جاهای دیدنی تهران؛ ۳۱ جاذبه گردشگری تهران

تهران، پایتخت ایران و بیست‌وپنجمین شهر پرجمعیت جهان با داشتن کاخ‌های باشکوه، موزه‌های دیدنی، پارک‌های زیبا و سرسبز و بناهای تاریخی دیدنی یکی از جاهای دیدنی ایران و آسیا به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا خواهیم کرد. حتما بخوانید: ۱. بازار بزرگ بازار بزرگ، درست در مرکز شهر

کد خبر : 491687
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
جاهای دیدنی تهران؛ ۳۱ جاذبه گردشگری تهران


تهران، پایتخت ایران و بیست‌وپنجمین شهر پرجمعیت جهان با داشتن کاخ‌های باشکوه، موزه‌های دیدنی، پارک‌های زیبا و سرسبز و بناهای تاریخی دیدنی یکی از جاهای دیدنی ایران و آسیا به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا خواهیم کرد.

۱. بازار بزرگ

بازار بزرگ، درست در مرکز شهر تهران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی تهران است که هیچ توریستی نباید بازدید از آن را ازدست بدهد. این بازار، بیش از ۱۰ کیلومتر کوچه‌های باریک و تودرتو دارد که پر از مغازه‌های سرپوشیده، مشتریانی که سر قیمت چانه می‌زنند و عطر و بوی غذا و شیرینی است.

در این بازار، همه‌چیز پیدا می‌شود؛ از فرش و زیورآلات گرفته تا ظروف آشپزخانه. این مرکز تجاری، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران با بناهای قدیمی و حال‌وهوای جذابش و رستوران‌هایی که در گوشه‌وکنار آن قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران است. بازار تهران در خیابان پانزده خرداد قرار دارد.

۲. بازار تجریش و امامزاده صالح

جاهای دیدنی تهران - بازار تجریش

بازار شمال تهران، یعنی بازار محله‌ی تجریش، از بازار پانزده خرداد، کوچک‌تر، زیباتر و گشت‌وگذار در آن، لذت‌بخش‌تر و بدون استرس است. البته قیمت‌ها در این بازار، از بازار بزرگ، بسیار بیشتر است. یک بازار رنگارنگ از میوه‌ها و سبزیجات تازه و فروشگاه‌های توریستی عرضه‌کننده‌‌ی سوغات و صنایع دستی نیز در این مجموعه وجود دارد. در مرکز بازار، رستوران و کبابی‌ای هم قرار دارد و چایخانه‌ای که در آن، توریست‌ها استراحت می‌کنند. امامزاده صالح در کنار بازار واقع شده است.

۳. موزه‌ ملی ایران

 

موزه ملی ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه کشور است که به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. این موزه ،با نمایش آثار تاریخی از دوره‌های مختلف، از جمله هخامنشی، اشکانی و ساسانی، بازدیدکنندگان را با عظمت تمدن‌های کهن ایران آشنا می‌کند. بخش دوران اسلامی نیز مجموعه‌ای از هنرها و دستاوردهای فرهنگی دوره‌های اسلامی را به نمایش می‌گذارد. مواردی مانند نسخه‌های خطی قرآن و کاشی‌کاری‌های زیبا. موزه ملی ایران با نمایشگاه‌های دائمی و موقت، مکانی دل‌نشین برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

ساختمان موزه نیز با الهام از معماری ساسانی، ساخته شده و یکی از جالب‌ترین نمونه‌های سازه‌های مدرن در تهران است. موزه‌ ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر واقع شده است.

۴. برج میلاد یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران - برج میلاد

برج میلاد یکی از بناهای نمادین شهر تهران و برجسته‌ترین سازه در افق شهری تهران و یکی از جاذبه های گردشگری تهران است. ساخت این برج در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید. ارتفاع این برج ۴۳۵ متر است و در بین بلندترین برج‌های مخابراتی دنیا، جایگاه ششم را در اختیار دارد.

از بالای برج میلاد، چشم‌اندازهای پانوراما از شهر تهران قابلمشاهده است و بهتر است برای دیدن تهران از این چشم‌انداز، روزهای پاک و آفتابی را انتخاب کنید. این برج، یک رستوران گردان هم دارد. برج میلاد در جنوب منطقه‌ی شهرک قدس قرار گرفته است.

۵. برج آزادی

جاهای دیدنی تهران - برج آزادی

برج آزادی یکی از نمادهای شهر تهران و از زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این بنا در سال ۱۳۴۹، توسط حسین امانت، معمار ایرانی ساخته شد. معماری این برج نمادین، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی، معماری اسلامی و معماری مدرن است.

این برج سفیدرنگ که مهم‌ترین نماد شهر تهران است و سراسر دنیا آن را به‌عنوان نماد تهران می‌شناسند، در پارکی در شرق تهران واقع شده است. در محوطه‌ی زیرین این برج، چند تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. با وجود اینکه برج آزادی به‌اندازه‌ی برج میلاد ارتفاع ندارد، ولی از بالای آن چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از شهر تهران، قابل‌مشاهده است.

۶. موزه‌ هنرهای معاصر تهران

جاهای دیدنی تهران - موزه هنرهای معاصر

موزه‌ی هنرهای معاصر تهران یکی از گسترده‌ترین و ارزشمندترین آثار هنری مدرن در خارج از اروپا را در اختیار دارد. آثاری از هنرمندان مشهوری مثل پیکاسو، مونه، اندی وارهول و هنری مور در این موزه به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

در کنار این آثار، نقاشی‌هایی از هنرمندان ایرانی نیز به‌چشم می‌خورد. ساختمان موزه نیز یکی از بهترین نمونه‌های سازه‌های مدرن در تهران است. بنای موزه را کامران دیبا در سبک معماری مدرن و با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرده است. موزه‌ی هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی واقع شده است.

۷. پارک جمشیدیه

جاهای دیدنی تهران - پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در یکی از شمالی‌ترین مناطق تهران قرار دارد. این پارک بزرگ در دامنه‌های رشته‌کوه البرز قرار گرفته است. هوای تازه و محیط سرسبز این پارک، دلایل کافی برای بازدید از این پارک است، ولی جذابیت‌های دیگری هم دارد. چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از شهر تهران زیر پای شما خودنمایی می‌کند و به‌خاطر این چشم‌اندازهای زیبا حتما باید به این پارک سر بزنید.

