تینوبو از نیجریه، سناتور مسلمان را به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب کرد

لاگوس (رویترز) – بولا تینوبو، نامزد پیشتاز ریاست‌جمهوری نیجریه، روز یکشنبه یک سناتور مسلمان و فرماندار سابق ایالت بورنو، مرکز شورش‌های اسلام‌گرا که هزاران نفر را کشته و آواره کرده است، به عنوان معاون خود انتخاب کرد. این اقدام Tinubu، که او نیز مسلمان است، با رویه گذشته که نامزدهای ریاست جمهوری از احزاب سیاسی

کد خبر : 227416
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
تینوبو از نیجریه، سناتور مسلمان را به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب کرد


لاگوس (رویترز) – بولا تینوبو، نامزد پیشتاز ریاست‌جمهوری نیجریه، روز یکشنبه یک سناتور مسلمان و فرماندار سابق ایالت بورنو، مرکز شورش‌های اسلام‌گرا که هزاران نفر را کشته و آواره کرده است، به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

این اقدام Tinubu، که او نیز مسلمان است، با رویه گذشته که نامزدهای ریاست جمهوری از احزاب سیاسی اصلی برای تقویت وحدت در کشور، نامزدهای انتخاباتی را از یک مذهب متفاوت انتخاب می کردند، در هم شکسته است.

تینوبو، 70 ساله، ماه گذشته به عنوان نامزد حزب حاکم کنگره همه مترقیان برای جانشینی محمدو بوهاری، که سال آینده پس از اتمام دو دوره کناره گیری خواهد کرد، انتخاب شد.

تینوبو که یک مسلمان یوروبا اهل جنوب غربی نیجریه است، پس از ملاقات با بوهاری در شمال ایالت کاتسینا به خبرنگاران گفت که او کاشیم شتیما 55 ساله را به عنوان معاون ریاست جمهوری خود انتخاب کرده است.

با انتخاب Shettima، Tinubu همچنین ممکن است به دنبال معاونی باشد که به طور گسترده مورد قبول قدرت‌داران در شمال باشد، که یک بلوک رای بزرگ است.

تینوبو گفت: «او شایسته، توانا، قابل اعتماد و تواناست.

آتیکو ابوباکار، نامزد اصلی اپوزیسیون و رقیب اصلی تینوبو، یک مسلمان شمالی است که یک معاون مسیحی را از جنوب انتخاب کرده است.

از زمان پایان حکومت نظامی در سال 1999، نیجریه از یک قانون نانوشته پیروی کرده است که در آن قدرت بین شمال عمدتاً مسلمان و جنوب عمدتاً مسیحی تقسیم می شود.

افزایش ناامنی یکی از مسائل اصلی انتخابات سال آینده خواهد بود. یک دهه شورش اسلام گرایان و حملات و آدم ربایی ها برای باج گیری توسط باندهای مسلح عمدتاً در شمال غرب برخی از چالش های امنیتی مهم هستند.

در زمان فرمانداری شتیما در سال‌های 2011-2019، ایالت بورنو زمانی که شبه‌نظامیان بوکوحرام بیش از 200 دختر دانش‌آموز را در جامعه چیبوک در آوریل 2014 ربودند، تیتر خبرهای جهانی شد.

شتیما از جمله کسانی بود که از آزادی بازداشت شدگان کم خطر که در مبارزه دولت با شورشیان گرفتار شده بودند، به عنوان یک ژست حسن نیت حمایت کرد.

(گزارش توسط MacDonald Dzirutwe؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.