ثبت اولین میدان نفتی در اردبیل

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، استاندار اردبیل به کارنامه درخشان و قابل دفاع دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت و بی‌ادعا به مردم اشاره کرد و افزود: آنهایی که دم از عدالت و انصاف می‌زنند باید این پیشرفت‌ها رابه عینه دیده و آنها را نادیده نگیرند. سید حامد

کد خبر : 493548
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
ثبت اولین میدان نفتی در اردبیل



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، استاندار اردبیل به کارنامه درخشان و قابل دفاع دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت و بی‌ادعا به مردم اشاره کرد و افزود: آنهایی که دم از عدالت و انصاف می‌زنند باید این پیشرفت‌ها رابه عینه دیده و آنها را نادیده نگیرند.
 
سید حامد عاملی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری با محوریت تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در استانداری اردبیل اظهار کرد: برگزاری رزمایش بسیجیان در مهرماه با هدف ارتقای آمادگی برای دفاع از این مرز و بوم مورد حمایت و پشتیبانی است به طوری که فراجا نیز در هفته‌های گذشته چنین رزمایشی را با موفقیت در استان به انجام رساند.
 

قصد فروش ماشینت رو داری؟ اینجا سریع بفروشش
وی به بازگشایی مدارس در 10 روز آینده اشاره کرد و گفت: در سطح کشور بیش از 50 میلیون نفر و در استان اردبیل نیز بیش از 800 هزار نفر از مردم و خانواده‌ها درگیر بازگشایی مدارس و حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس هستند که امیدواریم ایرادات و اشکالات در مدت باقیمانده برطرف و بحث ترافیکی در ایام بازگشایی مدارس و ایرادات و تنگناهای آن برطرف شود.
 
استاندار اردبیل به کارنامه درخشان و قابل دفاع دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت و بی‌ادعا به مردم اشاره کرد و افزود: آنهایی که دم از عدالت و انصاف می‌زنند باید این پیشرفت‌ها رابه عینه دیده و آنها را نادیده نگیرند.
 
عاملی، نمونه این حرکت‌های تحولی را در استان اردبیل حوزه افزایش ساخت و ساز واحدهای آموزشی و ارتقای شرایط کیفی تحصیلات عنوان کرد و ادامه داد: از روز اول با نگاه واقع‌بینانه سعی کردیم تا شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان را در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داده تا به دنبال رفع کمبودها و نواقص باشیم.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین حوزه تعلیم و تربیت ما با کمبود 2 هزار کلاس درس روبه‌رو بودیم که سعی کردیم برای این امر دنبال راه چاره اساسی باشیم.
 
رئیس شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: بنده در روزهایی که به استان آمدم زیر بار سه شیفته شدن مدارس نرفتم و از اولین روز اعلام کردیم که باید به هر نحوه ممکن زمینه احداث 2 هزار کلاس درس و رفع کمبودها در این حوزه فراهم آید.
 
عاملی بیان کرد: در این سه سال 470 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و 70 کلاس درس نیز تا آغاز سال تحصیلی آماده افتتاح خواهد شد. با تفاهمنامه امضا شده با خیران قرار است 300 کلاس درس و از محل مولدسازی شهرداری اردبیل احداث 234 کلاس درس را متقبل شده تا برای اجرای 500 کلاس درس تعیین تکلیف انجام شود.
 
استاندار اردبیل تصریح کرد: 500 کلاس درس نیز قرار است به زودی و با کمک نوسازی مدارس تعیین تکلیف شده و از محل اعتبارات ملی زمینه اجرایی آن فراهم آید. انتظار می‌رود با احداث و بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی، سرانه آموزشی در شهر اردبیل که کمتر از 2 متر مربع است، ارتقا یافته و ما به تناسب همین شرایط وضعیت تحصیلی مناسبی را در استان شاهد باشیم.
 
وی به عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه توسعه بزرگراه‌ها اشاره کرد و افزود: ضعف بزرگی که ما در استان با آن روبه‌‌رو هستیم غفلت از پیشرفت‌ها و نبود فرهنگ تقدیر و قدردانی است در حالی که باید از کارهای انجام شده سپاسگزاری کرده و کارهای نشده را مورد پیگری و رصد قرار داد.
 
استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در همین توسعه بزرگراه‌ها قبل از شروع دولت سیزدهم 185 کیلومتر بزرگراه اجرایی شده بود که در این دولت نیز 137 کیلومتر بزرگراه به این مجموعه افزوده شد. ما ادعا می‌کنیم که هر فرد منصف باید با شاخص‌ها و اعداد و ارقام روند توسعه را مورد مقایسه و بررسی قرار دهد تا ما بتوانیم بر اساس اعداد و ارقام پیشرفت‌ها را به عینه مقایسه کنیم.
 
