جمع بندی دریافت کننده کمک هزینه: می 2022 | وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1] شنیدن در مورد کمک های مالی جدید هنگام اعطای آنها همیشه سرگرم کننده است، اما پس از اعلام چه اتفاقی می افتد؟ در این مجموعه، ما پروژه هایی را بررسی می کنیم که به خوبی در حال انجام هستند – یا در حال حاضر در خط پایان هستند. برای آشنایی با برخی از نقاط

کد خبر : 212121
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
جمع بندی دریافت کننده کمک هزینه: می 2022 |  وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1]

شنیدن در مورد کمک های مالی جدید هنگام اعطای آنها همیشه سرگرم کننده است، اما پس از اعلام چه اتفاقی می افتد؟ در این مجموعه، ما پروژه هایی را بررسی می کنیم که به خوبی در حال انجام هستند – یا در حال حاضر در خط پایان هستند. برای آشنایی با برخی از نقاط عطف و دستاوردهای اخیر توسط اعطاکنندگان به ادامه مطلب بروید!
___

نیمبوس برای مشتری پورتال کرکی و توسعه شبکه پورتال

Nimbus به عنوان یک مشتری زنجیره ای برای اکثر مردم شناخته شده است، که به دلیل نیاز به منابع کم آن قابل توجه است. 750 مگابایت حافظه برای اجرای یک گره اجماع کامل لازم است. اما خارج از کانون توجه بازیگران The Merge، تیم با استعداد پشت Nimbus (بخشی از سازمان Status) کارهای بیشتری انجام می‌دهد تا مشارکت در شبکه اتریوم را برای هر کسی و در هر دستگاهی قابل دسترس کند. شبکه پورتال یک ابتکار در حال پیشرفت و بین تیمی برای بازتعریف نحوه مشارکت دستگاه های دارای محدودیت منابع در شبکه اتریوم است و تیم Nimbus نقش اساسی در زنده کردن آن داشته است.

تلاش های مشتری Light برای سال ها ادامه دارد و بر طراحی مشتریان برای استفاده از حداقل منابع متمرکز شده است. بسیاری از مشتریان اکنون نوعی از مشتری سبک را ارائه می دهند. Nimbus اخیراً یک کلاینت نوری مستقل اضافه کرده است که اطلاعاتی را برای دنبال کردن سر زنجیره بیکن بدون نیاز به همگام سازی کامل ارائه می دهد. با این حال، پتانسیل مشتریان لایت اتریوم در نهایت توسط طراحی خود شبکه محدود می شود. شبکه کلاینت سبک فعلی به معماری کلاینت/سرور متکی است: کلاینت های سبک سرصفحه های بلوک و سایر داده ها را در صورت نیاز دانلود می کنند، اما هیچ کمکی نمی کنند. مشتریان Light برای ارائه داده‌های مورد نیاز خود به گره‌های کامل متکی هستند، اما تعداد زیادی از گره‌های کامل این داده‌ها را ارائه نمی‌دهند و آن را به یک منبع محدود و غیرقابل اعتماد تبدیل می‌کنند.

با توجه به اینکه برنامه های مختلف نیاز به دسترسی به داده ها و عملکردهای مختلف دارند، شبکه پورتال برای انعطاف پذیری طراحی شده است. به جای اینکه همه عملکردها را با هم ترکیب کند، چندین زیرپروتکل را با هم ترکیب می کند که هر کدام به یک عملکرد خاص اختصاص یافته است. مشتریان پورتال بسته به نیاز خود می توانند به همه زیرپروتکل ها یا فقط یک زیر مجموعه متصل شوند. به همان اندازه مهم، دستگاهی که یک کلاینت پورتال را اجرا می کند، می تواند هر گونه منابعی را که در دسترس دارد (مثلاً ذخیره مقدار کمی از وضعیت یا انتقال پیام های همتا به همتا) کمک کند. به عبارت دیگر، هر کلاینت یک سرور نیز می باشد که می تواند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد و در عین حال ظرفیت شبکه را با توجه به قابلیت های خود اضافه کند. مشتریان بیشتر آنلاین به معنای یک شبکه قوی تر است، نه رقابتی با مجموع صفر برای منابع محدود.

تیم Nimbus در طراحی و توسعه شبکه پورتال نقش اساسی داشته است. آنها اولین کسانی بودند که اکثر عملکردهای شبکه را از طریق توسعه Fluffy پیاده سازی کردند، یک پیاده سازی Nimbus که به طور خاص برای شبکه پورتال طراحی شده است و یکی از سه کلاینتی که پیش بینی می شود در هنگام آنلاین شدن شبکه پورتال در دسترس باشد (دو مورد دیگر توسط اتریوم توسعه می یابند. تیم های بنیاد). Fluffy اولین مشتری بود که قادر به ذخیره و ارائه محتوا بود و به عنوان ستون فقرات شبکه های آزمایشی اولیه عمل کرد و به اطلاع رسانی تغییرات لازم در مشخصات شبکه در هنگام بروز مشکلات در حین اجرا کمک کرد.

