جهش یورو بر اساس سیگنال های جنگ طلب بانک مرکزی اروپا، تضعیف دلار توسط رویترز

© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل توسط کوین باکلند و آلون جان توکیو/لندن (رویترز) – در حالی که مقامات بانک مرکزی اروپا برای انقباض بیشتر پولی استدلال می‌کردند و دلار آمریکا در برابر بیشتر شرکت‌های بزرگ

کد خبر : 254409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
جهش یورو بر اساس سیگنال های جنگ طلب بانک مرکزی اروپا، تضعیف دلار توسط رویترز



© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

توسط کوین باکلند و آلون جان

توکیو/لندن (رویترز) – در حالی که مقامات بانک مرکزی اروپا برای انقباض بیشتر پولی استدلال می‌کردند و دلار آمریکا در برابر بیشتر شرکت‌های بزرگ به‌جز ین ژاپن که با کاهش قیمت مواجه بود، ملایم‌تر شد، یورو در برابر دلار به اوج بیش از سه هفته‌ای خود جهش کرد.

واحد پول رایج اروپا حدود 1.5 درصد افزایش یافت و به 1.0198 دلار رسید که بالاترین رقم از 17 آگوست تا کنون است، و نسبت به 0.9862 دلار در هفته گذشته که در 20 سال گذشته بود، افزایش یافت. آخرین بار با 0.88 درصد افزایش به 1.01345 دلار رسید.

جین فولی، رئیس FX می‌گوید: «موضع‌ها بسیار کشیده‌اند، همه و سگش دلار زیادی داشته‌اند، و ما در آخر هفته نظرات (ECB) داشتیم که بسیار تندخویانه بود و این تصور را تقویت کرد که شاید بازار بیش از حد است. استراتژی در رابوبانک

یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک، در آخر هفته به رادیو آلمان گفت که اگر تصویر قیمت‌های مصرف‌کننده تغییر نکند، «باید گام‌های روشن‌تری دنبال شود».

به گفته منابع به رویترز، علاوه بر این، سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا ریسک های فزاینده ای را مشاهده می کنند که باید نرخ بهره اصلی خود را تا 2 درصد یا بیشتر افزایش دهند تا تورم رکورددار در منطقه یورو را مهار کنند.

فولی گفت که احتمال کاهش نرخ تورم در ایالات متحده در روز سه‌شنبه، که باعث تقویت سهام نیز شد، سرمایه‌گذاران را نیز از دلار امن دور می‌کند، اگرچه این احتمالاً فقط یک جیب برای گرفتن سود است.

او گفت: «تا زمانی که بازار از ریسک قابل توجه ارزهای پرریسک هراس داشته باشد، دلار تا شش ماه دیگر ثابت خواهد ماند.

قدرت یورو در برابر پوند نیز مشاهده شد و روز دوشنبه تا 87.22 پنس افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه 2021 بود.

کاهش ارزش دلار در آن روز به معنای افزایش 0.8 درصدی پوند در برابر دلار به 1.1678 دلار بود و به بالاترین سطح خود در این ماه در اوایل معاملات لندن رسید که نشان دهنده بهبودی اندک از پایین ترین سطح 37 ساله هفته گذشته بود.

این ارز که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، 0.67 درصد کاهش یافت و به 108.25 رسید از اوج دو دهه 110.79 که در روز چهارشنبه به دست آمد.

سرمایه گذاران پیش از گزارش CPI ایالات متحده، که به گفته تحلیلگران Commonwealth Bank of Australia (OTC:) می تواند تعیین کند که آیا فدرال رزرو ایالات متحده نرخ ها را 50 واحد پایه یا 75 واحد پایه در نشست هفته آینده خود افزایش می دهد، محتاط هستند.

مقامات فدرال رزرو روز جمعه، پیش از یک دوره خاموشی که به مذاکرات بانک مرکزی منتهی شد، به لفاظی های جنگ طلبانه خود ادامه دادند.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که از “افزایش قابل توجه در نشست بعدی ما” حمایت می کند، در حالی که جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، درخواست خود را برای افزایش 75 واحد پایه تکرار کرد.

دلار در برابر ین ژاپن حساس به نرخ ثابت بود و در 142.66 ین بود که اندکی کمتر از بالاترین سطح 24 ساله خود یعنی 144.99 در هفته گذشته بود.

مقامات ژاپنی در آخر هفته به مداخله برای جلوگیری از تضعیف بیشتر ارز اشاره کردند. یک سخنگوی ارشد دولت در یک مصاحبه تلویزیونی محلی گفت که دولت باید اقدامات لازم را برای مقابله با کاهش بیش از حد ین انجام دهد.

منابع به رویترز گفتند در عین حال، بعید است بانک ژاپن برای حمایت از ارز با نرخ بهره بالاتر وارد عمل شود.

دلار استرالیا، که معمولاً زمانی که سرمایه‌گذاران نسبت به رشد مثبت هستند، عملکرد خوبی دارد، 0.34 درصد بالاتر بود و به 0.6870 دلار رسید و بیت‌کوین، که به روشی مشابه حرکت می‌کند، 1.3 درصد در حدود 22100 دلار افزایش داشت، که قبلاً به بالاترین سطح از اواسط اوت رسیده بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.