تولید ناخالص داخلی کانادا در مسیر رشد تقریباً 3 درصدی در سه ماهه اول قرار دارد، اما نباید برای شاهین های BOC اذیت شود – CIBC

[ad_1] تولید ناخالص داخلی ژانویه کانادا در گزارش امروز 0.5 درصد در مترمربع در مقایسه با 0.3 درصد مورد انتظار افزایش یافت. علاوه بر این، پیش‌بینی فوریه 0.3% بود که نشانه‌ای از تداوم رشد قوی علی‌رغم کاهش سریع مسکن و نرخ‌های بهره بالا بود. CIBC خاطرنشان می کند که اقتصاد کانادا در اوایل سال 2023

کد خبر : 341563
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تولید ناخالص داخلی کانادا در مسیر رشد تقریباً 3 درصدی در سه ماهه اول قرار دارد، اما نباید برای شاهین های BOC اذیت شود – CIBC

[ad_1]

تولید ناخالص داخلی ژانویه کانادا در گزارش امروز 0.5 درصد در مترمربع در مقایسه با 0.3 درصد مورد انتظار افزایش یافت. علاوه بر این، پیش‌بینی فوریه 0.3% بود که نشانه‌ای از تداوم رشد قوی علی‌رغم کاهش سریع مسکن و نرخ‌های بهره بالا بود.

CIBC خاطرنشان می کند که اقتصاد کانادا در اوایل سال 2023 انعطاف پذیری نشان داده است، با داده های تولید ناخالص داخلی ماهانه که نشان دهنده رشد سالانه تقریباً 3 درصدی در سه ماهه اول است و ترس از رکود را از بین می برد. آنها خاطرنشان کردند که افزایش 0.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی ژانویه ناشی از افزایش در معدن، نفت و گاز، حمل و نقل و انبارداری، و خدمات اقامتی و غذایی بوده است. به نظر می رسد کاهش محدودیت های عرضه قبلی یک کاتالیزور باشد زیرا به رشد کمک کرده و همچنین تورم را آرام کرده است.

حتی خبر بهتر این است که رشد قوی‌تر دارای بادهای دنباله‌دار جمعیتی است. CIBC می گوید که باید در زمینه افزایش جمعیت در سن کار در نظر گرفته شود، به طوری که جمعیت در سن کار کانادا با سرعت سالانه 2.1 درصد رشد می کند و رشد سرانه را خیلی جلوتر از رشد جمعیت (و بنابراین لزوماً تورمی نیست) باقی می گذارد.

بانک مرکزی کانادا رشد 0.5 درصدی را در پیش بینی های سه ماهه اول منتشر شده در ژانویه پیش بینی کرده بود.

این واقعیت که تورم نیز کمی سریعتر از آنچه قبلاً تصور می شد کاهش یافته است نشان می دهد که بیشتر رشدی که ما شاهد آن هستیم به رفع محدودیت های عرضه قبلی مربوط می شود و به همین دلیل قدرت ظاهری در اقتصاد برای شروع سال 2023 ممکن است زیاد نباشد. ما همچنان انتظار داریم که تاثیر افزایش‌های نرخ بهره در گذشته با رشد آهسته‌تری در باقیمانده سال نشان داده شود.”

بازار به احتمال 85 درصد قیمت گذاری می کند که BOC در جلسه بعدی در 12 آوریل، نرخ ها را بدون تغییر باقی می گذارد و باقی مانده برای کاهش در موقعیت است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.