمله دنیپرو، در شرق مرکزی اوکراین، تیم‌های امداد در طول شب در دمای انجماد تلاش کردند و مقامات محلی گفتند که مردم هنوز در زیر انبوه آوارها زنده هستند. میخائیلو لیسنکو، معاون شهردار دنیپرو در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «آنها به ارسال پیامک ادامه می‌دهند. ما هرازگاهی کارمان را متوقف می

کد خبر : 306720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۶:۳۴
حملات روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین اصابت کرد که حداقل 12 نفر در دنیپرو کشته شدند

[ad_1]

پس از حمله دنیپرو، در شرق مرکزی اوکراین، تیم‌های امداد در طول شب در دمای انجماد تلاش کردند و مقامات محلی گفتند که مردم هنوز در زیر انبوه آوارها زنده هستند.

میخائیلو لیسنکو، معاون شهردار دنیپرو در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «آنها به ارسال پیامک ادامه می‌دهند. ما هرازگاهی کارمان را متوقف می کنیم تا سکوت کنیم و صدای فریاد مردم را از زیر آوار می شنویم.»

حملات روسیه همچنین به زیرساخت‌های حیاتی در کیف و سایر نقاط ضربه زد و وزیر انرژی اوکراین گفت که روزهای آتی با تهدیدهایی برای تامین برق، آب لوله‌کشی و گرمایش مرکزی در اوج زمستان «دشوار» خواهد بود.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی گفت که تعداد کشته شدگان در حمله به آپارتمان دنیپرو احتمالاً افزایش خواهد یافت و او درخواست جدیدی از متحدان غربی خود برای تسلیحات بیشتر برای پایان دادن به “ترور روسیه” و حملات به اهداف غیرنظامی صادر کرد.

بریجت برینک سفیر ایالات متحده در اوکراین و دیگر متحدان کیف حملات روز شنبه روسیه را محکوم کردند.

برینک در توییتر خود نوشت: «کمک های امنیتی بیشتری برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود ارائه می شود و حمله به دنیپرو را «وحشتناک» خواند.

کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر زلنسکی گفت 37 نفر از ساختمان نجات یافته و در مجموع 64 نفر مجروح شده اند. زلنسکی گفت که طبقات دوم تا نهم بخش آسیب دیده ساختمان فروریخته است.

تصاویر منتشر شده در حساب تلگرامی بوریس فیلاتوف، شهردار دنیپرو، ساکنان بدون تجهیزات را نشان می‌دهند که به شدت آن‌چه از یک خودروی خراب شده را از بین می‌برند و از میان آوارها در پس زمینه انبوهی از فلز و بتن می‌کاوند. مجروحان را با برانکارد می بردند.

تو قبلا به شهر ما می آمدی! ما با شما مثل مردم عادی و به عنوان اقوام رفتار کردیم. با پسر من چه کردی؟» یک زن که توسط امدادگران مهار شده بود، در فیلمی از صحنه فریاد زد.

الکساندر ویلکول، شهردار شهر زلنسکی گفت که در شهر فولادسازی کریوی ریح که در آن شش خانه در زادگاه زلنسکی آسیب دید، یک نفر دیگر کشته و یک نفر زخمی شد.

مبارزه برای soledar

بیشتر در شرق در منطقه دونباس اوکراین – نقطه کانونی تلاش روسیه برای تصرف قلمرو بیشتر – نیروهای اوکراین برای کنترل شهر کوچک سولدار در حال نبرد بودند. روسیه تعداد زیادی از نیروها و منابع خود را قربانی کرده است تا پس از ماه‌ها شکست، به سود خود دست یابد.

در سولدار، جایی که نیروهای روسی پس از ناکامی در تصرف مرکز بزرگتر باخموت، در مجاورت حملات خود را متمرکز کردند، اوکراین اصرار داشت که نیروهایش برای حفظ شهر می جنگند.

روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش کنترل این شهر را با جمعیت 10000 نفری قبل از جنگ به دست گرفته اند که پیشروی جزئی محسوب می شود، اما برای نیروهای روسی که ماه ها از شکست در میدان جنگ متحمل شده اند، اهمیت روانی دارد.

اما مقامات اذعان کردند که وضعیت دشوار است، درگیری های خیابانی در جریان است و نیروهای روسی از جهات مختلف در حال پیشروی هستند.

حنا مالیار معاون وزیر دفاع روز شنبه گفت: «سربازان ما دائماً حملات دشمن را شبانه روز دفع می کنند. دشمن متحمل خسارات سنگینی می شود اما به اجرای دستورات جنایتکارانه فرماندهی خود ادامه می دهد.

رویترز نتوانست بلافاصله وضعیت سولدار را بررسی کند.

زلنسکی: ما به سلاح های بیشتری نیاز داریم

زلنسکی در نطق ویدئویی شبانه خود از غرب خواست تا سلاح های بیشتری را تامین کند و موضع کیف را تکرار کرد که تنها راه پایان دادن به جنگ در میدان نبرد است.

“چه چیزی برای این مورد نیاز است؟ نوع سلاح هایی که شرکای ما در انبار دارند و رزمندگان ما انتظار آن را داشتند. کل جهان می داند که چه چیزی و چگونه جلوی کسانی را که در حال کاشت مرگ هستند، بگیرد.»

حمله روز شنبه در حالی انجام شد که قدرت‌های غربی ارسال تانک‌های جنگی به کیف و پیش از نشست متحدان اوکراین در رامشتاین در آلمان جمعه آینده را بررسی می‌کنند، جایی که دولت‌ها آخرین تعهدات خود را برای حمایت نظامی اعلام خواهند کرد.

روسیه که فوریه گذشته به اوکراین حمله کرد، از ماه اکتبر زیرساخت‌های انرژی خود را با موشک‌ها و پهپادها مورد حمله قرار داده و باعث خاموشی‌های گسترده و اختلال در گرمایش مرکزی و آب جاری شده است. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که اوکراین روز شنبه 25 موشک از 38 موشک روسی از انواع مختلف را سرنگون کرد.

مقامات گفتند که موشک ها به زیرساخت ها در خارکف در شرق و لویو در غرب اصابت کردند. زلنسکی گفت که منطقه کیف و مناطق خارکف بدترین اختلالات برق را متحمل شده اند.

مایا ساندو، رئیس‌جمهور مولداوی، کشور سابق شوروی در غرب اوکراین، حملاتی را که باعث پراکنده شدن بقایای موشک در داخل مرزهای این کشور شد، محکوم کرد.

ساندو که به شدت مورد حمایت کشورهای غربی است در توییتر خود نوشت: «ما شدیداً حملات شدید امروز روسیه را محکوم می‌کنیم و در کنار کسانی هستیم که عزیزان خود را در دنیپرو و ​​در سراسر اوکراین از دست داده‌اند». “صلح باید حاکم شود.”

رئیس جمهور لیتوانی، گیتاناس نائوسدا، روسیه را “دولتی تروریستی” خواند که ویرانی، مرگ و رنج به ارمغان می آورد.

ناوسدا در توییتر خود نوشت: «جنایت‌ها، کشتارهای دسته جمعی، حملات به ساختمان‌های مسکونی – مانند امروز در دنیپرو – هرگز بخشیده و فراموش نمی‌شوند. زمان پاسخگویی فرا خواهد رسید.»

(نوشته تام بالمفورث، رونالد پوپسکی و لیدیا کلی؛ ویرایش توسط آنگوس مک سوان، مارک هاینریش، توماس جانوفسکی، فرانسیس کری و دنیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.