جیرفت نگین درخشانی در جهان/ توسعه گردشگری دریایی، اولویت برنامه‌های دولت

ایسنا/کرمان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسعه حوزه صنعت، تجارت گردشگری و در مجموع توسعه سواحل را جزء سیاست‌های قطعی دولت دانست و گفت: از خرمشهر تا چابهار و در خزر از عاشوراده تا انزلی فضایی داریم که می‌تواند قطب گردشگری دریایی ما باشد که نیازمند نگاه ویژه است.  رضا صالحی‌امیری شامگاه هفتم آبان‌ماه در

کد خبر : 514034
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
جیرفت نگین درخشانی در جهان/ توسعه گردشگری دریایی، اولویت برنامه‌های دولت



ایسنا/کرمان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسعه حوزه صنعت، تجارت گردشگری و در مجموع توسعه سواحل را جزء سیاست‌های قطعی دولت دانست و گفت: از خرمشهر تا چابهار و در خزر از عاشوراده تا انزلی فضایی داریم که می‌تواند قطب گردشگری دریایی ما باشد که نیازمند نگاه ویژه است. 

رضا صالحی‌امیری شامگاه هفتم آبان‌ماه در حاشیه سفر به کرمان انگیزه خود را از این سفر بازدید از برخی طرح‌های گردشگری دانست و اظهار کرد: مسائل و مشکلات گردشگری و پروژه‌های این حوزه در منطقه شهداد بررسی خواهد شد و سپس عازم چابهار می‌شوم. 

به اعتقاد وی، استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتاز و  قطب میراثی، گردشگری و صنایع دستی ایران است که نیازمند توجه بیشتری است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از فعال بودن ۸۰۰ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در استان کرمان خبر داد و گفت: فردا از ۱۰ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فعال در منطقه شهداد بازدید خواهیم کرد. 

به گفته وی، منطقه شهداد قطب گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی شده است. 

صالحی امیری بیان کرد: در کرمان همچنان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. 

صالحی‌امیری ادامه داد: استان کرمان هم در حوزه گردشگری سرآمد است و در حوزه میراث، تاریخ و تبار بسیار طولانی دارد و همچنین یکی از کانون‌های اصلی صنایع‌دستی کشور است و سفر مستقلی به استان کرمان در آینده نزدیک خواهیم داشت. 

وی تاکید کرد: مسیر حرکت گردشگران باید به نحوی تعریف شود که کرمان جزء پنج هدف اول گردشگری کشور باشد و این کار حتما شدنی است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: استان کرمان از لحاظ توسعه قبل از انقلاب در رده نوزدهم قرار داشت اما اکنون جزء پنج استان توسعه یافته کشورست و البته هنوز این مردم سخت کوش و با فضیلت شایسته بهترین‌ها هستند که با اراده دولت و با عزمی که در مدیریت استان است، در آینده شاهد تحولات بیشتری در این خطه خواهیم بود. 

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: جیرفت یکی از نقطه‌های کانونی تمدن ایران است اگر نظریه بوم‌شناسی که اکنون برخی از مردم شناسان معتقدند، به اثبات برسد، اتفاق بزرگی در ایران و جهان شکل می‌گیرد و نظر فعلی دال بر این است که زیستگاه اولیه انسان در بین‌النهرین بوده ولی اگر نظریه شناسی جیرفت اثبات شود، قطعا تحول بزرگ تاریخی اتفاق می‌افتد. 

طبق اعلام صالحی‌امیری، همایش بین‌المللی تمدن جیرفت با حضور باستان‌شناسان ایران و دنیا و مخصوصاً از یونسکو برگزار می‌شود تا بار دیگر ظرفیت این جغرافیا برای ایرانیان و جهانیان شناخته شود و جیرفت به عنوان نگین درخشانی در جهان است. 

صالحی‌امیری با یادآوری اولین سفر خود به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تغییرات محسوسی در سیستان و بلوچستان شکل گرفته که شایسته قدرشناسی است و باید به چابهار توجه ویژه شود. 

وی توسعه حوزه صنعت، تجارت گردشگری و در مجموع توسعه سواحل را جزء سیاست‌های قطعی دولت دانست و گفت: از خرمشهر تا چابهار و در خزر از عاشوراده تا انزلی فضایی داریم که می‌تواند قطب گردشگری دریایی ما باشد که نیازمند نگاه ویژه است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای اینکه توسعه گردشگری دریایی داشته باشیم باید در ساحل تاسیسات کافی ایجاد کنیم تا بتوانیم گردشگر را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در دنیا از این ظرفیت بهره‌برداری خیلی زیادی انجام می‌شود اما در ایران متاسفانه توجه جدی نشده یا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم که اخیراً جلساتی را با مسئولان ذیربط در این حوزه داشتیم و رئیس جمهور هم نماینده مستقلی را برای حوزه دریایی انتخاب کردند و فکر می‌کنم با مجموعه اراده‌ای که در نظام شکل گرفته، در آینده نه چندان دور شاهد یک تحول بزرگ در حوزه دریایی خواهیم بود. 

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.