جان تازه در اجرای پروژه آزادراه تبریز

هوشمند نیوز؛ گروه استان‌ها _ پروژه آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۲۸۰ کیلومتر، از مسیرهای پرتردد تجاری و تفریحی شمال غرب کشور محسوب می‌شود. با وجود گذشت بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی، این پروژه تنها ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. استاندار آذربایجان شرقی، بهرام سرمست، در بازدید اخیر

کد خبر : 505895
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
جان تازه در اجرای پروژه آزادراه تبریز



هوشمند نیوز؛ گروه استان‌ها _ پروژه آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۲۸۰ کیلومتر، از مسیرهای پرتردد تجاری و تفریحی شمال غرب کشور محسوب می‌شود. با وجود گذشت بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی، این پروژه تنها ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی، بهرام سرمست، در بازدید اخیر خود از این پروژه، موانع پیشرفت آن را بررسی کرده و بر لزوم بهره‌برداری از عملیات اجرایی از پل دیزل‌آباد تا دانشگاه آزاد صوفیان تا آذر ماه تأکید کرده است. او همچنین افزود که تاسیسات جانبی و ایمنی باید به موازات اجرای طرح به انجام برسد.

به گفته کارشناسان، تکمیل این آزادراه منجر به کاهش زمان سفر، تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی و کیفیت ترافیک خواهد شد. همچنین، این پروژه به توسعه شبکه آزادراهی کشور و افزایش سهم ایران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه کمک خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی، در گفتگو با ایرنا گفت: «این آزادراه دارای سه خط رفت و سه خط برگشت است و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.» به گفته او، با تامین اعتبارات لازم، این پروژه پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اهمیت طرح‌های نیمه‌تمام اشاره کرده و گفت: «باید تلاش کنیم تا موانع اجرای این طرح‌ها را برطرف کنیم و جاده‌های استان را که فرسوده هستند، به‌روز کنیم.»

این آزادراه بخشی از بزرگراه ۲۰ هزار و ۵۵۷ کیلومتری آسیا است و مسیر اصلی ترانزیت کالا و مسافر به ترکیه و اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. با تکمیل آن، ظرفیت جابجایی بیش از ۱۵ میلیون تن بار و ۱۰ میلیون مسافر در سال فراهم می‌شود.

سرمست تأکید کرد: «این طرح یکی از پروژه‌های مهم استان است که کشور ما را به اروپا و حوزه اوراسیا متصل می‌کند و لازم است با سرعت بیشتری به مرحله اجرا برسد.»



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.