هر چقدر بالاتر بروید، چشم‌انداز بهتری دارید. اگر توانایی پیاده‌روی در ارتفاع را ندارید، بخش‌های مخصوصی برای استراحت و پیک‌نیک در این پارک درنظر گرفته شده است. در زمستان، بازدید از این پارک لطف دیگری دارد و معمولا اولین جایی است که در آن برف می‌بارد.

۸. کاخ گلستان

کاخ گلستان، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی تهران است که قدمت آن به دوره صفویان بازمی‌گردد. این کاخ با مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و باغ‌های زیبا، نمونه‌ای از هنر و معماری ایرانی-اسلامی است و در جایگاه یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بخش‌های مختلف کاخ مانند تالار آینه، تالار سلام و شمس‌العماره، هر کدام با تزئینات خاص خود، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. فضای آرامش‌بخش باغ‌های کاخ گلستان، محیطی دل‌نشین برای استراحت و لذت‌بردن از طبیعت در دل شهر تهران فراهم کرده است.

۹. کوه توچال

پیست اسکی توچال یکی از نزدیک‌ترین و پرطرفدارترین پیست‌های اسکی به تهران است که در ارتفاعات کوهستان توچال قرار دارد. این پیست با امکانات مدرن و مسیرهایی مناسب برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی، هر سال میزبان هزاران نفر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است. همچنین در تابستان، پیست توچال با فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی در ارتفاعات و استفاده از تله‌کابین، مقصدی جذاب برای گردشگران است. این مکان با هوای تازه و مناظر زیبای کوهستان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت تهران رقم می‌زند.

۱۰. شهر ری

جاهای دیدنی تهران - شهر ری

شهر ری در جنوب تهران واقع شده و یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی و مذهبی در ایران بوده است. برای دسترسی به منطقه‌ی شهر ری می توانید از مترو استفاده کنید.

از جاهای دیدنی شهر ری می‌توانیم به بازار سنتی، بقایای یک قلعه‌ی ساسانی و یک مقبره‌ی سلجوقی اشاره کنیم. مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه، بارگاه شاه عبدالعظیم حسنی، از نوادگان امام حسن (ع) است که سالانه زائران زیادی برای زیارت حرم وی به شهر ری سفر می‌کنند.

۱۱. پارک آب و آتش، پارک طالقانی

پارک آب‌وآتش یکی از پارک‌های مدرن و پرطرفدار تهران است که در منطقه عباس‌آباد واقع شده و با طراحی منحصربه‌فرد و امکانات متنوع خود، مقصدی محبوب برای اوقات فراغت است. این پارک با فضاهای سبز، آب‌نماهای زیبا، برج‌های آتش و فانوس دریایی، محیطی جذاب برای پیاده‌روی و استراحت فراهم کرده و با نورپردازی‌های خلاقانه در شب، به مکانی دیدنی و خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود. پارک آب‌وآتش همچنین به‌واسطه پل طبیعت که آن را به پارک طالقانی متصل می‌کند، یک گزینه عالی برای یک روز تفریحی در قلب تهران محسوب می‌شود.

۱۲. پل طبیعت

پل طبیعت یکی از نمادهای مدرن تهران است که با طراحی منحصربه‌فرد خود، پارک آب‌وآتش را به پارک طالقانی متصل می‌کند. این پل پیاده‌رو سه‌طبقه، فضایی مناسب برای پیاده‌روی، استراحت و لذت‌ بردن از مناظر اطراف است. پل طبیعت با معماری ارگانیک و منحنی‌های زیبا، همگامی با محیط طبیعی خود دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تهران شناخته می‌شود. پیاده‌روی روی این پل، به‌ویژه در شب‌ها با نورپردازی‌های خلاقانه، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۱۳. پارک هنرمندان

جاهای دیدنی تهران - پارک هنرمندان

بوستان هنرمندان یا باغ هنرمندان محلی برای دورهمی‌های هنرمندان محلی و دوستداران هنر است. برای ملاقات با هنرمندان جوان و بازدید از گالری‌های هنری هم مکانی ایده‌آل است. همچنین، یک کافه و رستوران غذای گیاهی دارد که برای گیاه‌خواران انتخاب خوبی است. این کافه‌رستوران بالای تئاتر ایرانشهر قرار دارد و غذاهایی سالم و لذیذ سرو می‌کند. بالکن‌های این کافه، نمایی زیبا و چشم‌اندازی رو به کافه گالری دارد. به‌همین‌دلیل، این پارک جای مناسبی برای استراحت و تفریح و تجربه کردن حال‌وهوای هنرمندانه‌ی شهر است.

در کافه، انواع سالاد، پاستا، برگر و ساندویچ سرو می‌شود. در اطراف این بخش از تهران، گالری‌‌های هنری زیادی وجود دارد و این پارک و مناطق اطراف آن به قطب هنری شهر تهران تبدیل شده است. جوانان علاقه‌مند به هنر و برقراری ارتباط با هنرمندان و شرکت در مجامع هنری، زیاد به اینجا سر می‌زنند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک هنرمندان، ایستگاه طالقانی است.

۱۴. بام تهران

بام تهران یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی تهران است که در ارتفاعات شمال شهر و در منطقه ولنجک قرار دارد. این مکان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر تهران و کوه‌های اطراف دارد. بام تهران به‌ویژه در شب‌ها، با نورپردازی‌های زیبا و هوای مطبوع، مکانی مناسب برای گشت‌وگذار و لذت‌بردن از مناظر شهری است. همچنین این منطقه به دلیل نزدیکی به ایستگاه تله‌کابین توچال، یکی از محبوب‌ترین مقاصد کوهنوردی و اسکی در تهران محسوب می‌شود.

۱۵. باغ ملی

جاهای دیدنی تهران - باغ ملی

باغ ملی مجموعه‌ای تاریخی و دولتی در تهران است که در ابتدا یعنی در زمان قاجار، منطقه‌ای نظامی محسوب می‌شده است. سپس برای مدتی کوتاه به یک پارک عمومی تبدیل و ساختمان‌های مهم دولتی و چند موزه در اطراف آن ساخته شد.