هدف این تیم این است که Fluffy به اندازه کافی سبک باشد تا از داخل کیف پول اجرا شود و در نهایت آن را در برنامه تلفن همراه Status ادغام کند. چشم انداز اجرای یک کلاینت کامل از داخل کیف پول یا dapp پیامدهای بزرگی دارد، نه تنها برای سلامت شبکه، بلکه برای تمرکززدایی و حفظ حریم خصوصی، زیرا اتکا به زیرساخت متمرکزی را که اکثر کیف پول ها در حال حاضر برای دسترسی به داده های اتریوم استفاده می کنند، کاهش می دهد.

اگر این تیم شلوغ راه خود را داشته باشد، قبل از اینکه متوجه شوید، یک کلاینت اتریوم در جیب خود خواهید داشت! به‌روزرسانی‌های دوره‌ای در مورد توسعه شبکه کرکی و پورتال در HackMD و وبلاگ Nimbus ارسال می‌شود. همچنین می توانید Nimbus را در توییتر دنبال کنید @ethnimbus; برای پیشرفت در کلاینت های Fluffy و Nimbus، Github را تماشا کنید (آیا اشاره کردیم که آنها روی یک کلاینت اعدام نیز کار می کنند؟)، یا از طریق Discord، Status یا Gitter با تیم ارتباط برقرار کنید.

پل میلر برای بهبود رمزنگاری اتریوم

Ethereum-Cryptography یکی از پرمصرف‌ترین کتابخانه‌های اتریوم است که حاوی اصول اولیه رمزنگاری است که برای توسعه برنامه‌های اتریوم در جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت استفاده می‌شود. در سال 2020 توسط Nomic Foundation راه‌اندازی شد تا تجربه توسعه‌دهندگان اتریوم را با بسته‌بندی وابستگی‌های رمزنگاری خاص اتریوم در یک کتابخانه بهبود بخشد، و نیاز به وابستگی‌های اغلب دردسرساز مبتنی بر گره gyp را که توسعه‌دهندگان قبلا به آن‌ها تکیه می‌کردند، از بین برد.

جمع آوری این ابزارهای رمزنگاری رایج زیر یک سقف، برخی از دردسرهای جدی را برای توسعه دهندگان تسکین داد. اما پل میلر با کاهش تعداد وابستگی ها و اندازه کلی پایگاه کد، فضایی برای بهبود بیشتر دید. جای تعجب نیست که پل مشتاق این بود – او سابقه طولانی در ساخت ابزارهایی دارد که به توسعه دهندگان کمک می کند تا کارآمدتر و ایمن تر بسازند، از جمله Chokidar، یک سرویس بین پلتفرمی برای تماشای فایل. و noble-secp256k1، اجرای JS از منحنی بیضوی secp256k1.

زمانی که پل کار روی رمزنگاری اتریوم را آغاز کرد، بسته نصب با 38 وابستگی و 3.46 مگابایت کد منبع ارائه شد. همه این کدها در مرحله تولید به پایان نمی رسند، اما کاربر نهایی یک برنامه کاربردی ساخته شده با این کتابخانه هنوز تا 793 کیلوبایت، تقریباً 24000 خط کد را دانلود می کرد. پل تصمیم گرفت تا کتابخانه ای فشرده تر و امن تر بسازد که همان عملکرد را ارائه دهد، بسیاری از پیاده سازی های رمزنگاری را بازنویسی کرده و نسخه جدید را در معرض یک ممیزی رسمی قرار دهد. این بازنگری منجر به افزایش جدی کارایی و امنیت شد:

  • وابستگی های خارجی از 38 به 5 کاهش یافت
  • اندازه دایرکتوری از 10.2 مگابایت به 650 کیلوبایت کاهش یافت
  • کد منبع از 23799 خط به 5225 خط کاهش یافت
  • ترافیک NPM از 3.6 مگابایت به 324 کیلوبایت بدون کش کاهش یافته است
  • ممیزی که توسط Cure53 انجام شد و تمام آسیب‌پذیری‌ها برطرف شد

برای کسب اطلاعات بیشتر، پست انتشار نسخه 1.0.0 را بررسی کنید، یا برخی از بینش های فنی که در طول بازسازی به وجود آمدند را بررسی کنید. می توانید در Github به رمزنگاری اتریوم بپردازید. با Nomic Foundation همراه باشید توییتر یا وبلاگ آنها را بررسی کنید. و پل را در توییتر دنبال کنید @paulmillr یا Github شخصی او.


آیا روی چیزی کار می کنید که فکر می کنید می تواند اتریوم را به سمت بهتر شدن تغییر دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه پشتیبانی اکوسیستم و درخواست پشتیبانی، به وب سایت ما سر بزنید.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.