حملات در مالی و بورکینافاسو 15 کشته و 20 زخمی بر جای گذاشت

[ad_1] باماکو/اوگادوگو (رویترز) – منابع نظامی و امنیتی گفتند که یازده سرباز و چهار غیرنظامی در حملات روز یکشنبه در مالی و بورکینافاسو، کشورهای همسایه غرب آفریقا که با شورش‌های مرگبار جهادی دست و پنجه نرم می‌کنند، کشته شدند. ارتش در بیانیه ای اعلام کرد که بمب گذاران انتحاری قبل از سپیده دم خودروهای مملو

کد خبر : 197809
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
حملات در مالی و بورکینافاسو 15 کشته و 20 زخمی بر جای گذاشت

[ad_1]

باماکو/اوگادوگو (رویترز) – منابع نظامی و امنیتی گفتند که یازده سرباز و چهار غیرنظامی در حملات روز یکشنبه در مالی و بورکینافاسو، کشورهای همسایه غرب آفریقا که با شورش‌های مرگبار جهادی دست و پنجه نرم می‌کنند، کشته شدند.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد که بمب گذاران انتحاری قبل از سپیده دم خودروهای مملو از مواد منفجره را به داخل سه اردوگاه نظامی در مرکز مالی بردند. شش کشته و 15 زخمی در اردوگاه سوره و پنج زخمی در دو نقطه دیگر زخمی شدند.

دو منبع امنیتی به رویترز گفتند که در سراسر مرز در شمال بورکینافاسو، مردان مسلح در ساعات اولیه به یک یگان نظامی در گاسکینده حمله کردند و پنج سرباز و چهار غیرنظامی را کشتند.

حکومت های نظامی در دو سال گذشته قدرت را در مالی و بورکینافاسو ربوده اند و قول داده اند امنیت بیشتری نسبت به اسلاف منتخب دموکراتیک خود فراهم کنند.

اما حملات خشونت آمیز همچنان ادامه دارد. نیروهای مسلح هر دو کشور به سوء استفاده از غیرنظامیان در تلاش برای ریشه کن کردن جنگجویان اسلام گرا از جوامع بیابانی روستایی متهم شده اند.

مشکلات در مالی در سال 2012 و زمانی که اسلامگرایان شمال را تصرف کردند آغاز شد. نیروهای فرانسوی آنها را شکست دادند، اما آنها دوباره جمع شدند و به زودی حملاتی را در نزدیکی پایتخت باماکو در جنوب انجام دادند.

طی سال‌ها، گروه‌های مرتبط با القاعده و دولت اسلامی گسترش یافتند و در بورکینافاسو و نیجر ویرانی به بار آوردند. هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

حکومت نظامی که دولت مالی را در کودتای نظامی 2020 سرنگون کرد، از جنگجویان خصوصی متعلق به گروه واگنر روسیه که متهم به ارتکاب تخلفات در کشورهای دیگر و تحریم اتحادیه اروپا هستند، کمک گرفته است.

مالی و روسیه قبلاً گفته بودند که آنها مزدور نیستند بلکه مربیانی هستند که با تجهیزات خریداری شده از روسیه به نیروهای محلی کمک می کنند.

دولت روسیه ارتباط با گروه واگنر را رد می کند.

(گزارش توسط Tiemoko Diallo و Thiam Ndiaga، نویسنده: Edward McAllister؛ ویرایش توسط Emelia Sithole-Matarise)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.