ساختمان‌های کنونی اداره‌ی پست (دربردارنده‌ی موزه‌ی ارتباطات)، شهربانی کل کشور (نیروی انتظامی کنونی)، وزارت امور خارجه، موزه‌ی ملی ایران (موزه‌ی ایران باستان)، کتابخانه و موزه‌ی ملی ملک، اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور و بنای نخستین شرکت ملی نفت در این محدوده قرار دارند. سردر باغ ملی، از بناهای به‌جامانده از دوره‌ی قاجار است که در سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ توسط جعفرخان کاشانی نوسازی شده و اکنون یکی از نمادهای شهر تهران است. این سازه‌ی آجری با کاشی‌های رنگی مزین شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ملی، ایستگاه حسن آباد است.

۱۶. تئاتر شهر

جاهای دیدنی تهران - تئاتر شهر

پارکی که تئاتر شهر در آن قرار گرفته است، ۳۲۰۰ مترمربع وسعت دارد. پارک دانشجو، در کنار مجموعه‌ی تئاتر شهر واقع شده و مکانی مناسب برای ملاقات با دانشجویان و جوانان دوستدار هنر و تئاتر است که در دانشگاه‌های مجاور، تحصیل می‌کنند. معمولا هنرمندان خیابانی در این پارک و در مقابل تئاتر شهر به اجرای موسیقی می‌پردازند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک، ایستگاه تئاتر شهر است.

۱۷. دربند

جاهای دیدنی تهران - دربند

دربند روستایی قدیمی در منطقه‌ی شمیران یکی از جاهای دیدنی تهران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. دربند به‌خاطر تابستان‌های خنکی که دارد، جزو پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی تهران است. رود دربند از میان این روستا می‌گذرد. این منطقه، ابتدای مسیر کوه‌نوردی به مقصد کوه توچال است که مشرف به شهر تهران قرار دارد. برای کسانی که علاقه‌ای به کوهنوردی ندارند، تله‌کابین درنظر گرفته شده است. ابتدای این مسیر پر از کافه‌های کوچک و رستوران است. این رستوران‌ها شهرت و محبوبیت زیادی دارند و معمولا همیشه، به‌خصوص شب‌ها، شلوغ هستند. اگر دنبال فرصتی هستید که از شلوغی و آلودگی تهران فرار کنید و در دل طبیعت روی تخت‌های سنتی در رستوران استراحت کنید، دربند انتخاب خوبی است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به دربند، ایستگاه تجریش است. از ایستگاه تا دربند باید تاکسی بگیرید.

۱۸. پارک لاله

جاهای دیدنی تهران - پارک لاله

پارک لاله محیط مناسبی برای پیاده‌روی و پیک‌نیک دارد. این پارک به پاتوقی برای قرارهای دوستانه‌ی جوانان تبدیل شده است و خانواده‌ها آخر هفته‌ها برای پیک‌نیک در این پارک برنامه‌ریزی می‌کنند. در اطراف این پارک، تعدادی کافی‌شاپ، فست‌فود و مرکز خرید نیز قرار گرفته است.

این فضای سبز طراحی زیبایی دارد ولی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، درست در قلب ترافیک و شلوغی واقع شده و مثل واحه‌ای در دل ترافیک، به‌نظر می‌رسد. این پارک مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح است و در نزدیکی آن موزه‌های مختلفی مثلا موزه‌ی فرش و موزه‌‌ی هنرهای معاصر تهران قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به پارک لاله، ایستگاه‌های انقلاب و ولیعصر است.

۱۹. کلیسای سرکیس مقدس

جاهای دیدنی تهران - کلیسای سرکیس مقدس

این کلیسای سفید با گنبدهای مخروطی دوقلو، در محله‌ی ارمنی‌های شهر تهران قرار دارد و مرکز تجمع مسیحیان شهر است. کلیسای سرکیس مقدس با هزینه شخصی فردی خیر از ارمنی‌های ایران به نام «مارکار سرکیسیان» و طرح مهندس اوژن آفتاندلیانس در سال ۱۳۴۹ (۱۹۷۰ میلادی) ساخته شد.

فضای داخلی کلیسا، بسیار زیبا است و چلچراغ‌های بلوری بزرگ و باشکوهی دارد. البته در تهران کلیساهای دیگری هم وجود دارد، ولی کلیسای سرکیس مقدس از همه‌ی آنها بزرگ‌تر است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این کلیسا ایستگاه‌های ولیعصر یا فردوسی است. کلیسا در خیابان کریم خان قرار دارد.

۲۰. درکه

جاهای دیدنی تهران - درکه

روستای درکه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا در شمال زندان اوین قرار دارد و یکی از دل‌پذیرترین نقاط تهران برای رهایی از زندگی شهری است. در این منطقه، رستوران‌های کنار رودخانه در مجاورت هم قرار دارند و مسیرهای پیاده‌روی از میان بخش‌های مختلف آن می‌گذرد. مسیرهای کوه‌نوردی برای صعود به ارتفاعات نیز درنظر گرفته شده است. از اینجا می‌توانید تا ایستگاه شماره‌ی یک تله‌کابین توچال پیاده‌روی کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به درکه، ایستگاه تجریش است. از ایستگاه باید با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به درکه برسانید.

۲۱. لانه‌ جاسوسی

جاهای دیدنی تهران - لانه جاسوسی

لانه‌ی جاسوسی یا سفارت سابق ایالات متحده‌ی آمریکا، یکی از نقاط اصلی شهر در جریان انقلاب سال ۵۷ بود. سفارت آمریکا در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد و از آن پس، سفارت آمریکا را لانه‌ی جاسوسی نامیدند. بخشی از این مجموعه به باغ‌موزه‌ی استکبارشناسی تبدیل شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به لانه‌ی جاسوسی، ایستگاه طالقانی است.

۲۲. پارک ملت

جاهای دیدنی تهران - پارک ملت

پارک ملت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران و مکانی ایده‌آل و محبوب برای تفریح و استراحت خانواده‌ها است. این پارک در دامنه‌ی رشته‌کوه البرز در مجاورت خیابان ولیعصر قرار دارد و تا بزرگراه نیایش ادامه دارد. مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی زیر درختان بلند و سایه‌دارِ این پارک وجود دارد. همچنین کافی‌شاپ، غرفه‌های فروش اسنک و فست‌فودهای متنوعی نیز در این پارک به‌چشم می‌خورند. پارک ملت، میزبان اولین آب‌نمای موزیکال تهران است که شب‌ها خانواده‌ها را دور خود جمع می‌کند. ازطریق خط اتوبوس‌های بی‌آر‌تی ولیعصر می‌توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

 

۲۳. کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد، یکی از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی مهم تهران است که در شمال شهر و در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا واقع شده است. این مجموعه با وسعت بیش از ۱۸۰ هکتار و شامل چندین کاخ و موزه، فرصتی برای آشنایی با زندگی درباریان و تاریخ معاصر ایران فراهم می‌کند. از جمله بخش‌های برجسته کاخ سعدآباد، کاخ سبز و کاخ ملت هستند که با معماری و تزئینات بی‌نظیر خود، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند. باغ‌های سرسبز و هوای مطبوع این مجموعه، محیطی مطلوب برای گردش و تفریح در طبیعت تهران فراهم کرده است.