وی بیان کرد: پیشرفت‌های سه سال اخیر با هشت سال دولت گذشته زمین تا آسمان فرق می‌کند و ما آماده هستیم تا این ادعای خود را با عدد و ارقام ثابت کنیم.
 
استاندار اردبیل نمونه تحول ایجاد شده در شهرستان کوثر را بهره‌برداری از سد کوثر و آبگیری آن برای افزایش درآمد مردم منطقه عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد زارعان و کشاورزان منطقه به توانمندی اقتصادی رسیده و بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تولید ثروت را در این منطقه شاهد هستیم.
 
عاملی از تکمیل و افتتاح سد عمارت بعد از گذشت 18 سال و سد عنبران بعد از گذشت سال‌های طولانی در دولت سیزدهم خبر داد و یادآور شد: در همین دولت آبرسانی به 454 روستا با همکاری بسیج سازندگی آغاز شد که تاکنون آبرسانی به 290 روستا به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی اجرای زیرساخت خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل را با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 400 میلیارد تومان یادآور شد و تصریح کرد: در چهار فاز این پروژه در حال اجرا است که امیدواریم ظرفیت گازرسانی به استان از 11 میلیون متر مکعب به 25 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.
 
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل توسعه 120 هکتاری شهرک‌های صنعتی، رشد 135 هکتاری شهرک‌های گلخانه‌ای را در استان، احداث 10 پست 63 و 230 کیلوولت و تکمیل پایاب سد خداآفرین را با تأمین منابع مورد نیاز یادآور شد و گفت: 36 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری رسیده و از این تعداد 15 هزار هکتار واگذار و هشت هزار هکتار نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است.
 
عاملی افزایش تولید 500 تا 600 هزار تن محصولات کشاورزی شمال استان را در سایه بهره‌برداری از این پروژه عظیم یادآور شد و افزود: در بحث بنگاه‌های اقتصادی تنها یک واحد تولیدی با اشتغال بالای یک‌هزار نفر داشتیم که این تعداد در دولت سیزدهم به هفت تا هشت بنگاه اقتصادی رسیده است. از 125 هزار نفر پوشش بیمه اجباری کارفرمایی، 12 درصد آن در دولت سیزدهم ثبت شده که حدود 13 هزار و 500 نفر را شامل می‌شود.
 
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل تعیین تکلیف منطقه آزاد و ثبت اولین میدان نفتی استان را در مغان یادآور شد و اضافه کرد: نفت مغان بعد از گذشت سال‌ها به مرحله تکمیل اکتشاف رسیده و با ثبت اولین میدان نفتی روزانه 600 تا 700 بشکه نفت برداشت و احداث بزرگترین پالایشگاه نیز در اولویت اصلی قرار گرفته است.
 
عاملی بیان کرد: برای اولین بار در حوزه معدن برداشت 370 تن معدن مس و طلا در مشگین‌شهر شروع شده و کارخانه فرآوری معدن مس نیز راه‌اندازی شده است. پهنه معدنی خلخال و کوثر نیز به سرعت در حال واگذاری است تا شاهد استحصال از این مواد معدنی فلزی با ارزش باشیم.
 
استاندار اردبیل حضور گردشگران را نشان و نمودی از توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: با ورود میلیون‌ها گردشگر پیام مهم این است که ما باید روی این صنعت پاک و مولد سرمایه‌گذاری کرده و به افزایش ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی اهتمامی جدی داشته باشیم.
 
عاملی وجود 90 هزار مستأجر را در استان یادآور شد و تصریح کرد: ساخت 30 هزار واحد مسکن نیز در استان شروع شده که تا آخر سال 15 الی 16 هزار واحد از این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی از توسعه یک‌هزار هکتاری شهر اردبیل با هدف بازگشایی مسیرها و رفع مشکلات ترافیکی در اردبیل خبر داد و افزود: 2 هزار تخت بیمارستانی کمبود داشتیم که سعی بر این است تا با احداث بیمارستان نجف‌زاده، یک‌هزار تختخوابی و 200 تختخوابی خیرساز بخشی از نگرانی‌ها و دغدغه کمبود تخت را در این استان رفع کنیم.
 
رئیس شورای اداری استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در این سه سال بدون تأخیر، تعلل و عقب‌نشینی از مواضع توسعه استان سعی کردیم تا در میدان عمل حاضر باشیم و از برنامه‌های تحولی مدیران نیز حمایت همه‌جانبه انجام شد.
 
عاملی اضافه کرد: باید به دیده انصاف قدردان این زحمات و تلاش‌های سه ساله در دولت سیزدهم باشیم که مدیران استانی سعی کردند با آرامش و امنیت خاطر بیشتر در استان کارها را به پیش برده و برگزاری چهار انتخابات سالم و بی‌حاشیه را در استان نمودی از این حرکت‌های ارزشمند می‌دانیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.