توقف سریالی قیمت دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای صعود قیمت سکه/ ۳ سناریوی مهم درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز

به گزارش هوشمند نیوز،بازار طلا و ارز که طی معاملات روز گذشته با افزایش به مرز مقاومتی نزدیک شده بود، در روز سه‌شنبه بی‌رمق دنبال شد و همچنان در پشت این مرز نوسان داد. اقتصاد نیوز در خبری نوشت:مرز مقاومت دلار هرات ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، محدوده مقاومت مهم سکه ۴۳ میلیون و ۴۰۰

کد خبر : 494602
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
توقف سریالی قیمت دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای صعود قیمت سکه/ ۳ سناریوی مهم درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز


به گزارش هوشمند نیوز،بازار طلا و ارز که طی معاملات روز گذشته با افزایش به مرز مقاومتی نزدیک شده بود، در روز سه‌شنبه بی‌رمق دنبال شد و همچنان در پشت این مرز نوسان داد. اقتصاد نیوز در خبری نوشت:مرز مقاومت دلار هرات ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، محدوده مقاومت مهم سکه ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مرز کلیدی قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد که طی بیش از ۲۰ روز گذشته بازار نتوانسته از آن عبور کند. قیمت سکه حواله هم که طی هفته گذشته بالای کانال ۴۴ میلیون قرار گرفته بود، در این هفته با کاهش به کانال ۴۳ افتاد و در روز سه‌شنبه به میانه کانال ۴۳ میلیون تومان رسید. با این کاهش قیمت سکه حواله و درجا زدن قیمت سکه نقدی در پشت خط مقاومت، شکاف این دو بازار کم شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران از بازار سکه دو سیگنال متناقض دریافتند؛ سیگنال اول کاهشی بود و برخی از معامله‌گران سکه حواله را لیدر بازار دانستند و گروهی دیگر معتقدند با توجه به اینکه قیمت سکه نقدی در پشت خط مقاومت نوسان داده و به قیمت سکه حواله بی توجه بوده است، گارد بازار همچنان می‌تواند افزایشی باشد.

معامله گران درباره علت بی‌رمقی بازارها و ناکامی قیمت‌ها در عبور از سطوح مقاومتی سه دیدگاه دارند. بر اساس دیدگاه اول، تابستان امسال بازار اوراق خزانه بود و تا تمام شدن این بازار، قیمت ارز و سکه نمی‌تواند رشد داشته باشد. دیدگاه دوم روی تزریق بازارساز مانور می‌دهد. بر اساس این دیدگاه تا قیمت درهم امارات به مرز مقاومت نزدیک می‌شود بازارساز شروع به تزریق می‌کند. این دسته تصور می‌کنند چپ بازارساز با برداشت ۸ میلیاردی که از صندوق ذخیره ارزی رخ داده پر است. دیدگاه آخر معتقد است اثر فاندهای سیاسی فعلا از سر بازار کم شده و فعلا قیمت‌ها جان افزایش ندارند؛ موضوعی که مانع از نوسان محسوس قیمت دلار شده است و اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و در طی معاملات با کاهش تا ۵۹ هزار و ۳۷۰ تومان پایین رفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، اگر دلار هرات فردایی به بالای ۵۹,۳۲۰ تومان برسد، هدف بعدی آن ۵۹,۸۰۰ تومان خواهد بود. 

قیمت دلار تهران هم در قیمت هرات یعنی ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و در میانه همین کانال در نوسان بود که در ادامه با افزایش به ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. قیمت درهم امارات هم امروز را با گپ منفی ۱۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان شروع کرد و در ادامه معاملات نیز روی همین محدوده در معامله بود. نکته قیمتی بازار سه‌شنبه قیمت درهم بود که در سطح مقاومتی ایست داد و هیچ نوسانی نداشت.توقف سریالی قیمت دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای صعود قیمت سکه/ ۳ سناریوی مهم درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز

