توصیف حمله گسترده موشکی ایران در رسانه‌های غربی/ فرود موشک‌های ایران در مرکز و جنوب اسرائیل

رسول سلیمی: سپاه پاسداران ایران گفت که ایران ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده و اگر اسرائیل تلافی کند، پاسخ تهران «شکست‌کننده‌تر و ویران‌کننده‌تر» خواهد بود. ایران ساعاتی پس از آنکه مقامات کاخ سفید هشدار دادند تهران در حال برنامه ریزی برای حمله “قریب الوقوع” است، موجی از موشک ها را به سمت اسرائیل

کد خبر : 503289
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
توصیف حمله گسترده موشکی ایران در رسانه‌های غربی/ فرود موشک‌های ایران در مرکز و جنوب اسرائیل


رسول سلیمی: سپاه پاسداران ایران گفت که ایران ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده و اگر اسرائیل تلافی کند، پاسخ تهران «شکست‌کننده‌تر و ویران‌کننده‌تر» خواهد بود. ایران ساعاتی پس از آنکه مقامات کاخ سفید هشدار دادند تهران در حال برنامه ریزی برای حمله “قریب الوقوع” است، موجی از موشک ها را به سمت اسرائیل شلیک کرد.

 پیش از این حمله سفارت آمریکا در اورشلیم هشداری صادر کرد و به همه کارکنان دولت آمریکا و اعضای خانواده آنها در اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین دستور داد تا اطلاع ثانوی در محل خود پناه بگیرند. این در حالی بوده که دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته بود که ایالات متحده به اسرائیل در مورد حمله قریب الوقوع هشدار داده است و نیروهای اسرائیلی در “بالاترین آمادگی – تهاجمی و دفاعی” بودند و شایعات درباره هماهنگی ایران و ائتلاف غرب برای اصابت در نقاط معین معنادار نیست و تصاویر مواجهه پدافند هوایی اسرائیل با موشک ها گویای این موضوع است. چه آنکه پنتاگون نیز تایید کرده ایران پیش از حمله هشداری به امریکا نداده است.

توصیف حمله گسترده موشکی ایران در رسانه‌های غربی/ فرود موشک‌های ایران در مرکز و جنوب اسرائیل

 نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد که پاسخ تهران «به‌موقع انجام شده است» و اگر اسرائیل جرأت پاسخگویی را داشته باشد، پاسخ بعدی و کوبنده‌ تر خواهد بود. در همین حال، مقامات فرودگاهی اسرائیل اعلام کردند حریم هوایی این کشور بسته شده و پروازهای ورودی به فرودگاه های خارج از این کشور هدایت می شوند.

خبرنگاران گاردین در اورشلیم که شاهد پرواز ده‌ها موشک از بالای سر به سمت شهرهای اصلی ساحلی اسرائیل بودند در توصیف موشک های ایرانی گزارش دادند که ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر موتورهای موشک‌ها به وضوح از پایین قابل مشاهده بودند.

به گزارش سی ان ان، «ارتش اسرائیل تخمین زده که ایران ۱۸۰ “پرتابه” شلیک کرده، اما تاکید کرد که این شمارش نهایی نیست. سی ان ان ده ها موشک را بر فراز شهرهای تل آویو، بیت المقدس و حیفا مشاهده کردند. جیم اسکیوتو، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفته که چندین موشک رهگیری شده را دیده است. در همین حال، ارتش اردن در بیانیه‌ای به نقل از یک منبع نظامی در فرماندهی کل نیروهای مسلح خود گفته که «صدها موشک ایرانی به سمت اسرائیل شلیک شد». یک سخنگوی ارتش اسرائیل هم تایید کرد: برخی از موشک‌های ایران مستقیماً در مرکز و جنوب اسرائیل اصابت کردند.»

توصیف حمله گسترده موشکی ایران در رسانه‌های غربی/ فرود موشک‌های ایران در مرکز و جنوب اسرائیل

در این راستا سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «برخی از موشک های ایران که به سمت اسرائیل شلیک شد، مستقیماً در مرکز و جنوب اسرائیل فرود آمد. دریاسالار دانیل هاگاری در بیانیه ای گفت: «ما رهگیری های زیادی انجام دادیم. «تصادمات موشک ها در مرکز و برخی دیگر در جنوب وجود دارد. در این مرحله در حال ارزیابی وضعیت هستیم. ما از آسیب دیدگی خبر نداریم»

این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه به نیروی هوایی اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران کمک کردند. فرودگاه بن گوریون اعلام کرد که همه فرودها و برخاست‌ها متوقف شده و همه قطارها متوقف شده‌اند. هواپیماهایی که برای فرود در هوا بودند یک دور برگشتی انجام دادند. اردن و عراق نیز حریم هوایی خود را بسته اند.

با فاصله کوتاهی از حملات موشکی ایران به اسرائیل، در حادثه ای جداگانه، تیراندازی گروهی از شهادت طلبان در تل آویو رخ داده است. به گفته پلیس اسرائیل، افراد مسلح عصر امروز در یکی از خیابان‌های شهر به سوی مردم تیراندازی کردند و رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که حداقل شش نفر کشته شدند. حداقل هفت نفر دیگر مجروح شدند و حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

توصیف حمله گسترده موشکی ایران در رسانه‌های غربی/ فرود موشک‌های ایران در مرکز و جنوب اسرائیل

بر اساس گزارش گاردین و رویترز، حملات هوایی اسرائیل به سوریه نیز رسیده است. خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، بامداد روز سه‌شنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور سه دور حمله را در منطقه دمشق رهگیری کردند. سانا از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن ۹ تن دیگر خبر داد. به گفته منابع رویترز، اسرائیل حداقل سه ایستگاه رادار ضد هوایی در جنوب سوریه را هدف قرار داده است که یکی از آنها در یک فرودگاه نظامی مستقر است.

همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل، نگرانی ها از حمله زمینی اسرائیل به لبنان افزایش یافته است. نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان روز سه شنبه با مقامات سازمان ملل دیدار کرد و گفت که این یکی از خطرناک ترین مراحل در تاریخ [لبنان] است. وی مدعی شد که “حدود یک میلیون نفر از مردم ما به دلیل جنگ ویرانگر اسرائیل علیه لبنان آواره شده اند. ” در همین حال، ارتش اسرائیل در پیامی در تلگرام اعلام کرد که ارتش اسرائیل «چهار تیپ ذخیره اضافی را برای انجام مأموریت‌های عملیاتی در منطقه شمالی» فراخوانده است.

۳۱۱۲۱۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.