۲۴. کاخ نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی تهران است که در منطقه‌ای سرسبز و خوش‌آب‌وهوا در شمال شهر قرار دارد. این کاخ که در دوران قاجار و پهلوی محل زندگی شاهان بود، با معماری منحصربه‌فرد و تزئینات داخلی باشکوه خود، نمونه‌ای از هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی است. محوطه بزرگ و سرسبز نیاوران با باغ‌های زیبا و درختان کهن‌سال، فضایی دل‌پذیر برای گردش و استراحت است. همچنین موزه‌های مختلف در این مجموعه، از جمله موزه جهان‌نما و موزه خودروهای اختصاصی، آثار هنری و تاریخی ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته‌اند.

۲۵. دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران است که در شمال غرب تهران واقع شده و با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. این دریاچه با امکانات تفریحی متنوعی از جمله قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و فضاهای بازی برای کودکان، محیطی مطلوب برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان فراهم کرده است. علاوه بر این، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در اطراف دریاچه وجود دارد که تجربه‌ای کامل از تفریح و خرید را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۲۶. پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین پیست‌های اسکی ایران، در ارتفاعات کوه‌های البرز و در نزدیکی تهران قرار دارد. این پیست اولین پیست ایران است که توسط فدراسیون جهانی اسکی تأیید شده و امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن وجود دارد. دیزین با تجهیزات مدرن و مسیرهای متنوع، مناسب برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی است. علاوه بر اسکی، در فصل تابستان نیز امکاناتی مانند اسکی روی چمن، دوچرخه‌سواری کوهستان و تیراندازی با کمان ارائه می‌دهد. هتل‌ها و رستوران‌های متعددی در این مجموعه وجود دارد که تجربه‌ای کم‌نظیر از ورزش و تفریح را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

۲۷. خیابان سی تیر

خیابان سی تیر یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و تاریخی‌ترین خیابان‌های تهران است که به دلیل وجود مراکز فرهنگی و تاریخی متعدد و همچنین استریت فود یا غذاهای خیابانی معروف خود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این خیابان که در قلب منطقه تاریخی تهران قرار دارد، با ترکیبی از تاریخ و مدرنیته، مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ پایتخت است. بازدید از بناهای تاریخی مانند موزه ملی ایران و کلیسای پطروس مقدس، همراه باتجربه غذاهای خیابانی متنوع، خیابان سی تیر را به یک مقصد گردشگری جذاب در تهران تبدیل کرده است. شب‌های این خیابان با نورپردازی‌های زیبا و حضور پرشور مردم، فضایی خاص و فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند.

۲۸. بازار تجریش

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای تهران است که در منطقه شمیرانات و در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد. این بازار با ترکیب مغازه‌های سنتی و مدرن، فضایی جذاب برای خرید و گشت‌وگذار فراهم کرده است. بازار تجریش با معماری سنتی و حال و هوای خاص خود، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین نقاط تهران است و همیشه مملو از بازدیدکنندگان و خریداران است. بخش‌های مختلف این بازار، از جمله میدان میوه و تره‌بار و مغازه‌های فروش صنایع‌دستی، پوشاک و سوغاتی‌های سنتی، تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید و آشنایی با فرهنگ محلی تهران را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۲۹. ایران مال

ایران مال یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید و تفریحی در ایران و خاورمیانه است که در غرب تهران واقع شده است. این مجموعه عظیم با طراحی مدرن و امکانات متنوع، تجربه‌ای متفاوت از خرید و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. ایران مال شامل فروشگاه‌های برندهای معتبر، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و همچنین فضاهای فرهنگی و هنری است که محیطی مناسب برای گشت‌وگذار و استراحت فراهم می‌کند. این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر ۱٫۷ میلیون مترمربع، یکی از مهم‌ترین مقاصد تفریحی تهران محسوب می‌شود و با ارائه خدمات و امکانات متنوع، تجربه‌ای فراتر از یک مرکز خرید معمولی برای بازدیدکنندگان خود رقم می‌زند.

۳۰. روستای افجه لواسان

روستای افجه در نزدیکی لواسان یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای اطراف تهران است که با طبیعت کوهستانی و آب‌وهوای خنک خود، مقصدی محبوب برای تهرانی‌ها در فصول گرم سال محسوب می‌شود. این روستا با دشت‌های سرسبز، آبشارهای دیدنی و باغ‌های میوه، فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش برای گردشگران فراهم کرده و به‌ویژه در بهار و تابستان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت‌گردی در نزدیکی تهران تقدیم گردشگران می‌کند. روستای افجه همچنین با داشتن آثار تاریخی مانند حمام قدیمی و قلعه ساکا، برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز جذابیت خاصی دارد.

۳۱. تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی در نزدیکی فیروزکوه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران است که با دو تنگه واشی و ساواشی، مناظر طبیعی بکر و آب‌وهوای خنک دارد. پیاده‌روی در این تنگه‌ها و عبور از مسیرهای آبی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از طبیعت‌گردی را فراهم می‌کند. در انتهای مسیر، یک آبشار زیبا انتظار شما را می‌کشد. همچنین، وجود کتیبه‌ای تاریخی از دوران قاجار در دیواره‌های تنگه، این منطقه را از نظر تاریخی نیز ارزشمند کرده است.

