توضیح دهنده-آیا جنگ در اوکراین بر عرضه گاز روسیه به اروپا تأثیر می گذارد؟

وضعیت این وابستگی متقابل چگونه است؟ آیا به دلیل جنگ قطعی در تامین گاز رخ داده است؟ تا کنون نه. به گفته خریدارانی مانند Uniper و RWE در آلمان و تاجران در بالتیک، روسیه برای انجام قراردادهای بلندمدت به اروپا گاز می‌رساند. اما از سال گذشته، روسیه فقط حجم قرارداد را تحویل می‌دهد و می‌گوید

کد خبر : 175371
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
توضیح دهنده-آیا جنگ در اوکراین بر عرضه گاز روسیه به اروپا تأثیر می گذارد؟


وضعیت این وابستگی متقابل چگونه است؟

آیا به دلیل جنگ قطعی در تامین گاز رخ داده است؟

تا کنون نه. به گفته خریدارانی مانند Uniper و RWE در آلمان و تاجران در بالتیک، روسیه برای انجام قراردادهای بلندمدت به اروپا گاز می‌رساند.

اما از سال گذشته، روسیه فقط حجم قرارداد را تحویل می‌دهد و می‌گوید هیچ خریدار حجم بیشتری درخواست نکرده است و خودش گاز اضافی ندارد. این باعث افزایش قیمت ها شده است زیرا در گذشته روسیه معمولاً مواد اضافی را تحویل می داد. قیمت‌ها همچنین افزایش یافت زیرا سایر تولیدکنندگان بزرگ در میان بازارهای بسیار تنگ جهانی و افزایش تقاضا به دلیل بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری، برای تحویل گاز بیشتر تلاش کردند.

آیا گاز روسیه که از طریق اوکراین به اروپا می رود تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است؟

بر اساس داده های شرکت حمل و نقل گاز اسلواکی Eustream، تعداد گاز روسیه تحویل داده شده در مرز اسلواکی، پس از یک سفر تقریباً 800 مایلی از طریق اوکراین، در واقع از زمان آغاز جنگ افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند که قیمت گاز در بازار نقدی به شدت افزایش یافته است و به گفته تحلیلگران، گاز روسیه که عمدتاً از طریق قراردادهای بلندمدت فروخته می شود، برای خریداران اروپایی جذاب تر شده است.

اوکراین برخی از فعالیت های تجارت فرامرزی گاز را ممنوع کرده است، اما گفته است که جریان گاز روسیه به اروپا را محدود نخواهد کرد. به گفته اپراتور خط لوله گاز این کشور، گاز TSO اوکراین، با این حال، در داخل اوکراین، برخی از خطوط لوله توزیع ثانویه برای مصرف داخلی به دلیل گلوله باران و حملات هوایی آسیب دیده اند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که مجبور شد عرضه به چندین منطقه را متوقف کند و صدها هزار نفر از ساکنان را بدون گاز باقی بگذارند.

اکنون که آلمان آن را منجمد کرده است، برای پروژه خط لوله گاز روسیه NORD Stream 2 چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دادگاه‌ها احتمالاً ایستگاه بعدی برای مروجین نورد استریم 2 هستند که ممکن است تصمیم ماه گذشته اولاف شولز صدراعظم آلمان مبنی بر توقف صدور گواهینامه خط لوله را به چالش بکشند. این پروژه ظرفیت تحویل خط لوله گاز زیردریایی عظیم نورد استریم 1 از روسیه به آلمان را دو برابر خواهد کرد. پروژه 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 مجرای خارج از ساحل در امتداد همان مسیر بین روسیه و آلمان است. تمام شده است، اما اگر توسط آلمان تایید نشده باشد، این امکان وجود دارد که بلااستفاده بماند و به آرامی در دریای بالتیک زنگ بزند و به ضرر مالک آن، غول انرژی روسیه گازپروم، و همچنین پنج شرکت انرژی غربی که بر عهده داشتند، تبدیل شود. هزینه های آن

احیای این پروژه مستلزم بازسازی اعتماد بین حامیان اصلی آن – دولت روسیه و آلمان – چیزی است که مقامات آلمانی تا زمانی که پوتین در کرملین باقی می‌ماند بعید می‌دانند. وزارت اقتصاد آلمان در حال کار بر روی ارزیابی جدیدی از خط لوله است که ممکن است به این نتیجه برسد که این خط لوله به جای اینکه به امنیت عرضه انرژی آلمان کمک کند، به خطر می اندازد.

