جورج دیکسون (1870-1908) – Canada.ca

به طور گسترده به عنوان یکی از برترین بوکسورهای اواخر دهه 19 شناخته می شودهفتم جورج دیکسون به دلیل استقامت، سرعت و دفاع خود مشهور بود و اولین ورزشکار سیاه پوست و اولین کانادایی بود که عنوان جهانی را به دست آورد. او که در آفریکویل، هالیفاکس به دنیا آمد و عمدتاً در خارج از

کد خبر : 145591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
جورج دیکسون (1870-1908) – Canada.ca


به طور گسترده به عنوان یکی از برترین بوکسورهای اواخر دهه 19 شناخته می شودهفتم جورج دیکسون به دلیل استقامت، سرعت و دفاع خود مشهور بود و اولین ورزشکار سیاه پوست و اولین کانادایی بود که عنوان جهانی را به دست آورد. او که در آفریکویل، هالیفاکس به دنیا آمد و عمدتاً در خارج از مرکز بوکس بوستون به عنوان یک وزنه بردار و پر وزن رقابت می کرد، اولین مبارزی بود که عناوین جهانی را در کلاس های وزنی مختلف به دست آورد و اولین مبارزی بود که چندین سلطنت با یک عنوان جهانی داشت. تکنیک‌های آموزشی نوآورانه او که با ابداع سایه‌باکسینگ اعتبار داشت، عملکرد درون رینگ را بهبود بخشید. رویکرد تکنیکی دیکسون به طور گسترده در میان عده‌بازان دوران او مورد استفاده قرار گرفت و در رژیم‌های تمرینی بوکسورهای مدرن نقش محوری دارد. او در طول زندگی و حرفه‌اش با تعصب نژادی روبرو شد و از پلتفرم خود به عنوان قهرمان جهان برای ایجاد فرصت‌هایی برای بوکسورهای سیاه‌پوست و طرفداران بوکس سیاه‌پوست استفاده کرد و مرتباً از درآمدهای درون رینگ خود برای کمک به مبارزه با تبعیض استفاده کرد.

دیکسون پس از نقل مکان به همراه خانواده خود به بوستون، ماساچوست، تمرینات بوکس خود را آغاز کرد. اطرافیانش متوجه مهارت طبیعی او شدند که شامل پاهای سریع، توانایی قابل توجه در باب و بافندگی و دست‌های فوق‌العاده سریع بود که همه این‌ها او را به یک مبارز دفاعی بسیار مؤثر تبدیل می‌کرد. نه قوی ترین بوکسور از لحاظ بدنی – او 5’4 اینچ بود و در حالی که یک مبارز فعال بود بین 87 تا 115 پوند وزن داشت – از این مهارت ها برای شروع حرفه خود استفاده کرد.

اولین مبارزه رسمی او در سال 1886 در هالیفاکس بود که در آن یانگ جانسون را ناک اوت کرد. پس از مبارزه انحصاری در بوستون به مدت چهار سال بعد، او در سال 1890 به انگلستان سفر کرد و در آنجا نونک والاس را در 18 ناک اوت کرد.هفتم دور برای کسب عنوان بلامنازع وزن باطل جهان. با این پیروزی، او اولین بوکسور سیاه پوستی شد که در هر وزنی عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. دیکسون، که عمدتاً در ایالات متحده رقابت می کرد، در طول زندگی حرفه ای خود با نژادپرستی مقابله کرد، اما از محبوبیت خود برای به چالش کشیدن تبعیض استفاده کرد. به عنوان مثال، او مرتباً از مروج مبارزات خود برای رزرو صندلی برای طرفداران سیاهپوست استفاده می کرد، تمرینی که در آن زمان بی سابقه بود.

با توجه به نام مستعار “شکلات کوچولو”، او پس از تنها دفاع از عنوان قهرمانی خود، از قهرمانی در وزن باطل استعفا داد تا بتواند در یک کلاس وزنی بالا برود. کمتر از یک سال بعد، او آبه ویلیس استرالیایی را در سانفرانسیسکو شکست داد و عنوان قهرمانی وزن پر وزن جهان را به دست آورد و در این روند به اولین بوکسوری تبدیل شد که دو عنوان مختلف جهانی را در اختیار دارد. او سه دوره سلطنت جداگانه به عنوان قهرمان پر وزن داشت که او را به اولین مبارزی تبدیل می کرد که شکست می خورد و دوباره یک عنوان را به دست می آورد.

در خارج از رینگ، دیکسون به خاطر سبک تمرینی نوآورانه اش شناخته شده بود. 1893 او درس در مورد بوکس بسیاری از استراتژی‌های خود را شرح داد، که شامل استفاده از وزنه‌های دستی، یک کیسه سرعتی متصل به زمین برای بهبود حرکت پا و ضربه زدن به یک کیف سنگین بود. مسلماً مهم ترین نوآوری او، سایه باکس بود. این تکنیک شامل مشت زدن و طفره رفتن از حریف خیالی است که هم عضله سازی می کند و هم شرایط مبارزه را هنگام تمرین به تنهایی بازسازی می کند. سایه‌باکسینگ که به‌طور گسترده توسط نسل‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوآوری قابل‌توجهی در رژیم تمرینی بوکسورها بود.

آخرین مبارزه دیکسون در سال 1906 بود. او در 6 ژانویه 1908 در بیمارستان Bellevue در شهر نیویورک درگذشت. هنوز هم در زمان مرگ او یک چهره قابل احترام در بوکس بود. ترتیبی داد که جسد او در قبرستان مانت هوپ بوستون دفن شود.

– 30 –

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.