تهران کجا بگردیم؟

اگر دوست دارید فهرستی بلندبالا از جاهای دیدنی تهران بخوانید یا کنجکاو هستید ببینید داخل بنای سربه‌فلک کشیده برج میلاد چه چیزهایی در انتظار شماست، سری هم به سایت نابرو بزنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جاهای دیدنی تهران؛ ۳۱ جاذبه گردشگری تهران

تهران، پایتخت ایران و بیست‌وپنجمین شهر پرجمعیت جهان با داشتن کاخ‌های باشکوه، موزه‌های دیدنی، پارک‌های زیبا و سرسبز و بناهای تاریخی دیدنی یکی از جاهای دیدنی ایران و آسیا به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا خواهیم کرد. حتما بخوانید: ۱. بازار بزرگ بازار بزرگ، درست در مرکز شهر

کد خبر : 491688
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
جاهای دیدنی تهران؛ ۳۱ جاذبه گردشگری تهران


تهران، پایتخت ایران و بیست‌وپنجمین شهر پرجمعیت جهان با داشتن کاخ‌های باشکوه، موزه‌های دیدنی، پارک‌های زیبا و سرسبز و بناهای تاریخی دیدنی یکی از جاهای دیدنی ایران و آسیا به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا خواهیم کرد.

۱. بازار بزرگ

بازار بزرگ، درست در مرکز شهر تهران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی تهران است که هیچ توریستی نباید بازدید از آن را ازدست بدهد. این بازار، بیش از ۱۰ کیلومتر کوچه‌های باریک و تودرتو دارد که پر از مغازه‌های سرپوشیده، مشتریانی که سر قیمت چانه می‌زنند و عطر و بوی غذا و شیرینی است.

در این بازار، همه‌چیز پیدا می‌شود؛ از فرش و زیورآلات گرفته تا ظروف آشپزخانه. این مرکز تجاری، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران با بناهای قدیمی و حال‌وهوای جذابش و رستوران‌هایی که در گوشه‌وکنار آن قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران است. بازار تهران در خیابان پانزده خرداد قرار دارد.

۲. بازار تجریش و امامزاده صالح

جاهای دیدنی تهران - بازار تجریش

بازار شمال تهران، یعنی بازار محله‌ی تجریش، از بازار پانزده خرداد، کوچک‌تر، زیباتر و گشت‌وگذار در آن، لذت‌بخش‌تر و بدون استرس است. البته قیمت‌ها در این بازار، از بازار بزرگ، بسیار بیشتر است. یک بازار رنگارنگ از میوه‌ها و سبزیجات تازه و فروشگاه‌های توریستی عرضه‌کننده‌‌ی سوغات و صنایع دستی نیز در این مجموعه وجود دارد. در مرکز بازار، رستوران و کبابی‌ای هم قرار دارد و چایخانه‌ای که در آن، توریست‌ها استراحت می‌کنند. امامزاده صالح در کنار بازار واقع شده است.

۳. موزه‌ ملی ایران

 

موزه ملی ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه کشور است که به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. این موزه ،با نمایش آثار تاریخی از دوره‌های مختلف، از جمله هخامنشی، اشکانی و ساسانی، بازدیدکنندگان را با عظمت تمدن‌های کهن ایران آشنا می‌کند. بخش دوران اسلامی نیز مجموعه‌ای از هنرها و دستاوردهای فرهنگی دوره‌های اسلامی را به نمایش می‌گذارد. مواردی مانند نسخه‌های خطی قرآن و کاشی‌کاری‌های زیبا. موزه ملی ایران با نمایشگاه‌های دائمی و موقت، مکانی دل‌نشین برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

ساختمان موزه نیز با الهام از معماری ساسانی، ساخته شده و یکی از جالب‌ترین نمونه‌های سازه‌های مدرن در تهران است. موزه‌ ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر واقع شده است.

۴. برج میلاد یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران - برج میلاد

برج میلاد یکی از بناهای نمادین شهر تهران و برجسته‌ترین سازه در افق شهری تهران و یکی از جاذبه های گردشگری تهران است. ساخت این برج در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید. ارتفاع این برج ۴۳۵ متر است و در بین بلندترین برج‌های مخابراتی دنیا، جایگاه ششم را در اختیار دارد.

از بالای برج میلاد، چشم‌اندازهای پانوراما از شهر تهران قابلمشاهده است و بهتر است برای دیدن تهران از این چشم‌انداز، روزهای پاک و آفتابی را انتخاب کنید. این برج، یک رستوران گردان هم دارد. برج میلاد در جنوب منطقه‌ی شهرک قدس قرار گرفته است.

۵. برج آزادی

جاهای دیدنی تهران - برج آزادی

برج آزادی یکی از نمادهای شهر تهران و از زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این بنا در سال ۱۳۴۹، توسط حسین امانت، معمار ایرانی ساخته شد. معماری این برج نمادین، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی، معماری اسلامی و معماری مدرن است.

این برج سفیدرنگ که مهم‌ترین نماد شهر تهران است و سراسر دنیا آن را به‌عنوان نماد تهران می‌شناسند، در پارکی در شرق تهران واقع شده است. در محوطه‌ی زیرین این برج، چند تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. با وجود اینکه برج آزادی به‌اندازه‌ی برج میلاد ارتفاع ندارد، ولی از بالای آن چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از شهر تهران، قابل‌مشاهده است.

۶. موزه‌ هنرهای معاصر تهران

جاهای دیدنی تهران - موزه هنرهای معاصر

موزه‌ی هنرهای معاصر تهران یکی از گسترده‌ترین و ارزشمندترین آثار هنری مدرن در خارج از اروپا را در اختیار دارد. آثاری از هنرمندان مشهوری مثل پیکاسو، مونه، اندی وارهول و هنری مور در این موزه به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

در کنار این آثار، نقاشی‌هایی از هنرمندان ایرانی نیز به‌چشم می‌خورد. ساختمان موزه نیز یکی از بهترین نمونه‌های سازه‌های مدرن در تهران است. بنای موزه را کامران دیبا در سبک معماری مدرن و با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرده است. موزه‌ی هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی واقع شده است.

۷. پارک جمشیدیه

جاهای دیدنی تهران - پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در یکی از شمالی‌ترین مناطق تهران قرار دارد. این پارک بزرگ در دامنه‌های رشته‌کوه البرز قرار گرفته است. هوای تازه و محیط سرسبز این پارک، دلایل کافی برای بازدید از این پارک است، ولی جذابیت‌های دیگری هم دارد. چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از شهر تهران زیر پای شما خودنمایی می‌کند و به‌خاطر این چشم‌اندازهای زیبا حتما باید به این پارک سر بزنید.