در مورد NORD STREAM 1 چطور؟ چرا آن پروژه خط لوله توسط تحریم ها هدف قرار نگرفته یا خاموش نشده است؟

نورد استریم 1 که بیش از یک دهه است گاز روسیه را تحویل می دهد، در حال حاضر راه نجات گاز آلمان است. سهم شیر گاز روسیه از طریق این خط لوله وارد کشور می شود، بنابراین توقف آن ضربه ای جدی به اقتصاد آلمان خواهد بود. نورد استریم 2 متفاوت بود زیرا هنوز در خدمت نبود و تاکنون آلمان نیازی به گاز اضافی نداشته است. گازپروم استدلال کرده است که می خواهد نورد استریم 2 را بسازد تا تمام گاز آلمان را مستقیماً از زیر دریای بالتیک تامین کند نه اینکه با خطوط لوله ترانزیتی از طریق لهستان و اوکراین سروکار داشته باشد. این کشور بارها اوکراین را به سرقت گاز متهم کرده است که کیف آن را رد کرده است.

کشورهای غربی تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند. چرا روسیه با قطع حمل و نقل گاز به غرب تلافی نکرده است؟

کرملین گفته است که به تحریم های غرب پاسخ خواهد داد اما نگفته است که چگونه. اما این کشور هیچ منفعت شخصی فوری در قطع حمل و نقل گاز ندارد، زیرا این امر روسیه را از درآمد بسیار مورد نیاز محروم می کند و اقدامات کشورهای غربی برای حذف گاز روسیه را تسریع می کند. برای چندین دهه، کرملین به دنبال این بوده که خود را به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد گاز معرفی کند. اواخر سال گذشته، زمانی که بلاروس تهدید کرد در پاسخ به تحریم‌های غرب علیه مینسک، خطوط لوله را که از قلمرو خود عبور می‌کند، قطع خواهد کرد، مسکو عجله کرد تا به مشتریان اروپایی خود اطمینان دهد که به تمام تعهدات تحویل فعلی و آینده عمل خواهد کرد.

آیا آلمان در نظر دارد عمر برخی از نیروگاه های هسته ای خود را افزایش دهد؟

سه رآکتور هسته ای باقیمانده آلمان که 12 درصد از تولید ناخالص الکتریسیته آن را در سال 2021 تامین می کردند، قرار است در سال جاری تعطیل شوند. پس از فاجعه فوکوشیما ژاپن در سال 2011، این کشور تصمیم گرفته بود انرژی هسته ای را کنار بگذارد.

اما رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اخیراً امکان اجازه دادن به رآکتورهای باقی مانده را برای مدت طولانی تری مطرح کرد.

موانع فنی، حقوقی و سیاسی بسیار زیاد خواهد بود و انرژی هسته ای نمی تواند به طور کامل جایگزین گاز روسیه شود. تمدید فعالیت نیروگاه های هسته ای به پارلمان آلمان نیاز دارد تا قوانین موجود را تغییر دهد که با مخالفت حزب سبزها مواجه خواهد شد.

دو اپراتور آلمانی نیروگاه هسته‌ای – E.ON و RWE – نسبت به راه‌اندازی آنها پس از 31 دسامبر ابراز تردید کرده‌اند و به رویترز گفته‌اند که سوخت نیروگاه‌های آنها تا پایان سال 2022 تمام می‌شود. با این حال، اپراتور دیگری به نام EnBW گفته است که برای بررسی احتمال باز است.

در همین حال، آلمان در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه است، از جمله با تسریع ساخت پایانه‌های دریافت گاز طبیعی مایع غیرروسی یا LNG، و به تعویق انداختن از کار انداختن نیروگاه‌های زغال‌سنگ که برای تعطیلی برنامه‌ریزی شده بودند. . در ماه های اخیر استفاده از زغال سنگ را افزایش داده است.

((گزارش توسط توماس اسکریت، دیوید گوتیه-ویلارز، سارا مارش، کریستوف استیتز و جوزف نصر. ویرایش توسط استیو استکلو))



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.