جزئیات بیشتر در مورد ورشکستگی FTX و کمبود وجوه ظاهر می شود

حماسه ای که دنیای کریپتو را تکان داد با شایعه ای در 2 نوامبر آغاز شد و در روز جمعه با تشکیل پرونده FTX برای حمایت از دادگاه ورشکستگی ایالات متحده از طلبکاران و موسس Sam Bankman-Fried که به عنوان مدیر اجرایی در بالاترین سطح سقوط صنعت استعفا داد، به اوج خود رسید. پلتفرم معاملات

کد خبر : 279884
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
جزئیات بیشتر در مورد ورشکستگی FTX و کمبود وجوه ظاهر می شود


حماسه ای که دنیای کریپتو را تکان داد با شایعه ای در 2 نوامبر آغاز شد و در روز جمعه با تشکیل پرونده FTX برای حمایت از دادگاه ورشکستگی ایالات متحده از طلبکاران و موسس Sam Bankman-Fried که به عنوان مدیر اجرایی در بالاترین سطح سقوط صنعت استعفا داد، به اوج خود رسید.

پلتفرم معاملات ارز دیجیتال مضطرب برای جمع آوری میلیاردها دلار برای جلوگیری از ورشکستگی تلاش کرده بود زیرا معامله گران عجله داشتند تا 6 میلیارد دلار را تنها در 72 ساعت از این پلتفرم برداشت کنند و صرافی رقیب بایننس این هفته از یک معامله نجات پیشنهادی صرف نظر کرد.

FTX، شرکت تجارت رمزنگاری وابسته به Alameda Research و حدود 130 شرکت دیگر آن، روند ورشکستگی داوطلبانه فصل 11 را در دلاور آغاز کرده اند، FTX روز جمعه در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد.

در یک توییت بعدی، FTX گفت که شرکت های تابعه LedgerX LLC، FTX Digital Markets، FTX Australia Pte Ltd، FTX Capital Markets، Embed Financial Technologies و Embed Clearing در پرونده های فصل 11 گنجانده نشده اند.

افراد آشنا به این موضوع به رویترز گفتند که حداقل یک میلیارد دلار از سرمایه مشتریان از FTX ناپدید شده است.

آنها گفتند که Bankman-Fried مخفیانه 10 میلیارد دلار از سرمایه مشتری را از FTX به Alameda منتقل کرده است. آنها گفتند که بخش بزرگی از آن از آن زمان ناپدید شده است، به طوری که یک منبع میزان گمشده را حدود 1.7 میلیارد دلار و منبع دیگر این شکاف را بین 1 تا 2 میلیارد دلار تخمین زد.

9 روز آشفتگی بازارهای ارزهای دیجیتال را که در حال حاضر دچار مشکل شده بودند، رساند و بیت کوین را به پایین ترین حد دو سال اخیر رساند. بیت کوین پس از اعلام FTX کاهش یافت و در این ماه 18 درصد کاهش یافت و در روز شنبه به 16818 دلار رسید.

سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاک چین کاهش یافته است. FTT توکن FTX در روز جمعه 30 درصد سقوط کرد و سقوط خود را در این ماه به 91 درصد رساند.

آلن وانگ، مدیر عملیات صرافی دارایی دیجیتال هنگ کنگ، گفت: “چیزها پس از سقوط FTX همچنان به جوش خواهند آمد.”

با فاصله 8 میلیارد دلاری بین بدهی ها و دارایی ها، زمانی که FTX ورشکسته باشد، یک اثر دومینویی ایجاد می کند که منجر به ورشکستگی یک سری از سرمایه گذاران مرتبط با FTX یا مجبور به فروش دارایی ها می شود. در یک بازار نزولی غیر نقدینگی، این رویداد منجر به دور جدیدی از کاهش ارزهای دیجیتال و همچنین انحلال اهرم خواهد شد.

این یک سقوط ناگهانی برای شرکتی بود که زمانی یکی از عزیزان صنعت کریپتو بود. FTX در ماه ژانویه 400 میلیون دلار از سرمایه گذاران جذب کرد و ارزش شرکت را به 32 میلیارد دلار رساند.

Bankman-Fried، 30 ساله، که به خاطر لباس های کوتاه و تی شرت خود شناخته می شود، از پوستر موفقیت های کریپتو به شخصیت اصلی سقوط این صنعت تبدیل شده است.

حاوی ضرر و زیان

FTX Trading در دادخواست ورشکستگی خود اعلام کرد 10 تا 50 میلیارد دلار دارایی، 10 تا 50 میلیارد دلار بدهی و بیش از 100000 طلبکار دارد. جان جی ری سوم، کارشناس تجدید ساختار، به عنوان مدیرعامل منصوب شده است.

به گفته یکی از افراد آشنا به این موضوع، صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase Global Inc سرمایه گذاری بازوی سرمایه گذاری خود در FTX را در سال 2021 حذف خواهد کرد. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل آن، به CNBC گفت که بازارهای رمزنگاری به مقررات نیاز دارند تا از خرابی های بیشتری مانند FTX جلوگیری کنند.

خرده‌فروش بازی‌های ویدیویی ایالات متحده GameStop Corp اعلام کرد که شراکت بازاریابی کارت هدیه خود با FTX US را قطع می‌کند و به مشتریان بازپرداخت کامل می‌دهد.

وام دهنده ورشکسته کریپتو سلسیوس در توییتی اعلام کرد که دارای برخی توکن های سرم در FTX است که اکثر آنها قفل شده اند و همچنین حدود 13 میلیون دلار وام به Alameda دارد.

تحلیلگران سیتی نوشتند: «ما معتقدیم که بازارهای ارزهای دیجیتال برای ایجاد سرایت در بازارهای مالی بسیار کوچک و بی‌حجم باقی می‌مانند، با ارزش بازار 890 میلیارد دلاری در مقایسه با 41 تریلیون دلار سهام ایالات متحده.

در طی چهار سال، FTX 1.8 میلیارد دلار از سرمایه گذاری خطرپذیر و صندوق های بازنشستگی جمع آوری کرد. این اولین راهی است که بازارهای مالی می توانند آسیب ببینند، زیرا ممکن است پیامدهای جزئی بیشتری برای شوک های پرتفوی در یک رژیم کلان بی ثبات داشته باشد.

Financial Times گزارش داد که صندوق تامینی Galois Capital نیمی از دارایی های خود را در FTX محبوس کرده است، کوین ژو، یکی از بنیانگذاران، در نامه اخیر به سرمایه گذاران گفته است، فایننشال تایمز گزارش داد که مبلغ آن را حدود 100 میلیون دلار تخمین زده است.

(گزارش تکمیلی توسط انگوس برویک)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.