هر چقدر بالاتر بروید، چشم‌انداز بهتری دارید. اگر توانایی پیاده‌روی در ارتفاع را ندارید، بخش‌های مخصوصی برای استراحت و پیک‌نیک در این پارک درنظر گرفته شده است. در زمستان، بازدید از این پارک لطف دیگری دارد و معمولا اولین جایی است که در آن برف می‌بارد.

۸. کاخ گلستان

کاخ گلستان، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی تهران است که قدمت آن به دوره صفویان بازمی‌گردد. این کاخ با مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و باغ‌های زیبا، نمونه‌ای از هنر و معماری ایرانی-اسلامی است و در جایگاه یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بخش‌های مختلف کاخ مانند تالار آینه، تالار سلام و شمس‌العماره، هر کدام با تزئینات خاص خود، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. فضای آرامش‌بخش باغ‌های کاخ گلستان، محیطی دل‌نشین برای استراحت و لذت‌بردن از طبیعت در دل شهر تهران فراهم کرده است.

۹. کوه توچال

پیست اسکی توچال یکی از نزدیک‌ترین و پرطرفدارترین پیست‌های اسکی به تهران است که در ارتفاعات کوهستان توچال قرار دارد. این پیست با امکانات مدرن و مسیرهایی مناسب برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی، هر سال میزبان هزاران نفر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است. همچنین در تابستان، پیست توچال با فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی در ارتفاعات و استفاده از تله‌کابین، مقصدی جذاب برای گردشگران است. این مکان با هوای تازه و مناظر زیبای کوهستان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت تهران رقم می‌زند.

۱۰. شهر ری

جاهای دیدنی تهران - شهر ری

شهر ری در جنوب تهران واقع شده و یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی و مذهبی در ایران بوده است. برای دسترسی به منطقه‌ی شهر ری می توانید از مترو استفاده کنید.

از جاهای دیدنی شهر ری می‌توانیم به بازار سنتی، بقایای یک قلعه‌ی ساسانی و یک مقبره‌ی سلجوقی اشاره کنیم. مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه، بارگاه شاه عبدالعظیم حسنی، از نوادگان امام حسن (ع) است که سالانه زائران زیادی برای زیارت حرم وی به شهر ری سفر می‌کنند.

۱۱. پارک آب و آتش، پارک طالقانی

پارک آب‌وآتش یکی از پارک‌های مدرن و پرطرفدار تهران است که در منطقه عباس‌آباد واقع شده و با طراحی منحصربه‌فرد و امکانات متنوع خود، مقصدی محبوب برای اوقات فراغت است. این پارک با فضاهای سبز، آب‌نماهای زیبا، برج‌های آتش و فانوس دریایی، محیطی جذاب برای پیاده‌روی و استراحت فراهم کرده و با نورپردازی‌های خلاقانه در شب، به مکانی دیدنی و خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود. پارک آب‌وآتش همچنین به‌واسطه پل طبیعت که آن را به پارک طالقانی متصل می‌کند، یک گزینه عالی برای یک روز تفریحی در قلب تهران محسوب می‌شود.

۱۲. پل طبیعت

پل طبیعت یکی از نمادهای مدرن تهران است که با طراحی منحصربه‌فرد خود، پارک آب‌وآتش را به پارک طالقانی متصل می‌کند. این پل پیاده‌رو سه‌طبقه، فضایی مناسب برای پیاده‌روی، استراحت و لذت‌ بردن از مناظر اطراف است. پل طبیعت با معماری ارگانیک و منحنی‌های زیبا، همگامی با محیط طبیعی خود دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تهران شناخته می‌شود. پیاده‌روی روی این پل، به‌ویژه در شب‌ها با نورپردازی‌های خلاقانه، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۱۳. پارک هنرمندان

جاهای دیدنی تهران - پارک هنرمندان

بوستان هنرمندان یا باغ هنرمندان محلی برای دورهمی‌های هنرمندان محلی و دوستداران هنر است. برای ملاقات با هنرمندان جوان و بازدید از گالری‌های هنری هم مکانی ایده‌آل است. همچنین، یک کافه و رستوران غذای گیاهی دارد که برای گیاه‌خواران انتخاب خوبی است. این کافه‌رستوران بالای تئاتر ایرانشهر قرار دارد و غذاهایی سالم و لذیذ سرو می‌کند. بالکن‌های این کافه، نمایی زیبا و چشم‌اندازی رو به کافه گالری دارد. به‌همین‌دلیل، این پارک جای مناسبی برای استراحت و تفریح و تجربه کردن حال‌وهوای هنرمندانه‌ی شهر است.

در کافه، انواع سالاد، پاستا، برگر و ساندویچ سرو می‌شود. در اطراف این بخش از تهران، گالری‌‌های هنری زیادی وجود دارد و این پارک و مناطق اطراف آن به قطب هنری شهر تهران تبدیل شده است. جوانان علاقه‌مند به هنر و برقراری ارتباط با هنرمندان و شرکت در مجامع هنری، زیاد به اینجا سر می‌زنند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک هنرمندان، ایستگاه طالقانی است.

۱۴. بام تهران

بام تهران یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی تهران است که در ارتفاعات شمال شهر و در منطقه ولنجک قرار دارد. این مکان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر تهران و کوه‌های اطراف دارد. بام تهران به‌ویژه در شب‌ها، با نورپردازی‌های زیبا و هوای مطبوع، مکانی مناسب برای گشت‌وگذار و لذت‌بردن از مناظر شهری است. همچنین این منطقه به دلیل نزدیکی به ایستگاه تله‌کابین توچال، یکی از محبوب‌ترین مقاصد کوهنوردی و اسکی در تهران محسوب می‌شود.

۱۵. باغ ملی

جاهای دیدنی تهران - باغ ملی

باغ ملی مجموعه‌ای تاریخی و دولتی در تهران است که در ابتدا یعنی در زمان قاجار، منطقه‌ای نظامی محسوب می‌شده است. سپس برای مدتی کوتاه به یک پارک عمومی تبدیل و ساختمان‌های مهم دولتی و چند موزه در اطراف آن ساخته شد.

