جوامع پرو محاصره “کریدور معدن” حیاتی را از سر می گیرند.

[ad_1] لیما (رویترز) – دو رهبر محلی روز شنبه گفتند که پس از آتش‌بسی که به شرکت‌های معدنی اجازه داده بود تولید را از سر بگیرند، جوامع آند در پرو هفته آینده محاصره بزرگراه مهمی را که توسط تولیدکنندگان بزرگ مس استفاده می‌شود، از سر خواهند گرفت. پرو، دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان، پس از

کد خبر : 328986
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۵۱
جوامع پرو محاصره “کریدور معدن” حیاتی را از سر می گیرند.

[ad_1]

لیما (رویترز) – دو رهبر محلی روز شنبه گفتند که پس از آتش‌بسی که به شرکت‌های معدنی اجازه داده بود تولید را از سر بگیرند، جوامع آند در پرو هفته آینده محاصره بزرگراه مهمی را که توسط تولیدکنندگان بزرگ مس استفاده می‌شود، از سر خواهند گرفت.

پرو، دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان، پس از برکناری رئیس جمهور سابق پدرو کاستیو در 7 دسامبر، با اعتراضاتی مواجه بوده است، از جمله مسدود کردن جاده هایی که شرکت های معدنی از طریق آن مواد لازم برای فعالیت های خود را تامین می کنند.

جوامع اطراف عملیات معدنی در داخل کشور پرو سال‌ها با شرکت‌ها درگیر بوده‌اند و سهم بیشتری از سود حاصل از بهره‌برداری از منابع را طلب می‌کنند. اما اکنون آنها همچنین خواهان استعفای رئیس جمهور دینا بولوارته در پی اعتراضاتی هستند که ده ها کشته برجای گذاشت.

ساکنان استان‌های اسپینار و چومبیویلکاس روز دوشنبه با اعتصاب در منطقه کوسکو موافقت کردند و از روز سه‌شنبه محاصره «دالان معدن» مورد استفاده معادن Las Bambas متعلق به MMG چین، Antapaccay گلنکور و معادن کنستانسیا Hubbay Minerals را از سر خواهند گرفت.

هماهنگ کننده جوامع در منطقه تحت نفوذ Antapaccay در استان اسپینار، Flavio Huanque، گفت: “ما از اعتراض علیه دولت حمایت می کنیم.”

بر اساس سند توافقنامه اسپینار که رویترز مشاهده کرد، جوامع همچنین موافقت کردند که از روز دوشنبه، عملیات در آنتاپاکای، لاس بامباس و کنستانسیا متوقف شود.

کارلوس کوئیسپه، یکی از رهبران جبهه دفاعی استان چامبیویلکاس، به رویترز گفت: «این توافق است، از دوشنبه حمله منطقه‌ای را آغاز می‌کنیم و بزرگراه را مسدود می‌کنیم».

رویترز این هفته گزارش داد که شرکت‌های بزرگ معدنی در آند پرو به‌رغم جو عدم اطمینان و آشفتگی اجتماعی، به دنبال از سرگیری تدریجی تولید خود پس از رفع انسداد کریدور هستند.

لاس بامباس که 2 درصد مس جهان را تولید می کند و در سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرد، تا حد زیادی در برابر توقف های مداوم مقاومت کرده است، در حالی که ذخایر آنتاپاککای در ژانویه پس از حمله معترضان دچار سوختن بخشی از کمپ خود شد و هنوز در جریان است. بازگشایی

(گزارش توسط مارکو آکوینو؛ ویرایش توسط درازن جورجیک و دایان کرافت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.