بازار رسمی اما شاهد کاهش قیمت دلار و یورو مبادله‌ای و صعود دلار نیمایی بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت ۲۹ تومانی، ۴۹۳۵۴ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز با افزایش ۷۰ تومانی، ۴۵۷۸۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش ۱۸۰ تومانی، ۵۴۴۹۸ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم نزولی بود و با کاهش ۱۱۹ تومانی به ۵۰۵۵۵ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۳۹ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۴۶۶ تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه امروز مسیری متفاوت از بازار ارز را در پیش گرفتند و ساز افزایش را کوک کردند. براین اساس قیمت طلای آبشده امروز در ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معاملات را آغاز کرد و سپس با کاهش تا ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در عبور از این مرز برای ریزش بیشتر ناکام ماند و تغییر فاز داد. قیمت طلای آبشده با صعود از قیمت بازگشایی عبور کرد و تا ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بالا رفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، طلای آبشده در صورت شکست مقاومت قبلی، هدف بعدی خود را دستیابی به سطح ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داده است.

قیمت اونس طلا نیز امروز در ۲۴۹۴ دلار بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات با افزایش به ۲۵۰۵ دلار رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم سه میلیون و ۶۴۱ هزار تومان بود. تحلیلگران معتقدند محدوده ۲۵۰۵ تا ۲۵۱۲ دلار به عنوان سطح مقاومتی مهمی شناخته می‌شود و شرط صعود از آن، عبور قوی از سطح ۲۵۱۲ دلار است. اگر در ۱۲ ساعت آینده این سطح شکسته نشود، احتمال اصلاح قیمت تا ۲۴۹۰ دلار وجود دارد. کف انس در حال حاضر در محدوده ۲۴۷۰ دلار قرار دارد.

همچنین قیمت سکه امامی امروز در ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول معاملات بین پله سوم و چهارم این کانال نوسان داد و در نیمه دوم معاملات مسیر افزایش را در پیش گرفت و به ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم امروز صعودی بودند و به ترتیب ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند. بنابر ادعای معامله‌گران فنی، با توجه به رشد سکه نقدی، کف سکه فردایی در ۴۳ میلیون تومان تثبیت شده است و توان زیادی برای کاهش ندارد. عبور از مرز ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌شرط صعود این فلز گرانبهای داخلی است.

امروز همچنین سه خبر مهم در بازار دست به دست شد که مهم‌ترین آن انتصاب حجت الله صیدی، به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود. چرا که او پیش از این در اظهارنظری جالب به قیمت سهام سه دلاری اشاره کرده و گفته بود: «فکر می کنم اگر ظرفیت ها، قدرت سودآوری و ارزش دارایی های صنعت بانکداری و همچین شاخص های مختلفی که برای قیمت گذاری یک بنگاه در بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد، در محاسبات لحاظ شود. قطعا ما با قیمت هایی به مراتب بهتر از ارزش فعلی نماد بانک ها مواجه می شویم. همه بانک های بزرگ کشور سهامشان حداقل باید دو یا سه دلار قیمت داشته باشد.»

سخنان عبدالناصر همتی درباره نرخ ارز نیما، دومین خبر مهمی بود که امروز میان معامله گران بازار چرخید. وزیر اقتصاد معتقد است باید «قیمت ارز نیما افزایش»‌ و «نرخ ارز آزاد پایین بیاید» و «ارز نیما به ارز آزاد نزدیک شود.» همتی با تاکید بر اینکه «چند نرخی بودن ارز» معنایی ندارد، بیان کرد: «می‌دانم که فشار بیرونی وجود دارد اما نباید بانک مرکزی اجازه دهد که این اتفاق بیفتد. دخالت در نرخ ارز باعث لطمه‌خوردن به صادرات، تراز تجاری و بودجۀ دولت می‌شود که نهایتا منجر به تورم خواهد شد. این دور باطل باید توسط خود بانک مرکزی شکسته شود و من از آن حمایت می‌کنم.»

خروج بیش از ۵ هزار یورو و معادل آن از کشور سومین و آخرین خبر مهم امروز بازار ارز تهران بود. حمید القاصی مهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از «پرونده خروج ۲۲ هزار دلار آمریکا از کشور» خبر داد.  حمید القاصی مهر گفت: «شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرری به پرونده قاچاق ۲۲ هزار دلار آمریکا به ارزش هفت میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال رسیدگی کرد. شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و پس از کسر معادل پنج هزار یورو ارز مجاز همراه مسافر ارز کشف شده را ضبط و متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز قاچاق محکوم کرد.»

۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.