تورم CPI بریتانیا در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت

گزارش تورم CPI بریتانیا که صبح امروز منتشر شد، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را شگفت‌زده کرد زیرا رقم تورم کل کمتر از حد انتظار بود. فعالان بازار بر گزارش‌های خرده‌فروشی که از ایالات متحده و بریتانیا ارائه می‌شوند تمرکز خواهند کرد تا مشخص کنند که مصرف‌کنندگان چقدر تحت تأثیر افزایش هزینه‌های زندگی قرار گرفته‌اند. اگرچه تورم

کد خبر : 320405
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
تورم CPI بریتانیا در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت



گزارش تورم CPI بریتانیا که صبح امروز منتشر شد، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را شگفت‌زده کرد زیرا رقم تورم کل کمتر از حد انتظار بود. فعالان بازار بر گزارش‌های خرده‌فروشی که از ایالات متحده و بریتانیا ارائه می‌شوند تمرکز خواهند کرد تا مشخص کنند که مصرف‌کنندگان چقدر تحت تأثیر افزایش هزینه‌های زندگی قرار گرفته‌اند.

اگرچه تورم ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود، اما پس از افزایش سالانه 6.4 درصدی، روند نزولی را در ماه اول سال به خوبی حفظ کرد. قیمت های مصرف کننده در این کشور همچنان بالا است و از برنامه فدرال رزرو برای افزایش هزینه های استقراض حمایت می کند. با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ در ماه آینده نزدیک به ۹۰ درصد است.

تورم اصلی بریتانیا در ژانویه کاهش یافت

داده های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) نشان می دهد که تورم بریتانیا در ژانویه به 10.1 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. اقتصاددانان تورم را 10.3 درصد پیش بینی کرده بودند. تحلیلگران بازار معتقدند که این ممکن است به خوبی نشانه ای باشد که تورم در بریتانیا به اوج خود رسیده است و تصمیم بانک انگلستان برای اعمال افزایش کمتر نرخ بهره را تایید می کند.

این شاخص همچنان از بالاترین سطح خود در 41 سال گذشته یعنی 11.1 درصد که در سال گذشته ثبت شده بود، فاصله می گیرد. پس از انتشار این گزارش، پوند انگلیس 0.6 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد.

خرده فروشی ایالات متحده برای ارائه سرنخ هایی در مورد وضعیت اقتصاد

اداره سرشماری ایالات متحده گزارش خرده فروشی ژانویه خود را اواخر امروز منتشر خواهد کرد. تحلیلگران بازار انتظار دارند پس از ثبت دو ماه منفی در ماه های نوامبر و دسامبر، فروش خرده فروشی 1.8 درصد به صورت ماهانه افزایش یابد.

طبق گزارش Mastercard SpendingPulse، خرده فروشی ایالات متحده، به استثنای خودرو، در ژانویه 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. همین گزارش نشان داد که فروش تجارت الکترونیک 8.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که فروش در فروشگاه ها 8.9 درصد سال به سال افزایش یافته است. اقتصاددانان مسترکارت پیشنهاد کردند که “قدرت در بازار کار به عنوان یک پشتیبان حیاتی برای قدرت خرید مصرف کننده باقی می ماند، و ما شاهد منعکس شدن این موضوع در بینش SpendingPulse برای ژانویه هستیم.”

نرخ بیکاری استرالیا احتمالاً بدون تغییر باقی مانده است

صبح پنجشنبه، اداره آمار استرالیا (ABS) رقم نرخ بیکاری در ژانویه را اعلام خواهد کرد. تحلیلگران نشان می دهند که این نرخ در ماه اول سال بدون تغییر در 3.5 درصد باقی مانده است.

فروش خرده فروشی در بریتانیا با افزایش هزینه های زندگی آسیب دیده است؟

انتظار می رود در روز جمعه، داده های خرده فروشی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) نشان دهد که مصرف کنندگان بریتانیا چگونه با تورم در ژانویه کنار آمدند. بر اساس انتظارات تحلیلگران، انتظار می رود فروش خرده فروشی به ترتیب 0.5% و 5.5% بر اساس ماه به ماه و سال به سال کاهش یابد.

اقتصاددانان خاطرنشان کردند که در ماه دسامبر، اگرچه حجم فروش کمتر از ثبت شده در ماه نوامبر بود، اما مقدار کل پول صرف شده بدون تغییر باقی ماند.

گزارش معیار تحویل تجارت الکترونیک 2023 نشان می‌دهد که حجم خرده‌فروشی در بریتانیا در سال 2023 نسبت به سال گذشته 4.9 درصد کاهش می‌یابد، در حالی که از هر 10 مصرف‌کننده، 7 نفر قصد دارند عادت‌های خرید خود را تغییر دهند و هزینه‌ها را کاهش دهند تا با رکود سازگار شوند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.