جی پی مورگان به نقل از رویترز می گوید که گزارش ها در مورد سقوط دلار بسیار اغراق آمیز است

توسط مارک جونز لندن (رویترز) – جی پی مورگان روز چهارشنبه گفت، با وجود برخی نشانه‌های چشمگیر تغییر در بازارهای کالا و برخی بلوک‌های تجاری، پیشنهادات مبنی بر پایان دادن به سلطه دلار بر سیستم مالی جهانی، کاملاً قابل توجه است. جی پی مورگان گفت که ظهور چین و استفاده از تحریم های اقتصادی علیه

کد خبر : 493938
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
جی پی مورگان به نقل از رویترز می گوید که گزارش ها در مورد سقوط دلار بسیار اغراق آمیز است


توسط مارک جونز

لندن (رویترز) – جی پی مورگان روز چهارشنبه گفت، با وجود برخی نشانه‌های چشمگیر تغییر در بازارهای کالا و برخی بلوک‌های تجاری، پیشنهادات مبنی بر پایان دادن به سلطه دلار بر سیستم مالی جهانی، کاملاً قابل توجه است.

جی پی مورگان گفت که ظهور چین و استفاده از تحریم های اقتصادی علیه روسیه به معنای گرایش به دور شدن از دلار است، اما دلایل تسلط پول ایالات متحده همچنان “به خوبی ریشه دار و دارای ماهیت ساختاری” است.

این گزارش به افزایش میزان سپرده‌های بانکی دلاری در بازارهای نوظهور، رفتار صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقل و دارایی‌های خارجی غیرذخیره اشاره کرد و گفت که این کاهش سکولار دلار در کل ذخایر ارزی بازارهای نوظهور را «بیش از جبران» کرد.

سهم دلار در کل بدهی‌های جهان همچنان در حال افزایش است، به لطف مقادیر بی سابقه صدور بدهی و حتی صحبت از دلارزدایی در چین علیرغم رقابت ژئوپلیتیکی “اغراق آمیز” به نظر می رسید.

در گزارش بانک سرمایه‌گذاری آمده است: «فرسایش معنی‌دار سلطه دلار احتمالاً چندین دهه طول می‌کشد و کاهش سهم دلار از تجارت جهانی و ذخایر کل ارز ارزی نباید با دلارزدایی اشتباه گرفته شود».

مناطقی که تغییرات قابل توجهی در آنها رخ می دهد شامل بازارهای کالایی است که تجارت نفت به طور فزاینده ای با ارزهای غیر دلاری انجام می شود و تقاضا از سوی بانک های مرکزی و مصرف کنندگان بازارهای نوظهور برای طلا رونق گرفته است.

بانک استدلال می کند که بیشترین “ریسک نادیده گرفته شده برای هژمونی دلار” تکه تکه شدن احتمالی سیستم پرداخت های بین المللی بود که در آن دلار برای مدت طولانی قدرتمند بوده است.

چین و هند از نظر نوآوری و فعالیت تجارت الکترونیک رهبران جهانی هستند در حالی که سهم ایالات متحده و اروپای غربی اکنون کمتر از 30 درصد است.

استفاده واشنگتن از تحریم های مالی سخت به این معنی است که روسیه، چین و سایر کشورها در حال ساخت جایگزین هایی برای سیستم بانک به بانک سوئیفت هستند.

ده‌ها بانک مرکزی نسخه‌های دیجیتال جدید ارزهای ملی خود را آزمایش می‌کنند که می‌تواند اجتناب از سیستم بانکی ایالات متحده را آسان‌تر کند.

گزارش جی پی مورگان می‌گوید: «اعتماد واقعی بخش خصوصی به دلار به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش غیرقابل انکار به نظر می‌رسد».

با این حال، ما شاهد تنوع بیشتر و تغییرات مهم در مبادلات فرامرزی در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه، تلاش‌های چین برای تقویت استفاده از و تجزیه ژئواکونومیک هستیم.»





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.