ساختمان‌های کنونی اداره‌ی پست (دربردارنده‌ی موزه‌ی ارتباطات)، شهربانی کل کشور (نیروی انتظامی کنونی)، وزارت امور خارجه، موزه‌ی ملی ایران (موزه‌ی ایران باستان)، کتابخانه و موزه‌ی ملی ملک، اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور و بنای نخستین شرکت ملی نفت در این محدوده قرار دارند. سردر باغ ملی، از بناهای به‌جامانده از دوره‌ی قاجار است که در سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ توسط جعفرخان کاشانی نوسازی شده و اکنون یکی از نمادهای شهر تهران است. این سازه‌ی آجری با کاشی‌های رنگی مزین شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ملی، ایستگاه حسن آباد است.

۱۶. تئاتر شهر

جاهای دیدنی تهران - تئاتر شهر

پارکی که تئاتر شهر در آن قرار گرفته است، ۳۲۰۰ مترمربع وسعت دارد. پارک دانشجو، در کنار مجموعه‌ی تئاتر شهر واقع شده و مکانی مناسب برای ملاقات با دانشجویان و جوانان دوستدار هنر و تئاتر است که در دانشگاه‌های مجاور، تحصیل می‌کنند. معمولا هنرمندان خیابانی در این پارک و در مقابل تئاتر شهر به اجرای موسیقی می‌پردازند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک، ایستگاه تئاتر شهر است.

۱۷. دربند

جاهای دیدنی تهران - دربند

دربند روستایی قدیمی در منطقه‌ی شمیران یکی از جاهای دیدنی تهران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. دربند به‌خاطر تابستان‌های خنکی که دارد، جزو پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی تهران است. رود دربند از میان این روستا می‌گذرد. این منطقه، ابتدای مسیر کوه‌نوردی به مقصد کوه توچال است که مشرف به شهر تهران قرار دارد. برای کسانی که علاقه‌ای به کوهنوردی ندارند، تله‌کابین درنظر گرفته شده است. ابتدای این مسیر پر از کافه‌های کوچک و رستوران است. این رستوران‌ها شهرت و محبوبیت زیادی دارند و معمولا همیشه، به‌خصوص شب‌ها، شلوغ هستند. اگر دنبال فرصتی هستید که از شلوغی و آلودگی تهران فرار کنید و در دل طبیعت روی تخت‌های سنتی در رستوران استراحت کنید، دربند انتخاب خوبی است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به دربند، ایستگاه تجریش است. از ایستگاه تا دربند باید تاکسی بگیرید.

۱۸. پارک لاله

جاهای دیدنی تهران - پارک لاله

پارک لاله محیط مناسبی برای پیاده‌روی و پیک‌نیک دارد. این پارک به پاتوقی برای قرارهای دوستانه‌ی جوانان تبدیل شده است و خانواده‌ها آخر هفته‌ها برای پیک‌نیک در این پارک برنامه‌ریزی می‌کنند. در اطراف این پارک، تعدادی کافی‌شاپ، فست‌فود و مرکز خرید نیز قرار گرفته است.

این فضای سبز طراحی زیبایی دارد ولی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، درست در قلب ترافیک و شلوغی واقع شده و مثل واحه‌ای در دل ترافیک، به‌نظر می‌رسد. این پارک مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح است و در نزدیکی آن موزه‌های مختلفی مثلا موزه‌ی فرش و موزه‌‌ی هنرهای معاصر تهران قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به پارک لاله، ایستگاه‌های انقلاب و ولیعصر است.

۱۹. کلیسای سرکیس مقدس

جاهای دیدنی تهران - کلیسای سرکیس مقدس

این کلیسای سفید با گنبدهای مخروطی دوقلو، در محله‌ی ارمنی‌های شهر تهران قرار دارد و مرکز تجمع مسیحیان شهر است. کلیسای سرکیس مقدس با هزینه شخصی فردی خیر از ارمنی‌های ایران به نام «مارکار سرکیسیان» و طرح مهندس اوژن آفتاندلیانس در سال ۱۳۴۹ (۱۹۷۰ میلادی) ساخته شد.

فضای داخلی کلیسا، بسیار زیبا است و چلچراغ‌های بلوری بزرگ و باشکوهی دارد. البته در تهران کلیساهای دیگری هم وجود دارد، ولی کلیسای سرکیس مقدس از همه‌ی آنها بزرگ‌تر است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این کلیسا ایستگاه‌های ولیعصر یا فردوسی است. کلیسا در خیابان کریم خان قرار دارد.

۲۰. درکه

جاهای دیدنی تهران - درکه

روستای درکه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا در شمال زندان اوین قرار دارد و یکی از دل‌پذیرترین نقاط تهران برای رهایی از زندگی شهری است. در این منطقه، رستوران‌های کنار رودخانه در مجاورت هم قرار دارند و مسیرهای پیاده‌روی از میان بخش‌های مختلف آن می‌گذرد. مسیرهای کوه‌نوردی برای صعود به ارتفاعات نیز درنظر گرفته شده است. از اینجا می‌توانید تا ایستگاه شماره‌ی یک تله‌کابین توچال پیاده‌روی کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به درکه، ایستگاه تجریش است. از ایستگاه باید با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به درکه برسانید.

۲۱. لانه‌ جاسوسی

جاهای دیدنی تهران - لانه جاسوسی

لانه‌ی جاسوسی یا سفارت سابق ایالات متحده‌ی آمریکا، یکی از نقاط اصلی شهر در جریان انقلاب سال ۵۷ بود. سفارت آمریکا در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد و از آن پس، سفارت آمریکا را لانه‌ی جاسوسی نامیدند. بخشی از این مجموعه به باغ‌موزه‌ی استکبارشناسی تبدیل شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به لانه‌ی جاسوسی، ایستگاه طالقانی است.

۲۲. پارک ملت

جاهای دیدنی تهران - پارک ملت

پارک ملت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران و مکانی ایده‌آل و محبوب برای تفریح و استراحت خانواده‌ها است. این پارک در دامنه‌ی رشته‌کوه البرز در مجاورت خیابان ولیعصر قرار دارد و تا بزرگراه نیایش ادامه دارد. مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی زیر درختان بلند و سایه‌دارِ این پارک وجود دارد. همچنین کافی‌شاپ، غرفه‌های فروش اسنک و فست‌فودهای متنوعی نیز در این پارک به‌چشم می‌خورند. پارک ملت، میزبان اولین آب‌نمای موزیکال تهران است که شب‌ها خانواده‌ها را دور خود جمع می‌کند. ازطریق خط اتوبوس‌های بی‌آر‌تی ولیعصر می‌توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

 

۲۳. کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد، یکی از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی مهم تهران است که در شمال شهر و در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا واقع شده است. این مجموعه با وسعت بیش از ۱۸۰ هکتار و شامل چندین کاخ و موزه، فرصتی برای آشنایی با زندگی درباریان و تاریخ معاصر ایران فراهم می‌کند. از جمله بخش‌های برجسته کاخ سعدآباد، کاخ سبز و کاخ ملت هستند که با معماری و تزئینات بی‌نظیر خود، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند. باغ‌های سرسبز و هوای مطبوع این مجموعه، محیطی مطلوب برای گردش و تفریح در طبیعت تهران فراهم کرده است.

