توسعه دهندگان چینی می گویند مشکلات مالی، احتیاط دولت محلی تعهدات حمایتی را تضعیف می کند

[ad_1] مدیران ارشد توسعه دهندگان گفتند که دومین اقتصاد بزرگ جهان به تسهیل سیاست قاطع تری در سطح شهر برای تحریک تقاضا از سوی خریداران محتاط و تزریق اعتبار جدید برای جلوگیری از نکول بیشتر شرکت های مرتبط با ملک نیاز دارد. پکن بارها حمایت بیشتر دولت از این بخش را پس از عدم پرداخت

کد خبر : 185738
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
توسعه دهندگان چینی می گویند مشکلات مالی، احتیاط دولت محلی تعهدات حمایتی را تضعیف می کند

[ad_1]

مدیران ارشد توسعه دهندگان گفتند که دومین اقتصاد بزرگ جهان به تسهیل سیاست قاطع تری در سطح شهر برای تحریک تقاضا از سوی خریداران محتاط و تزریق اعتبار جدید برای جلوگیری از نکول بیشتر شرکت های مرتبط با ملک نیاز دارد.

پکن بارها حمایت بیشتر دولت از این بخش را پس از عدم پرداخت اوراق قرضه توسط گروه China Evergrande و سایرین که بازارهای جهانی را متزلزل کرد و اقتصاد را تحت فشار قرار داد، نشان داده است.

به عنوان بخشی از این تلاش ها، بانک مرکزی چین گفته است که موسسات مالی باید به طور پیوسته وام های املاک و مستغلات را تحت مدیریت محتاطانه اعطا کنند تا نیازهای مالی «معقول» این بخش را برآورده کنند.

اما مدیران پنج توسعه دهنده که همگی جزو 50 شرکت برتر چین از نظر فروش هستند، به رویترز گفتند که نتوانسته اند وام جدیدی از بانک ها دریافت کنند.

توسعه دهندگان گفتند اکنون فقط می توانند از پول نقد حاصل از فروش استفاده کنند که در حال کاهش است، برای ساخت پروژه های جدید.

بر اساس یادداشتی که رویترز مشاهده کرد، گروه لوگان در اوایل این ماه به سرمایه گذاران گفت اعتبار بانکی آن از ژانویه کاهش یافته است و بیش از 10 میلیارد یوان (1.6 میلیارد دلار) وام بانکی تایید شده هنوز آزاد نشده است.

توسعه دهنده مستقر در شنژن، که در حال مذاکره برای تمدید پرداخت با طلبکاران است، به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یکی از مدیران یک بانک دولتی گفت که دستورالعمل های ستاد برای تسریع در تصویب وام های رهنی است، اما در مورد توسعه دهندگان املاک خصوصی محتاط باشید.

سرفصل‌های اخبار منفی توسعه‌دهندگانی که تعهدات پرداختی خود را انجام نمی‌دهند، زنگ خطر را به صدا در می‌آورند… تا کنون ما حواسمان به تمرکز بر توسعه‌دهندگان دولتی است.

همه نمایندگان توسعه دهندگان و بانک ها به دلیل حساسیت موضوع از ذکر نام خودداری کردند.

“انسجام کمی”

سرمایه گذاری املاک در چین طی دو ماه اول سال 2022 اندکی افزایش یافت و 3.7 درصد افزایش یافت، در حالی که شروع ساخت و ساز جدید با اندازه گیری مساحت کف 12.2 درصد کاهش یافت.

به طور کلی، تقاضای مسکن با کاهش 9.6 درصدی فروش ملک بر اساس مساحت در طول مدت مشابه، ضعیف باقی ماند.

پیشنهاد مالی اصلی توسعه‌دهنده‌ای که برای بازپرداخت بدهی‌های فراساحلی خود با مشکل مواجه شده است، گفت: «انسجام اندک» بین مقامات مرکزی و دولت‌های محلی در مورد اقدامات تسهیل‌کننده نیز امیدها به احیای سریع را کاهش می‌دهد.

مدیر اجرایی این شرکت مستقر در شرق چین گفت: «هر شهر سیاست‌های متفاوتی دارد، بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا بفهمند چقدر می‌توانند اجرا کنند، و اثربخشی پایین است».

پکن در سال جاری یک سیاست ملی جدید برای وجوه پیش‌فروشی که توسعه‌دهندگان باید برای تکمیل پروژه در حساب‌های امانی نگهداری کنند، تهیه کرد. هدف اصلاح برخی از تشدید بیش از حد قوانین برداشت صندوق توسط دولت محلی در سال گذشته بود.

مدیران شرکت املاک گفتند، اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه توسعه‌دهندگان چقدر باید در حساب‌های امانی نگهداری کنند هنوز در دست مقامات سطح شهر است که بسیاری از آنها محتاط بودند.

لوگان گفت 18 میلیارد یوان در حساب های امانی دارد. Evergrande که بدهی 20 میلیارد دلاری آن در خارج از کشور به عنوان بدهی نکول تلقی می شود، در اوایل فوریه اعلام کرد که 50 میلیارد یوان در حساب های خود دارد.

اقدامات محرک چین عمدتاً بر افزایش تقاضای خانه متمرکز شده است، از جمله کاهش پیش پرداخت برای خریدارانی که برای اولین بار، کاهش نرخ وام مسکن و یارانه ها را شامل می شود.

به گفته تحلیلگران، برخی از دولت های استانی از اتخاذ تدابیر قاطع تر خودداری کرده اند، زیرا تلاش می کنند تا اندازه گیری کنند که تا چه حد می توانند بدون مخالفت با دستورالعمل مرکزی که “خانه ها برای حدس و گمان نیستند” پیش بروند.

با این حال، ژنگژو، یک شهر بزرگ درجه دوم، محدودیت خرید خانه‌های دوم را در اول مارس کاهش داد، اولین شهری در کشور که این کار را انجام داد. چند شهر دیگر از این رهبری پیروی کرده اند.

تانگ ژوان، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی بیکه، با پیش بینی بهبود فروش تا اواسط سال، گفت: ژنگژو می تواند نقطه عطفی باشد. ما انتظار داریم شهرهایی با موجودی بالا در آینده تسهیل بیشتری در پیش بگیرند و پکن نیز با آن موافقت خواهد کرد.

(1 دلار = 6.3590 یوان چین رنمینبی)

(گزارش اضافی توسط Xie Yu در هنگ کنگ، Zoey Zhang و Engen Tham در شانگهای؛ ویرایش توسط Sumeet Chatterjee و Lincoln Feast.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.