به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سوزوکی سوئیفت کوچکترین عضو خانواده سوزوکی در ایران است که بالاخره در روز آخر نمایشگاه خودرو اصفهان به این آوردگاه مهم رسید. نکته قابل توجه در رابطه سوئیفت این است که هاچ بک سوزوکی با نسخه هیبرید و البته فول آپشن به ایران وارد خواهد شد.
به نقل از اسب بخار، سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۴ همانطور که پیشتر اشاره کردیم به عنوان کوچکترین محصول سوزوکی در ایران شناخته شده و در دسته خودروهای هاچ بک قرار می گیرد. در طراحی این خودرو خبری از المان های طراحی روز نیست اما همچنان یک محصول جذاب و زیباست.
نمای جلوی سوئیفت چراغ های اصلی با ابعادی کوچک طراحی شده و جلوپنجره عریض آن هم به روی سپر منتقل شده است. در نمای عقب این هاچ بک ژاپنی هم همچنان چراغ های ابعاد نسبتا کوچکی داشته و بیرون از درب صندوق طراحی شدهاند. نکته جالب در مورد نسخه های وارد شده به کشور این است که سقف تمامی آن ها مشکی رنگ هستند.
با ورود به کابین سوزوکی سوئیفت همچنان شاهد یک طراحی ساده و مینیمال هستیم. سیستم مالتی مدیای این خودرو در بالاترین بخش داشبورد تعبیه شده و پنل کنترل تهویه مطبوع نیز در بخش انتهای داشبورد میانی قرار داده شده است. مقابل راننده نیز کلاستر دوگانه دیجیتال – آنالوگ در کنار فرمان مولتی فانکشن سه شاخه وجود دارد.
متریال به کار رفته در کابین سوئیفت برخلاف اینکه این خودرو یک محصول اقتصادی است، بسیار با کیفیت بوده و تریم داخلی هم به صورت چرم و پارچه است. فضای کابین نیز برای چهار سرنشین کافی است و همین مورد سبب می شود تا سوئیفت در مقابل رقبا وضعیت بهتری داشته باشد.
سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۴ در ایران به صورت هیبرید خفیف یا همان مایل هیبرید عرضه خواهد شد. پیشرانه این خودرو از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. ضمن اینکه گیربکس این محصول هم از نوع اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی است که نیرو را تنها به محور جلو منتقل می کند.
سیستم هیبرید خفیف به صورت کلی عملکردی مشابه خودروهای هیبرید داشته اما با این تفاوت که هم ظرفیت باتری کمتری داشته و هم موتور برقی آن توان ضعیف تری دارد. ضمن اینکه در این خودروها نمی توان به صورت تمام برقی رانندگی کرد و در هر حال برای حرکت نیاز به موتور احتراقی است.
سیستم تعلیق این هاچ بک وارداتی در چرخ های جلو از نوع از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر لول به همراه میله پیچشی است. این تعلیق در عموم خودروهای هاچ بک به کار رفته و سواری و نرمی قابل قبولی دارد.
پیشرانه | ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ۳ سیلندر |
سیستم هیبرید | هیبریدی خفیف ۱۲ ولت |
قدرت | ۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۲ نیوتن متر |
جعبه دنده | سی وی تی |
حداکثر سرعت | ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت |
حجم باک | ۳۷ لیتر |
ابعاد (طول * عرض * ارتفاع) به میلیمتر | ۳۶۸۰ * ۱۷۳۵ * ۱۵۲۰ |
فاصله محوری | ۲۴۵۰ میلیمتر |
جرم | ۹۶۰ کیلوگرم |
تایر | ۱۸۵/۶۵ R۱۵ |
سیستم ترمز | جلو دیسکی عقب کاسه ای |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | محور پیچشی + فنرلول |
امکانات ایمنی | ترمز ABS+EBD+BA سیستم کنترل پایداری کنترل حرکت در سربالایی (HAC) ۶ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو + جانبی + پرده ای) رادار هشدار خروج از خط (LWD) سیستم کنترل بین خطوط (LKA) رادار نقطه کور (BSM) تشخیص عابر پیاده و دو چرخه هشدار رانندگی نامتعادل ترمز اضطراری خودکار (AEB) |
سوزوکی سوئیفت با نسخه فول آپشن خود به بازار ایران خواهد آمد. از جمله امکانات این هاچ بک جذاب ژاپنی می توان به چراغ های LED جلو و عقب، رینگهای آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری (ESP)، کیسههای هوا، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سیستم چندرسانهای با اتصال بلوتوث و USB، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور و دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید و دکمه استارت و … اشاره کرد.
۳۲۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