۲۴. کاخ نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی تهران است که در منطقه‌ای سرسبز و خوش‌آب‌وهوا در شمال شهر قرار دارد. این کاخ که در دوران قاجار و پهلوی محل زندگی شاهان بود، با معماری منحصربه‌فرد و تزئینات داخلی باشکوه خود، نمونه‌ای از هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی است. محوطه بزرگ و سرسبز نیاوران با باغ‌های زیبا و درختان کهن‌سال، فضایی دل‌پذیر برای گردش و استراحت است. همچنین موزه‌های مختلف در این مجموعه، از جمله موزه جهان‌نما و موزه خودروهای اختصاصی، آثار هنری و تاریخی ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته‌اند.

۲۵. دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران است که در شمال غرب تهران واقع شده و با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. این دریاچه با امکانات تفریحی متنوعی از جمله قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و فضاهای بازی برای کودکان، محیطی مطلوب برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان فراهم کرده است. علاوه بر این، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در اطراف دریاچه وجود دارد که تجربه‌ای کامل از تفریح و خرید را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۲۶. پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین پیست‌های اسکی ایران، در ارتفاعات کوه‌های البرز و در نزدیکی تهران قرار دارد. این پیست اولین پیست ایران است که توسط فدراسیون جهانی اسکی تأیید شده و امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن وجود دارد. دیزین با تجهیزات مدرن و مسیرهای متنوع، مناسب برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی است. علاوه بر اسکی، در فصل تابستان نیز امکاناتی مانند اسکی روی چمن، دوچرخه‌سواری کوهستان و تیراندازی با کمان ارائه می‌دهد. هتل‌ها و رستوران‌های متعددی در این مجموعه وجود دارد که تجربه‌ای کم‌نظیر از ورزش و تفریح را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

۲۷. خیابان سی تیر

خیابان سی تیر یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و تاریخی‌ترین خیابان‌های تهران است که به دلیل وجود مراکز فرهنگی و تاریخی متعدد و همچنین استریت فود یا غذاهای خیابانی معروف خود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این خیابان که در قلب منطقه تاریخی تهران قرار دارد، با ترکیبی از تاریخ و مدرنیته، مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ پایتخت است. بازدید از بناهای تاریخی مانند موزه ملی ایران و کلیسای پطروس مقدس، همراه باتجربه غذاهای خیابانی متنوع، خیابان سی تیر را به یک مقصد گردشگری جذاب در تهران تبدیل کرده است. شب‌های این خیابان با نورپردازی‌های زیبا و حضور پرشور مردم، فضایی خاص و فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند.

۲۸. بازار تجریش

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای تهران است که در منطقه شمیرانات و در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد. این بازار با ترکیب مغازه‌های سنتی و مدرن، فضایی جذاب برای خرید و گشت‌وگذار فراهم کرده است. بازار تجریش با معماری سنتی و حال و هوای خاص خود، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین نقاط تهران است و همیشه مملو از بازدیدکنندگان و خریداران است. بخش‌های مختلف این بازار، از جمله میدان میوه و تره‌بار و مغازه‌های فروش صنایع‌دستی، پوشاک و سوغاتی‌های سنتی، تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید و آشنایی با فرهنگ محلی تهران را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

۲۹. ایران مال

ایران مال یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید و تفریحی در ایران و خاورمیانه است که در غرب تهران واقع شده است. این مجموعه عظیم با طراحی مدرن و امکانات متنوع، تجربه‌ای متفاوت از خرید و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. ایران مال شامل فروشگاه‌های برندهای معتبر، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و همچنین فضاهای فرهنگی و هنری است که محیطی مناسب برای گشت‌وگذار و استراحت فراهم می‌کند. این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر ۱٫۷ میلیون مترمربع، یکی از مهم‌ترین مقاصد تفریحی تهران محسوب می‌شود و با ارائه خدمات و امکانات متنوع، تجربه‌ای فراتر از یک مرکز خرید معمولی برای بازدیدکنندگان خود رقم می‌زند.

۳۰. روستای افجه لواسان

روستای افجه در نزدیکی لواسان یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای اطراف تهران است که با طبیعت کوهستانی و آب‌وهوای خنک خود، مقصدی محبوب برای تهرانی‌ها در فصول گرم سال محسوب می‌شود. این روستا با دشت‌های سرسبز، آبشارهای دیدنی و باغ‌های میوه، فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش برای گردشگران فراهم کرده و به‌ویژه در بهار و تابستان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت‌گردی در نزدیکی تهران تقدیم گردشگران می‌کند. روستای افجه همچنین با داشتن آثار تاریخی مانند حمام قدیمی و قلعه ساکا، برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز جذابیت خاصی دارد.

۳۱. تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی در نزدیکی فیروزکوه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران است که با دو تنگه واشی و ساواشی، مناظر طبیعی بکر و آب‌وهوای خنک دارد. پیاده‌روی در این تنگه‌ها و عبور از مسیرهای آبی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از طبیعت‌گردی را فراهم می‌کند. در انتهای مسیر، یک آبشار زیبا انتظار شما را می‌کشد. همچنین، وجود کتیبه‌ای تاریخی از دوران قاجار در دیواره‌های تنگه، این منطقه را از نظر تاریخی نیز ارزشمند کرده است.

تهران کجا بگردیم؟

اگر دوست دارید فهرستی بلندبالا از جاهای دیدنی تهران بخوانید یا کنجکاو هستید ببینید داخل بنای سربه‌فلک کشیده برج میلاد چه چیزهایی در انتظار شماست، سری هم به سایت نابرو بزنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ثبت شرکت در انگلستان ثبت شرکت در آمریکا RCO COMPANY RCO COMPANY ویزا شینگن تضمینی دوره گلخانه