توضیح دهنده-در پس امواج گرمایی که ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد چیست؟

گرم شدن قطب شمال و مهاجرت جت استریم قطب شمال سه تا چهار برابر سریعتر از کل کره زمین گرم می شود، به این معنی که تفاوت کمتری بین دمای شمال و دمای نزدیک به استوا وجود دارد. به گفته جنیفر فرانسیس، دانشمند ارشد در مرکز تحقیقات آب و هوایی وودول، این منجر به نوسانات

کد خبر : 232972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
توضیح دهنده-در پس امواج گرمایی که ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد چیست؟


گرم شدن قطب شمال و مهاجرت جت استریم

قطب شمال سه تا چهار برابر سریعتر از کل کره زمین گرم می شود، به این معنی که تفاوت کمتری بین دمای شمال و دمای نزدیک به استوا وجود دارد.

به گفته جنیفر فرانسیس، دانشمند ارشد در مرکز تحقیقات آب و هوایی وودول، این منجر به نوسانات در جریان جت اقیانوس اطلس شمالی می شود که به نوبه خود منجر به رویدادهای شدید آب و هوایی مانند امواج گرما و سیل می شود.

گنبدهای حرارتی

اقیانوس‌های گرم‌تر به ایجاد گنبدهای گرما کمک می‌کنند https://oceanservice.noaa.gov/facts/heat-dome.html، که گرما را در مناطق بزرگ جغرافیایی به دام می‌اندازد. طبق گزارش مرکز پیش بینی آب و هوای ایالات متحده، این آخر هفته گنبد گرما از دشت های جنوبی منطقه اوکلاهما/آرکانزاس تا ساحل شرقی کشیده شده است.

دانشمندان دریافته‌اند که علت اصلی ایجاد گنبدهای گرما، تغییر شدید دمای اقیانوس‌ها از غرب به شرق در اقیانوس آرام استوایی در زمستان قبل است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده در وب‌سایت خود می‌گوید: «در حالی که بادهای غالب هوای گرم را به سمت شرق می‌برد، جابجایی‌های شمالی جریان جت هوا را به دام می‌اندازد و آن را به سمت خشکی می‌برد، جایی که غرق می‌شود و در نتیجه امواج گرما ایجاد می‌شود».

EL NIÑO و LA NIÑA

هر چند سال یکبار، الگوهای آب و هوایی معروف به ال نینو و کمتر به نام لا نینا رخ می دهد. ال نینو آب گرم را از اقیانوس آرام استوایی به سواحل غربی آمریکای شمالی می آورد و لانینیا آب سردتر می آورد.

در حال حاضر، La Niña در حال اجرا است. از آنجایی که دمای تابستان در طول لا نینا کاهش می یابد، دانشمندان اقلیم نگران این هستند که یک موج گرمای جدی در ال نینوی بعدی چگونه خواهد بود، زمانی که هوای تابستانی حتی گرمتر نیز قابل انتظار است.

تغییر اقلیم تحت تأثیر انسان

دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی یک پدیده جهانی است که مطمئناً در آنچه ایالات متحده تجربه می کند نقش دارد.

دانیل سواین، دانشمند آب و هوا در UCLA، گفت: «تغییرات آب و هوا باعث می‌شود که رویدادهای گرمای شدید و بی‌سابقه، تقریباً در سراسر جهان، شدیدتر و رایج‌تر شوند».

امواج گرما احتمالاً دست کم گرفته‌شده‌ترین نوع فاجعه بالقوه است زیرا معمولاً افراد زیادی را می‌کشد. و ما فقط در مورد آن چیزی نمی شنویم زیرا آنها را نمی کشد، به صراحت بگویم، به روش های به اندازه کافی دراماتیک. جسدی در خیابان وجود ندارد.»

فرانسیس، از مرکز Woodwell، گفت که با تغییرات آب و هوایی، جهان شاهد تغییر الگوهای باد و سیستم‌های آب و هوایی است «به شیوه‌ای که این امواج گرما را، مانند آنچه در حال حاضر می‌بینیم، شدیدتر، پایدارتر، و مناطقی را پوشش می‌دهد که فقط وجود دارند. عادت به داشتن امواج گرما داشت.

الکس روآن، محقق در موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا، گفت با گرم شدن جهان، «به یک ناهنجاری طبیعی کمتر نیاز داریم تا ما را به مقوله های گرمای شدید سوق دهد. از آنجایی که ما به آن آستانه ها نزدیکتر هستیم، احتمال بیشتری وجود دارد که همزمان بیش از یک موج گرما داشته باشید. ما این را در ایالات متحده می بینیم.»

(گزارش توسط دانیل تروتا؛ ویرایش توسط دونا برایسون و روزالبا اوبراین)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.