(جنگل جیغ مشهد (راز این جنگل چیست؟

این هفته در بخش گردشگری خبرنامه می خواهید شما را با جنگل جیغ آشنا کنیم. می دانیم که عاشق هیجان و حس ترس هستید، پس چه چیزی بهتر از سفر به مشهد و بازدید از جنگل جیغ؟ همانطور که اشاره کردم، جنگل جیغ مشهد در استان خراسان رضوی و در روستای سربرج طرقبه واقع شده

کد خبر : 490345
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۵۰
(جنگل جیغ مشهد (راز این جنگل چیست؟


این هفته در بخش گردشگری خبرنامه می خواهید شما را با جنگل جیغ آشنا کنیم. می دانیم که عاشق هیجان و حس ترس هستید، پس چه چیزی بهتر از سفر به مشهد و بازدید از جنگل جیغ؟ همانطور که اشاره کردم، جنگل جیغ مشهد در استان خراسان رضوی و در روستای سربرج طرقبه واقع شده است. این روستا با فاصله 32 کیلومتری، در جنوب شهر مشهد قرار دارد. بنابراین موقعی که به مشهد سفر می کنید و برای تفریح طرقبه را انتخاب می کنید، حتما سری هم به جنگل جیغ بزنید.

بهترین فصل و زمان برای بازدید از جنگل جیغ

بهترین فصل و زمان برای بازدید از جنگل جیغ

خوب قبل از این که در مورد اسم این جنگل صحبت کنیم، بهتر است بهترین زمان برای بازدید از این جنگل را یادآوری کنیم. جنگل جیغ در منطقه روستایی و ییلاقی طرقبه واقع شده، بنابراین آب و هوای آن نسبت به هر قسمت دیگر شهر مشهد چند درجه سردتر است. پس سعی کنید هرگز در فصول سرما مثل پاییز و زمستان به این جنگل نروید. اما بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از جنگل جیغ است. زیرا در این دو فصل آب و هوای جنگل معتدل و فضای آن سرسبز و آرامش بخش است.

با این حال سرسبزی و زیبایی این جنگل تنها ویژگی آن نیست که پای گردشگران را به آن سمت می کشاند، بلکه در واقع این صدای جیغ است که هر فرد کنجکاو و طرفدار هیجان را وادار می کند، وارد جنگل شوند.

چه زمانی از جنگل جیغ صدا شنیده می شود؟

هرچند صدای جیغ در این جنگل تنها در فصل بهار و به خصوص در ماه خرداد شنیده می شود. بنابراین اگر در فصل های دیگر به دیدن این جنگل بروید، صدای جیغ مانند را نخواهید شنید.

راز جنگل جیغ مشهد چیست؟

هرچند در مورد صدای جیغ در جنگل جیغ مشهد، نقل قول ها و افسانه های زیادی وجود دارند اما ما تنها برخی از آن ها را در این مطلب نوشته ایم. مثلا به گفته محلی ها “خیلی وقت بود که رودخانه سربرج تبدیل به یک رودخانه خشک شد، اما ناگهان در سال 1390 این رودخانه همراه با شنیدن صدای جیغ و سوت در جنگل، پر از آب شد و پس از آن در هیچ فصلی از سال دچار خشکسالی یا کم آبی نشد.

همچنین برخی از ساکنین این منطقه بر این باورند که ارواح و اجنه وارد این جنگل شده اند و شبانه از خود صدای وهم انگیز و رعب آور در می آورند. بعضی ها هم معتقدند که در گذشته زنی در این جنگل کشته شده و سپس سوزانده شده است. به همین دلیل او هر شب با صدای جیغ و ناله به دنبال قاتلش می گردد.

تئوری های عجیب در مورد صدای جیغ در جنگل جیغ مشهد

تئوری های عجیب در مورد صدای جیغ در جنگل جیغ مشهدتئوری های عجیب در مورد صدای جیغ در جنگل جیغ مشهد

با این که محلی ها و ساکنین اطراف این جنگل نقل قول های مختلفی در مورد این صداها دارند، اما از نظر علمی برای صدای جیغ مانند درون جنگل دو تئوری وجود دارد. اولی در مورد هجوم ملخ ها به این روستا و جنگل است. چنانچه گفته شده که در سال 1390، روستای سربرج مورد هجوم ملخ‌ها گرفته و پس از آن این صدای ترسناک از جنگل شنیده می شود. اما خوب خیلی ها این تئوری را قبول ندارند زیرا معتقدند که اگر چنین بود، چرا هیچ آسیبی به روستای سربرج وارد نشده است.

دومین تئوری نیز حاکی از آن است که این صدا مربوط به یک جیرجیرک خاص است که ساکنان روستا به آن کز یا چز می گویند. این جیرجیرک‌ها در سال های پربارش در لابه لای برگ ها و شاخه های درختان پنهان می شوند و این صدای جیغ مانند نیز در واقع آواز دسته جمعی جیرجیرک هاست.

با این وجود ساکنین این منطقه این نظریه ها را باور ندارند و می گویند این تئوری ها برای کاهش ترس و وحشت ارائه شده. همین صدای جیغ باعث افت قیمت زمین ها و باغ ها شده. همچنین گردشگران کمتری جرات می کنند به دیدن این جنگل بروند یا شب را در آن نزدیکی ها سپری کنند.

شما چطور آیا دل و جرات رفتن و بازدید از جنگل جیغ مشهد را دارید؟ آیا حاضرید شب را درون جنگل یا در اطراف آن سپری کنید؟ برایمان بنویسید!



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.