ثبت خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن در فهرست آثار ملی کشور

[ad_1] ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از ثبت خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. «عبدالمجید شاکری شمسی» روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر گفت:  این بنا یکی از مجموعه های ییلاقی صدر آباد ندوشن است که محل تفرجگاه

کد خبر : 354412
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
ثبت خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن در فهرست آثار ملی کشور

[ad_1]

ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از ثبت خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

«عبدالمجید شاکری شمسی» روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر گفت:  این بنا یکی از مجموعه های ییلاقی صدر آباد ندوشن است که محل تفرجگاه و گذران تابستانی خوانین ندوشن بوده است، خانواده دکتراسلامی جزو خوانین نبودند ولی با توجه به تمکن مالی اقدام به احداث این مجموعه کرده‌اند.  

وی گفت: مرحوم دکتر اسلامی در سالهای آخر عمر خود این مجموعه که ارثیه پدری بوده را به منظور بهره برداری فرهنگی به موسسه فرهنگی اندیشه روشن ندوشن واگذار کرده است.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه این بنا  باتوجه به سبک معماری متعلق به اواخر دوره قاجار است، ادامه داد: اعیانی متشکل از دو بخش ساختمان در جهت جنوب و بخش مشجر در جهت شمال است، ورودی در جهت جنوب ساختمان به صورت ایوان با دو سکودر طرفین با نمای آجرکاری است و پس از ایوان، ورودی هشتی و بایک زاویه نود درجه در جهت شرق هشتی راهرویی از طرف جنوب به حیاط ختم می‌شود.   

شاکری تصریح کرد: فضای داخل به صورت ایوان در مرکز، دو اتاق در طرفین و بخش مشجر در جهت شمال ایوان واقع شده است، بنادارای یک برج دفاعی دربخش فوقانی هشتی ورودی باپلان چهارضلعی در دوطبقه است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن همزمان با اولین سالگرد درگذشت این نویسنده بزرگ در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۳۹۲۶ ثبت شد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.